تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802993845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طیفی در بدنه وزارت علوم به دنبال ایجاد فضای دوقطبی در دانشگاه‌ها هستند/نزدیکی زیاد به دولت آفت دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: بیانی در نشست نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی:
طیفی در بدنه وزارت علوم به دنبال ایجاد فضای دوقطبی در دانشگاه‌ها هستند/نزدیکی زیاد به دولت آفت دارد
دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: به برخی تشکل‌های دانشجویی گوشزد می‌کنم نزدیکی زیاد به دولت آفت دارد و نمونه آن نزدیکی دستگاه تحکیم وحدت در دهه ۷۰ به دولت بود که عاقبت خوشی نداشت و دست آخر منجر به شعار عبور از خاتمی شد.
به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ علی بیانی دبیر اتحادیه تحکیم وحدت در جلسه‌ای که صبح امروز با حضور نماینده تشکل‌های دانشجویی در محل دفتر این تشکل دانشجویی برگزار شد، با اشاره به عدم دعوت از اتحادیه‌های دانشجویی در دیدار دیروز رئیس جمهور در دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهارداشت: دیروز اولین بار بود که تشکل‌های دانشجویی براساس تقسیم بندی وزارت علوم به اصلاح طلب و اصولگرا تقسیم شده بودند و اتفاق نادر دیگر که امسال در روز دانشجو رخ داد، لغو سخنرانی افرادی بود که سابقه روشنی در نظام جمهوری اسلامی ایران داشتند و در ازای آن سخنرانی افرادی بود که حضور پررنگ در فتنه ۸۸ داشتند.  
 
بیانی ادامه داد: ما طی نامه‌ای به رئیس جمهور فرستادیم و در آن خاطرنشان کردیم در این برنامه حضور پیدا نمی‌کنیم، تنها صرف این نبود که چرا دفتر تحکیم وحدت در این مراسم اجازه سخنرانی ندارد، بلکه بیش از آن نگران تقسیم بندی تشکل‌ها به اصولگرا و اصلاح طلب بودیم.  
وی در ادامه گریزی به سخنرانی دیروز رئیس جمهور در دانشگاه علوم پزشکی ایران زد و گفت: آقای رئیس جمهور در سخنرانی دیروز تصریح کرد؛ دانشگاه خانه احزاب نیست، پس علت تقسیم بندی صورت گرفته چیست؟ اگر دو تشکل دانشجویی در نقاطی با یکدیگر اشتراک دارند، این به معنی آن نیست که به یکی از آن‌ها تریبون دهیم، نیاز بقیه نیز مرتفع خواهد شد.  
 
دبیر اتحادیه تحکیم وحدت با اشاره به نقش مستقل هریک از تشکل‌ها تصریح کرد: اینکه از تشکل‌های دانشجویی خواسته شده تا با یکدیگر ادغام شوند و این امر به نفع آن‌ها خوانده شده است، موجب تاسف است. در دو سال اخیر و پس از روی کارآمدن دولت یازدهم این تفکر به شدت در وزارت علوم پررنگ شده است و این طیفی که در بدنه وزارت علوم جایگاه دارند، به دنبال ایجاد فضای دوقطبی در دانشگاه‌ها هستند.  
 
وی با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور در بدو انتخابات تصریح کرد: هرچند آقای روحانی گفت من نه اصولگرا هستم و نه اصلاح طلب اما عده‌ای که سابقه روشنی در فتنه دارند، با توجه به نزدیکی انتخابات پیش رو دنبال ایجاد جایگاه برای خود در دانشگاه و مردم هستند، پس رئیس جمهور در این مورد به هوش باشد.  
 
وی ادامه داد: این افراد به فضای دوقطبی جامعه دامن می‌زنند و نکته جالب توجه این بود که در دو سال اخیر شاهد این امر هستیم که تشکل یک دانشگاه خاص در تمام مراسم دولتی حضور دارد به عنوان مثال در برنامه دیروز از این تشکل خاص تنها ۵۰ نفر در یک جایگاه خاص دعوت شده بود، این در حالیست که تشکل‌ها و اتحادیه‌های دیگر هرکدام تنها ۱۰ نفر مدعو داشتند.  
 
بیانی ادامه داد: مگر یک تشکل تا چه حد می‌تواند تاثیرگذار باشد که به اندازه ۵ اتحادیه دانشجویی جایگاه داشته باشد، به غیر از حمایت کورکورانه از دولت.  
 
دبیر دفتر تحکیم وحدت تصریح کرد: بنده همینجا این نکته را به این تشکل دانشجویی گوشزد می‌کنم که نزدیکی زیاد به دولت آفت دارد و نمونه آن نزدیکی دستگاه تحکیم وحدت در دهه ۷۰ به دولت بود که عاقبت خوشی نداشت و دست آخر منجر به شعار عبور از خاتمی شد.  
 
وی ادامه داد: ما این هشدار را علاوه بر آن تشکل دانشجویی خاص به دولت هم می‌دهیم که از نزدیکی به یک تشکل ویژه بپرهیزد.  
 
بیانی ادامه داد: اتفاقاتی که در دولت یازدهم روی داده است کپی برابر اصل دوران سازندگی است که در آن زمان نیز جامعه خفقان دانشجویی را تجربه کرد، شاید این روش با روش دوران سازندگی متفاوت باشد، اما رویکردی یکسان دارد.  
 
وی تصریح کرد: در دولت‌های قبل هیچ‌گاه جایگاه تشکل‌های دانشجویی تا این حد نادیده گرفته نمی‌شد و از نمونه دردناک نادیده گرفتن حرف دانشجو لغو سخنرانی همسر شهید شهریاری در یکی از دانشگاه‌ها بود. جالب‌تر آنکه در برابر این موضوع عناصر فعال در فتنه در دانشگاه‌های دیگر سخنرانی می‌کنند و صحبت‌هایی خلاف قانون می‌زنند و از فتنه و سران فتنه حمایت می‌کنند و به طرح مسائل و مباحث انحرافی می‌پردازند.  
 
دبیر دفتر تحکیم وحدت اضافه کرد: توجه شبکه‌های ضد انقلاب به این اتفاقات مورد توجه است، از دید شبکه‌های ضدانقلاب در دانشگاه‌ها موجی ایجاد شده که جلوی حرکت افراطیون را می‌گیرد.  
 
وی در ادامه به انتظارات خود از وزیر علوم پرداخت و گفت: امیدواریم روند ایجاد شده در دانشگاه‌های کشور با حضور جناب آقای فرهادی تغییر کند. ما اتفاقات روز گذشته را از چشم ایشان نمی‌دانیم و معتقدیم این اتفاقات پایه ریزی شده از تیم قبلی است که چندی پیش آن وزیر استیضاح شد و انتظار داریم آقای فرهادی تغییرات مثبتی را براساس آنچه در مجلس در روز اخذ رای اعتماد مطرح کرد، ایجاد کند.  
 
بیانی ادامه داد: نکته دیگری که شبکه‌های ضد انقلاب به شدت روی آن مانور دادند، صفت جدیدی بود که رئیس جمهور محترم به منتقدین خود نسبت دادند و آن صفت تازه به دوران رسیده‌ها بود، آقای رئیس جمهور چه اتفاق بزرگی در حال رخ دادن است که فضای افکار عمومی را به این سمت سوق می‌دهید که صفت‌های نامناسب را از بروید به جهنم تا تازه به دوران رسیده‌ها به منتقدین خود اختصاص می‌دهید و در برابر اذهان عمومی به منتقدین توهین می‌کنید.  
 
دبیر دفتر تحکیم وحدت در پایان خاطرنشان کرد: در برهه‌ای از زمان افرادی در راس دولت بودند که حمایتشان از طیف غیرقانونی دفتر تحکیم به جریان این دفتر ضربه زد و این نشان دهنده آن است که دفتر تحکیم امروز نسبت به آن‌ها بی‌اعتماد باشند. امروز افرادی در بدنه وزارت علوم هستند که سعی دارند افراد اندکی که در دفتر تحکیم هستند و به روند فعلی دفتر اعتراض دارند را بیش از آنچه هستند بزرگ جلوه دهند و با این اقدام موجودیت دفتر را زیر سوال ببرند. به همین دلایل دفتر تحکیم وحدت به اصلاح طلبان اعتقادی ندارد و اگر اصولگرایان هم برخوردی مشابه اصلاح طلبان با دفتر تحکیم داشته باشند، رویکرد ما با آن‌ها نیز تغییر خواهد کرد.  
 
انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن