تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819515017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاه علوم پزشکی با شیب تند اتفاق می‌افتد؟/دولت در اسلامی شدن دانشگاه‌ها و کتب ورود جدی داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: پهلوان در نشست نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی:
چرا پذیرش دانشجوی پولی در دانشگاه علوم پزشکی با شیب تند اتفاق می‌افتد؟/دولت در اسلامی شدن دانشگاه‌ها و کتب ورود جدی داشته باشد
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: پذیرش دانشجوی پولی که در دانشگاه علوم پزشکی با شیب تند اتفاق می‌افتد و دانشجوی پولی در کنار دانشجویی که با زحمت وارد دانشگاه شده است، قرار می‌گیرد موجب ایجاد حس بی‌عدالتی بین دانشجویان می‌شود، در حالیکه در قانون اساسی آموزش رایگان وظیفه دولت هاست.


به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ علی پهلوان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در جلسه‌ای که صبح امروز نماینده تشکل‌های دانشجویی در محل دفتر تحکیم وحدت برگزار کردند، ضمن تبریک روز دانشجو اظهار داشت: فلسفه تشکیل جلسه امروز تنها اعتراض به حذف تریبون دانشگاه‌ها در مقابل رئیس جمهور نیست، بلکه این جلسه اعتراض نسبت به فضای حاکم شده در جامعه نسبت به جنبش دانشجویی است.  
 
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: متاسفانه مسئولین به تشکل‌های دانشجویی تنها به چشم سیاسی کاری نگاه می‌کنند. وقتی این تشکل‌ها به کارشان بیاید آن‌ها را بزرگ می‌کنند و در غیر این صورت حذف می‌شوند.  
 
پهلوان ادامه داد: وقتی در کشور به تشکل‌های دانشجویی به عنوان گروهی مستقل و بدون وابستگی اجازه داده نشود تا دیدگاه‌های خود و مردم را مطرح کنند، در حقیقت آن کشور خود را از نقد سازنده محروم کرده است.  
 
وی اضافه کرد: این اتفاقات در فضای اجتماعی موجب می‌شود که تشکل‌ها به انزوا بروند و این در حقیقت ظلمی است که به تشکل‌های دانشجویی می‌شود و ظهور و بروزش در اتفاقات دیروز بود.  
 
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه صحبت با ارائه کانون‌ها چیز بدی نیست، تصریح کرد: اینکه کانون‌ها در محضر رئیس جمهور صحبت کنند خوب است، اما فلسفه روز دانشجو به تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی بر می‌گردد و حذف آن‌ها به معنی حذف صدای دانشجو است.  
 
پهلوان با اشاره به اینکه در طی زمان سپری‌ شده دولت اراده‌ای برای شنیدن صدای دانشجو نداشت، تصریح کرد: دولت یازدهم تمایل به شنیدن صدای عده‌ای خاص از جنبش‌های دانشجویی را دارد.  
 
وی با اشاره به اولویت‌های مجلس برای شخص وزیر علوم، تصریح کرد: مجلس با ارائه معیارهای خود برای انتخاب وزیر علوم مشخص کرده بود که ایده آل‌های شخص مورد نظر چیست، اما رئیس جمهور هربار فردی را معرفی می‌کرد که مشخص بود با اولویت‌های مطرح شده از طرف مجلس رای نخواهد آورد، بنابراین اداره شدن وزارت علوم بدون وزیر در حقیقت قربانی شدن دانشجو بود.  
 
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: دولت گفتمان اعتدال را مطرح می‌کند و مدت‌ها روی آن مانور می‌دهد، سپس برای آنکه اعتدال معنا پیدا کند، افراطی گری‌ای جز تشکل دانشجویی پیدا نمی‌شود.
 
پهلوان با اشاره به مسائل پیش آمده در برگزاری مراسم روز دانشجو تصریح کرد: دیروز در بسیاری از دانشگاه‌ها برنامه‌های روز دانشجو به طور کامل لغو شد. مانند تریبون آزاد مشهد و یا لغو برنامه دانشگاه شهید رجایی و یا اعلام شد که همه تشکل‌ها باهم یک برنامه داشته باشند که این رویکردی اشتباه بود.  
 
وی اشاره کرد: مسائلی که دیروز قصد طرح آن را در حضور رئیس جمهور داشتیم، با شما خبرنگاران در میان می‌گذاریم، اولا که پذیرش دانشجوی پولی که در دانشگاه علوم پزشکی با شیب تند اتفاق می‌افتد و دانشجوی پولی در کنار دانشجویی که با زحمت وارد دانشگاه شده است، قرار می‌گیرد موجب ایجاد حس بی‌عدالتی بین دانشجویان می‌شود، در حالیکه در قانون اساسی آموزش رایگان وظیفه دولت هاست.  
 
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان مسئله بعدی را بودجه دانشجویی و فرهنگی اعلام کرد و ادامه داد: انتظار داریم مجلس و خود رئیس جمهور در بودجه امسال مسئله بودجه فرهنگی را از بودجه دانشجویی جدا کند، چون همیشه بودجه فرهنگی قربانی بودجه دانشجویی می‌شود.  
 
پهلوان بحث هزینه سنگین خوابگاه و غذا را مسئله بعدی دانست و تصریح کرد: بسیاری از همایش‌هایی که در دولت برگزار می‌شود، در برابر بحث خوابگاه و هزینه غذای دانشجویان بسیار پرهزینه است.  
 
وی مسئله بعدی را بودجه تشکل‌ها دانست و تصریح کرد: از شخص رئیس جمهور می‌خواهیم بودجه تشکل‌ها محدود نشود و در بحث اخذ مجوز تشکل‌ها تا این حد سخت گیری نشود.  
 
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: در بحث فرهنگ دولت معتقد است فرهنگ را باید با هنری‌ها سپرد، در حالیکه ما معتقدیم در این مقوله باید بنابر قانون اساسی عمل شود و مطابق قانون اساسی ایجاد محیطی برای مسائل فرهنگی از وظایف دولت و حکومت است.  
 
پهلوان خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور، چرا در بحث فرهنگ نقش دولت را کمرنگ نشان می‌دهید؟ ما خواستاریم در اسلامی شدن دانشگاه‌ها و کتب دولت ورود جدی داشته باشد.  
 
وی مورد ‌آخر را بحث سیاست خارجی دانست و تصریح کرد: در بحث سیاست خارجی حل مشکلات در صورتی که از طریق مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد و طرف مقابل همتی برای حل مشکلات ندارد، لطفا تلاش خود را روی بحث تولید ملی بگمارید.  
 
انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن