تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799174105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توزیع 220 میلیون طعام میان زائران کربلا / خدمت رسانی 248 اتوبوس شهرداری به زائران امام حسین(ع) در کربلا / حضور پر رنگ شهرداری تهران در مانور بزرگ اربعین


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
توزیع 220 میلیون طعام میان زائران کربلا / خدمت رسانی 248 اتوبوس شهرداری به زائران امام حسین(ع) در کربلا / حضور پر رنگ شهرداری تهران در مانور بزرگ اربعین
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران از توزیع 220 میلیون غذا میان زائران امام حسین(ع) تنها در روز گذشته خبر داد.


 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین‌ میثم امرودی معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود در تشریح ویژه برنامه های شهرداری تهران به مناسبت اربعین حسینی در تهران و کربلا ضمن اشاره به جایگاه واژه اربعین در آموزه‌های دینی نظیر بعثت پیامبر اکرم (ص) و پیامبری حضرت موسی در سن 4 سالگی و یا اهمیت و ارزش حفظ 40 حدیث افزود: مردم نیز امسال همانند سالهای قبل حماسه بزرگی را با حضور خود در کربلا و یا تکیه های عزاداری در کشور رقم زده و به تعبیری  مانور بزرگ مسلمانان در روز اربعین رقم خواهد خورد.   
 
وی با اشاره به خدمات‌رسانی ویژه شهرداری تهران به زائران کربلا در روز اربعین حسینی مسئولیت اصلی اجرای این برنامه را با سازمان حج وزیارت عنوان کرد و افزود: همزمان با اجرای ویژه برنامه ها نیز در کربلا و مرز عراق برنامه های دیگری نیز در تهران و بویژه درمیدان امام حسین(ع) برگزار خواهد شد.   
 
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گردهمایی باشکوه شهروندان در میدان امام حسین راس ساعت 7:30 صبح این روز و پیاده روی از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالظیم حسنی را یکی از مهمترین برنامه‌های شهرداری تهران در اربعین حسینی ذکر کرد و اظهار داشت: در واقع این مراسم تنها با هدف فراهم نمودن بستری جهت زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در اربعین حسینی برای افرادی برگزار شده که امکان اعزام به کربلا برای آنان میسر نشده است.
حجت الاسلام و المسلمین امرودی تصریح کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده 200 اتوبوس جهت بازگرداندن راهپیمان از میدان امام حسین تا حرم حضرت عبدالعظیم پس از زیارت در نظر گرفته شده که البته خدمات رسانی مترو نیز در این مسیر به صورت رایگان خواهد بود.
 
*توزیع 220 میلیون طعام میان زائران کربلا   
 
وی با بیان اینکه از روز چهاردهم تا هفدهم آذرماه بدرقه کاروان های راهیان کربلا از میدان امام حسین با حضور شهروندان برگزار شده است تصریح کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده و با توجه به ارائه خدمات شهرداری در سه مرز شلمچه،‌مهران و چذابه تنها دیروز 220 میلیون غذا میان زائران توزیع شده است.   
 
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران هیچگونه مسئولیتی در قبال انتقال زائران از ایران به کربلا نداشته و مسئولیت اصلی بر عهده سازمان حج و زیارت است افزود: شهرداری تهران در سه مرز چذابه، شلمچه و مهران به ارائه خدمات متفاوت بهداشتی،‌غذایی و نظافت خواهد پرداخت که البته مسئولیت اصلی ارائه هر یک از خدمات شهرداری تهران در سه مرزیاد شده بر عهده یکی از مناطق شهرداری تهران است.   
 
امرودی از منطقه 4 به عنوان مسئول ارائه خدمات به زائران کربلا در مرز چذابه یاد کرد و گفت: آماده سازی 15هکتار از مسیر مرزی جهت سهولت تردد زائرین، پاکسازی میدان مین، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، توقف گاه‌های کوتاه‌ مدت و ایجاد سرویس‌های بهداشتی از مهمترین وظایف شهرداری تهران در مرزهای عنوان شده است ضمن اینکه آماده سازی فضای 2000 متر مربعی جهت اسکان 2000نفر از زائران در زمانی که به دلیل ازدحام امکان انتقال زائران به کربلا فراهم نبوده و سبب تعلل آنها می‌شود صورت پذیرفته است.

*درمان روزانه و سرپایی 400 زائر کربلا در مرزهای عراق   
 
وی به استقرار دو آمبولانس در مجموعه 300 متری و با حضور متخصصین و پزشکان داوطلب جهت ارائه خدمات بهداشتی،‌درمانی به زائران امام حسین( ع) در روز اربعین اشاره کرد و افزود: مطابق آمارهای ذکر شده روزانه 300 تا 400 نفر تحت مراقبت و درمان سرپایی قرار گرفته که البته در موارد حاد و اورژانسی بیماران به مراکز درمانی منتقل می‌شود.
 
*انتقال زائرین کربلا از مسیر آخرین پایانه تا مرز کربلا با 140 اتوبوس شهرداری   
 
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: 140 اتوبوس در سه مرز چذابه، شلمچه ومهران به دلیل ازدحام جمعیت در چند روز پیش از اربعین ونیز در روز اربعین زائرین کربلا از مسیر آخرین پایانه تا مرز انتقال خواهند داد که البته از تعداد اتوبوس‌های ذکر شده 80 دستگاه به دلیل کمبود امکانات در مرز چذابه به این بخش اختصاص یافته و هر یک از مرزهای شلمچه ومهران نیز با 30 دستگاه اتوبوس به زائرین خدمت رسانی خواهند کرد.
 
حجت الاسلام و المسلمین امرودی متوسط خروج زائران از مرز چذابه را 4 ساعت و از دیگر مرزها 8 ساعت عنوان کرد و اظهار داشت:پذیرایی زائران در زمان تعلل آنها توسط شهرداری تهران صورت خواهد پذیرفت ضمن اینکه ایستگاه ها و موکب‌هایی تا 3 روز پس از اربعین نیز زائران را از کربلا به مرزهای یادشده انتقال خواهند داد.
 
وی با بیان اینکه تمامی این اقدامات در سه مرز چذابه، شلمچه و مهران به انجام خواهد رسیدافزود: در مرزها علاوه بر اسکان زائرین سوله هایی نیز جهت اقامت موقت زائران کربلا آماده سازی شده به طوری که هریک از مرزهای چذابه ،مهران و شلمچه آماده خدمت رسانی به 2000 زائر هستند. 
 
*زائران کربلا حداقل امکانات اسکان را به همراه داشته باشند
 
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران به اشغال بخشی از موکب ها توسط مردم عراق به دلیل آشفتگی‌های ایجاد شده در این کشور اشاره نمود و افزود: هر چند که حضور مسلمانان شیعه و سنی عراق در این موکب‌ها تبلور وحدت شیعه و سنی را رقم می‌زند اما زائران کربلا نیز به دلیل عدم فراهم بودن امکانات اسکان کافی باید کیسه خواب،‌پتو و حداقل مواد پذیرایی به همراه داشته باشند.   
 
حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی تعداد بیماران سرپایی هر یک از مرزهای شملچه، چذابه و مهران  به ترتیب 300، 400، و 2000 نفر در طی روزهای گذشته ذکر کرد و افزود : سازمان بسیج شهرداری تهران نیز اقدام به برپایی دو ایستگاه خدمات دهی بین نجف و کربلا و نیز دوایستگاه در کربلا نموده به طوری که روزانه به شش هزار زائر کربلا خدمات رایگان بهداشتی، لوازم گرم کننده، پتو، استحمام، ارائه خواهد داد.   
 
وی با تاکید بر اینکه سعی شده با حضور وفعالیت شبانه روزی داوطلبانه و جهادی خلاءها جبران شود اظهار داشت: تهیه 7 هزار سربند ویژه این ایام با شعار کل عرض کربلا و نیز تهیه بروشورهایی جهت ارائه توصیه‌های بهداشتی به زائران از دیگر فعالیت‌های شهرداری تهران در این ایام خواهد بود ضمن اینکه روزانه خدمات دیگری نیز در حوزه خیاطی، کفاشی و تعمیر لوازم ضروری نظیر کالسکه کودکان به زائران امام حسین(ع) ارائه می‌شود.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران مسئولیت سه مرز را بر عهده باغ موزه دفاع مقدس عنوان کرد و افزود:سازمان بسیج شهرداری تهران نیز مسئولیت بین راه را بر عهده خواهد داشت ضمن اینکه108 اتوبوس شرکت واحد 40 کیلومتر انتهایی مسیر زائران از نجف به کربلا را بر عهده گرفته و آنان را به کربلا منتقل خواهند نمود.
 
*اعزام 3500 پرسنل داوطلب شهرداری به کربلا   
 
امرودی یکی دیگر از اقدامات ویژه شهرداری تهران را نذر نظافت کربلا به جهت حضور چند میلیونی مسلمانان در روز اربعین عنوان کرد و اظهار داشت:شرایطی فراهم شده تا زائران کربلای حسینی در این نذر فرهنگی ثبت نام نمایند به طوری که شهرداری تهران کاورهای ویژه ای را جهت خدمت 10 هزار خادم حسینی در این روز تدارک دیده و تنها تا کنون 3500 پرسنل داوطلب شهرداری با استقرار در کربلا این مسئولیت را بر عهده گرفتند.
 
وی در ادامه بیان داشت: از 108 دستگاه اتوبوس ذکر شده 50 دستگاه اتوبوس در مسیر نجف به کربلا و 50 دستگاه دیگر نیز در مسیر حله به کربلا مستقر شده و به ارائه خدمات می پردازند.   
 
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: 140 اتوبوس درپشت مرزها و 108 اتوبوس نیز در عراق جهت خدمت رسانی در کربلا در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/  







تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن