تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805105661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الاخبار: هدف میانجی قطری آزادسازی یکی از نزدیکان امیر قطر بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: الاخبار: هدف میانجی قطری آزادسازی یکی از نزدیکان امیر قطر بود بیروت – ایرنا – درحالیکه منابع خبری اعلام کرده اند وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه ای عقب نشینی دوحه از پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی را به دلیل شکست میانجی آن اعلام کرده، روزنامه لبنانی « الاخبار» فاش کرد که هدف از اقدامات « احمد الخطیب» میانجی قطر آزادسازی یکی از نزدیکان امیر این کشوربوده است.


به گزارش ایرنا، روزنامه الاخبار در شماره روز دوشنبه خود نوشت: هدف میانجی قطری که یک سرمایه دار سوری است، آزادسازی نظامیان ربوده شده لبنانی از اسارت گروه های تروریستی تکفیری دربلندی های شهرک عرسال نبود بلکه همه تلاش او این بود تا یکی از نزدیکان امیرقطر که یک زن است و در زندان های سوریه بسر می برد از طریق این میانجی و با کمک ژنرال«عباس ابراهیم» فرمانده نیروهای امنیت عمومی لبنان آزاد شود.
رسانه های لبنانی پیشتر نوشته بودند که « سجی الدلیمی» زن سابق « ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش که اکنون در لبنان در بازداشت بسر می برد، پول های دریافتی بویژه از قطر را به گروه های تروریستی تکفیری در سوریه و یا باندهای خفته وابسته به این گروه ها در لبنان می رسانده است.
الاخبار خاطرنشان کرد: احمد الخطیب در آخرین سفرش به بیروت هیچ صحبتی از نظامیان ربوده شده لبنانی نمی کرد و تنها درخواست داشت که هرچه زودتر دختر برادر«ابوخلیفه» رییس دبیرخانه ویژه دیوان امیری قطرکه در بازداشت نیروهای امنیتی سوریه است، آزاد شود و این درخواست را بارها تکرار کرد.
این روزنامه لبنانی تصریح کرد: قطر دیروز بطور رسمی میانجی گری غیرفعال خود در پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی را اعلام کرد.
الاخبار به نقل از یکی از وزیران دولت لبنان نوشت: میانجیگری قطر هرگز موثر و فعال نبود و بویژه بعداز تماس بین « تمام سلام» نخست وزیر و شیخ « تمیم بن حمد آل خلیفه» امیر قطر تنها جنبه رسانه ای پیدا کرده بود.
این روزنامه لبنانی به نقل از این وزیر دولت لبنان که به نامش اشاره نکرده است، افزود: به نظر می رسد اکنون تنها راه پیش روی دولت لبنان، مذاکره مستقیم با ربایندگان نظامیان لبنانی است.
الاخبار نوشت: شهروند قطری با مادرش در سوریه زندگی می کرد و پدرش گفته که مادرش او را ربوده است.
این روزنامه لبنانی افزود: به نظر می رسد که میانجی قطری این شهروند قطری را از دستگاه های امنیتی سوریه تحویل گرفته است.
الاخبار خاطرنشان کرد که برخی از مسئولان لبنانی معتقد هستند میانجی قطری تلاش داشت تا با وارد شدن به بلندی های شهرک عرسال با تروریست های تکفیری مذاکره کند اما آنها به وی اجازه ورود به این بلندی ها را نمی دادند و در مقابل برخی دیگر از مسئولان وزارتی گفته اند احمد الخطیب تلاش نمی کرد به بلندی های عرسال برود و ماموریت او فقط آزاد کردن شهروند قطری بود.
این روزنامه لبنانی تصریح کرد: دستگاه های امنیتی لبنان چند ماه قبل « علی ابوعزیز العطیه» برادر ابوخلیفه را به اتهام کمک مالی به تروریست ها در بلندی های القلمون سوریه بازداشت کردند اما با فشارهای امیر قطر آزاد شده است.
« نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان پیشتر گفته بود که میانجی قطری تنها پرونده نظامیان ربوده شده لبنانی را تعقیب نمی کند و پرونده ای را هم که به یک شهروند قطری مربوط می شود ، پیگیری می کند و ما با این وضعیت مشکلی نداریم.
الاخبار به نقل از منابعی در کمیته وزارتی دولت لبنان نوشت که مذاکرات از حدود 20 روز قبل با تروریست های تکفیری رباینده نظامیان لبنانی قطع شده است و نمی دانیم میانجی قطری در این شرایط در لبنان برای چه باقی مانده است.
خاورم ** 1324


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن