تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804073197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رحمانی فضلی بر همکاری تهران و مسکو در مبارزه با مواد مخدر تاکیدکرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رحمانی فضلی بر همکاری تهران و مسکو در مبارزه با مواد مخدر تاکیدکرد مسکو-ایرنا- رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران در دیدار با ویکتور ایوانف رییس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه بر همکاری تهران و مسکو در مساله مبارزه با قاچاق مواد مخدر در عرصه بین المللی تاکید کرد.


به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در این دیدار از رویکرد آمریکا و کشورهای غربی در مساله مبارزه با قاچاق مواد مخدر انتقاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: در سطح بین المللی توجه کافی به مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر و پدیده اعتیاد نمی شود.
وزیر کشور با بیان اینکه هیچگاه اراده ای در سطح بین المللی برای مبارزه با مواد مخدر و پدیده اعتیاد وجود نداشته است ، بر ضرورت افزایش همکاری های ایران و روسیه برای جدیت بخشیدن به این موضوع در مجامع بین المللی و منطقه ای تاکید کرد.
رحمانی فضلی با بیان اینکه موضوع مواد مخدر امروز خیلی پیچیده تر و حساس تر از گذشته است، اظهار داشت: موضوع تروریسم و افراط گرایی در منطقه موجب پیچیده تر شدن موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر شده است.
وی ادامه داد: افزایش سطح زیر کشت مواد مخدر به 17 درصد در افغانستان نشان دهنده این واقعیت است که حضور آمریکا در این کشور نه فقط موجب کاهش این روند نشده بلکه افزایش نیز یافته است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاعاتی که از افغانستان در اختیار داریم به این نتیجه رسیده ایم که ارتباط قاچاق مواد مخدر با موضوع پولشویی و دیگر اقدامات ضد امنیتی و تروریستی قطعی است.
وزیر کشور با بیان اینکه اراده جدی در سطج بین الملی برای مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد، تصریح کرد: تجارت بیش از 70 میلیارد دلاری در سال در زمینه تولید و قاچاق مواد مخدر موجب آن شده که این معضل همچنان وجود داشته باشد.
رحمانی فضلی با بیان اینکه ایران به عنوان کشور خط مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر از سوی سازمانهای بین المللی مورد حمایت قرار نمی گیرد ، خاطرنشان کرد حتی دستگاههای ایکس ری و سگهای موادیاب مورد تحریم قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: اگر اراده جدی در محافل بین المللی وجود داشته باشد باید از ایران در مبارزه با این پدیده مشورت خواسته شود چرا که تهران آماده هرگونه همکاری در این زمینه است .
وی با بیان اینکه درخصوص کشت جایگزین با مقامات افغانستان بارها گفتگو کرده ایم اما هر بار موضوع نبود امنیت را بهانه عدم توجه به این موضوع قرار داده اند، اظهار داشت: بنابراین باید کشورهای منطقه خودشان یک برنامه جدی را در مبارزه با پدیده مواد مخدر اتخاذ کنند.
رحمانی فضلی در ادامه افزود: از مقامات روسیه انتطار داریم در خصوص معضل مبارزه با مواد مخدر جدی تر از قبل با ایران همکاری داشته باشند.
وی با با بیان این که در خصوص تبادل اطلاعات کاهش تقاضا و درمان و پیشگیری می توانیم با هم همکاری داشته باشیم، اعلام کرد: تفاهمنامه های قبلی که با روسیه داشته ایم و این اسنادی که امروز امضا می شود امیدواریم ما را به نتایج مورد انتظار برساند.
وزیر کشور افزود: همچنین باید همکاری بین المللی خود را گسترش دهیم و در نشستهایی که در سطح سازمان ملل برگزار می شود باید همکاری کنیم تا تاثیر گذار باشیم.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه آمریکایی ها درک درستی از معضل مواد مخدر ندارند ، گفت: از نظر ما تولید و قاچاق مواد مخدر تهدیدی جدی ضد مردم است و برخوردی بسیار جدی با این موضوع داریم اما غرب این نوع برخورد را نمی پسندد.
رحمانی فضلی افزود: روسیه و ایران با دیدگاه مشترک خود در این زمینه می توانند همکاری جدی تر داشته باشند و توسعه روابط درچارچوب مسائل منطقه ای و سازمان شانگهای و کشورهای ساحلی خزر اهمیت بسیاری دارد.
وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران به پیمان منطقه ای مبارزه با مواد مخدر که کشورهای روسیه، افغانستان ، پاکستان و تاجیکستان درآن عضویت دارند، پیوسته است.
رییس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسیه هم در این دیدار به علاقمندی کشورش برای توسعه همکاری ها با ایران در عرصه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در سطح منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.
وی گفت: ایران موفقیت های چشمگیری در مبارزه با مواد مخدر داشته و علاقمند به بهره گیری از تجربیات این کشور در این عرصه و نیز مبادله اطلاعات و تجربیات در عرصه دوجانبه هستیم.
طرف های ایرانی و روس در این دیدار به ارزیابی نتایج به دست آمده از همکاری های دو کشور در مبارزه با قاچاق مواد مخدر پرداختند.
ایران و روسیه از سال 2005 با امضای تفاهم نامه همکاری در عرصه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، در این زمینه همکاری نزدیکی دارند.
نهادهای مبارزه با مواد مخدر ایران و روسیه در این مدت دو عملیات مبارزه با قاچاق مواد مخدر در دریای خزر (در ماه ستامبر 2011 و ژوئن 2014) داشته اند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز دوشنبه برای دیدار کاری دو روزه در راس هیاتی وارد مسکو پایتخت روسیه شد.
قرار است رحمانی فضلی در چارچوب برنامه سفر خود به مسکو با ولادیمیر پوچکوف وزیر موقعیت های اضطراری ، ولادیمیر کولوکولتسف وزیر کشور فدراسیون روسیه هم دیدار کند.
اروپام*4*391** 1583


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن