تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819444856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات کشاورزی باید جایگزین صادرات نفتی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: صادرات کشاورزی باید جایگزین صادرات نفتی شود شیراز-ایرنا-رییس اتاق بازرگانی استان فارس گفت :صادرات محصولات کشاورزی باید جایگزین صادرات نفت و درآمدهای متکی به آن شود.


به گزارش ایرنا، مهدی فرقانی دوشنبه در همایش توسعه کشت های گلخانه ای در شیراز افزود:شرایط حاکم بر اقتصاد کشور اتکا به دلارهای نفتی را بی تاثیر کرده و بر همین مبنا باید بازرگانی بر صادرات را در بخش های دیگر هدفمند کرد.
وی اظهار داشت :برای تحقق این هدف ، انجمن های غلات ،انجیر و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در فارس تشکیل شده تا با سیاستگذاری ها و برنامه ریزهای هدفمند موضوع جایگزینی صادرات کشاورزی را پیگیری کند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در این همایش گفت:توسعه گلخانه ها و کشت گلخانه ای با هدف افزایش سهم صادرات کشاورزی در فارس دنبال شده است .
مجید رضا پاکاری افزود:هم اکنون یک میلیون و 310 هزار مترمربع گلخانه در فارس فعال است که از این میزان یک میلیون مترمربع آن به تولید محصولات سبزی و صیفی اختصاص دارد، 150 مترمربع گیاهان زینتی و در مابقی آن گیاهان دارویی تولید می شود.
پاکاری ادامه داد:هم اینک در شهرستان های سپیدان ،نی ریز،داراب ،جهرم ،پاسارگاد و لارستان کشت محصولات گلخانه ای بالاترین سطح را دارد.
وی گفت:محصولات سبزی و صیفی گلخانه ای این استان که در 29شهرستان استان کشت می شود با تولید 152هزار تن در سال 228 میلیارد ریال ارزش اقتصادی دارد.
پاکاری بیان کرد:90درصد از محصولات سبزی و صیفی گلخانه ای فارس در این استان مصرف و 10 درصد به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
وی گفت:مسوولان با ایجاد شرایط مناسب و تسهیلات ارزان قیمت می توانند در توسعه کشت گلخانه ای و ایجاد درآمد صادراتی اثرگذار باشند.ک/2
680 /679


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن