تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802990484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه گردشگری و صنایع و معادن راهکار خروج نمین از بن بست اقتصادی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرماندار نمین: توسعه گردشگری و صنایع و معادن راهکار خروج نمین از بن بست اقتصادی اردبیل - ایرنا - فرماندار نمین توسعه بخش گردشگری و صنعت و معدن را راهکار خروج این شهرستان از بن بست اقتصادی دانست.


به گزارش ایرنا ، سیدمهدی جوادی روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه ها ،
مطبوعات و جراید استان افزود: پتانسیل های فراوان موجود در این دو بخش زمینه برای سرمایه گذاری در این شهرستان فراهم کرده است.
وی به اختصاص شش هکتار زمین برای راه اندازی منطقه ویژه نمین اشاره کرد و گفت:
از ظرفیت های این منطقه به نحو احسن برای توسعه شهرستان به ویژه در امور مربوط به واردات و صادرات تولیدات منطقه استفاده می شود.
وی فاصله کمتر از 50 کیلومتری این منطقه با دریای خزر ، نزدیکی به فرودگاه اردبیل و واقع شدن آن در کنار شهرک صنعتی شماره دو اردبیل را از مهم ترین شاخص های موثر در موفقیت منطقه ویژه اقتصادی نمین برای پیشبرد اهداف اقتصادی و رونق واردات و صادرات تولیدات استان و به تبع آن شهرستان نمین برشمرد.
جوادی همچنین با اشاره به هویت تاریخی نمین و تبیین ویژگی های فرهنگی این منطقه اظهار کرد: آثار برجای مانده تاریخی گویای سکونت در این منطقه از 12 هزار سال قبل از میلاد بوده و غارهای موجود در بخش ویلکیج و وجود هفت بنای تاریخی در عنبران اولیا نشان از گذشته تاریخی پرافتخاری دارد که انجام کاوش های باستان شناسی می تواند جاذبه های فراوانی را در بخش گردشگری برای شهرستان رقم زند.
فرماندار نمین ایجاد اولین مدرسه به سبک قدیم در سال 1285 و به سبک جدید در 1299 در این شهرستان را حاکی از غنای فرهنگی مردم منطقه در اعصار گذشته دانست و خواستار
تقویت مبانی فرهنگی و ماندگار سازی چهره های برجسته ادبی و عرفانی این شهرستان شد.
او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم اکنون 185 پروژه عمرانی با 320 میلیارد ریال اعتبار در شهرها ، بخش ها و روستاهای این شهرستان در حال اجرا است.
وی نبود تصفیه خانه فاضلاب نمین را اصلی ترین مشکل این شهر ذکر کرد و افزود: در سال جاری هفت میلیارد و 500 میلیون ریال برای احداث این تصفیه خانه اختصاص یافته است.
جوادی به پیشینه این شهرستان در برخورداری از نمایندگان مستقل در مجلس شورای اسلامی هم اشاره و برخورداری از این کرسی در دوره های بعدی مجلس را حق مردم منطقه ذکر کرد.
او صفا و صمیمیت موجود بین دوفرقه شیعه و سنی موجود در این شهرستان را در سطح کشور بی نظیر دانست و با اشاره به شرکت برادران اهل سنت بخش مرزی عنبران در برنامه ها و مناسبت های مذهبی اهل تشیع منطقه ، رفع مشکلات مالی و معیشتی اهالی این بخش را وظیفه همه مسوولان دانست و بر آن تاکید کرد.
وی از تلاش و جدیت مسوولان شهرستان برای رفع مشکلات مربوط به رکود اقتصادی بخش مرزی عنبران از طریق ایجاد نمایشگاه های عرضه محصولات تولیدی صنایع دستی این منطقه در کشور دبی ، فرودگاه اردبیل و منطقه گردشگری فندقلوی نمین خبر داد.
او افزود: معیشت بالغ بر پنج هزار و 800 بافنده ، صنعتگر و تولید کننده بخش عنبران از طریق بافت مسند و گلیم تامین می شود و این امر می طلبد که مسوولان ذیربط استانی برای کمک به توسعه این تولیدات در بحث بازاریابی و رفع سایر مشکلات این بافندگان گام های اساسی بردارند.
در ادامه این نشست خبرنگاران استان اردبیل با حضور در مجموعه تولیدی و صنعتی آرتاپلاست نمین از واحدهای تولیدی این مجموعه بازدید کردند.
صباوتی مدیرعامل این کارخانه در این بازید گفت: شهرک آرتاپلاست نمین هم اکنون در قالب 9 واحد تولیدی مختلف فعالیت می کند.
او افزود: در آینده نزدیک تعداد واحدهای تولیدی این مجموعه به 14 مورد افزایش یافته و گام های موثرتری برای ایجاد اشتغال و جذب نیرو در آن برداشته خواهد شد.
شهرستان نمین در 25 کیلومتری شرق اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و گیلان قرار دارد.
7120/594/530


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن