تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799049444




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش جمهوري اسلامي ايران در جهت توسعه و بهبود حمل و نقل جاده‌اي با كشور تركيه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آذر ۱۳۹۳ (۱۰:۱۸ق.ظ)
تلاش جمهوري اسلامي ايران در جهت توسعه و بهبود حمل و نقل جاده‌اي با كشور تركيه معاون مستشار وزارت حمل و نقل، دريانوردي و ارتباطات تركيه در رأس هيأتي به منظور توسعه و بهبود توافقتنامه دو جانبه حمل و نقل جاده‌اي با جمهوري اسلامي ايران با مقامات حمل و نقل كشورمان ديدار و در يک نشست يک روزه بحث و مذاكرات مفصلي در راستاي تعامل بيشتر بين طرفين انجام شد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدجواد عطرچيان، مدير كل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي اين سازمان، با اشاره به آمادگي بيش از پيش جمهوري اسلامي ايران جهت توسعه مناسبات حمل و نقل جاده‌اي با كشور تركيه تأكيد كرد: نظر به علاقه مندي دو كشور؛ به ويژه رؤساي جمهور، كشور جمهوري اسلامي ايران و همچنين تركيه مبني بر افزايش سقف مبادلات اقتصادي تا ميزان 30 ميليارد دلار كه بخشي از آن مرتبط با حوزه حمل و نقل جاده‌اي خواهد بود، وزارت راه و شهرسازي و سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي همواره بر بهبود فرايندها و رفع مشكلات احتمالي تأكيد دارند.
وي منافع اقتصادي دو كشور، بازرگانان، شركت هاي حمل و نقلي و آرامش خاطر رانندگان هر دو طرف را مهم برشمرد و اظهار داشت: در طي ساليان متمادي فعاليت‌هاي حمل و نقل جاده‌اي به ويژه در حوزه ترانزيت براساس قوانين وضع شده در نظام جمهوري اسلامي ايران انجام مي‌گردد و با تبعيت كامل از آن توافقنامه‌هاي دو يا چند جانبه با كشورهاي دوست و همسايه مبادله گرديده و اجرا مي‌شود.
مدير كل دفتر ترانزيت و پايانه‌هاي مرزي موضوع اخير دريافت عوارض از كاميون‌هاي ايراني كه از كشور تركيه تردد مي‌نمايند را ناشي از برداشت متفاوت از روابط في‌مابين بيان كرد و افزود: از ساليان قبل به لحاظ تفاوت قيمت سوخت در ايران با تركيه به ازاء هر 100 كيلومتر پيمايش در قلمرو در كشور با توجه به نرخ حاكم مبلغي به عنوان مابه‌التفاوت سوخت از كاميون‌هاي تركيه دريافت مي‌گرديد كه در ازاء آن به هر ميزان كه آنان سوخت نياز داشتند، تحويل مي‌گردد كه باتوجه به اقدام اخير آن كشور مبني بر وضع عوارض از كاميون‌هاي ايراني و شرايط حاكم، مقامات ايراني پس از مذاكرات حضوري و انجام مكاتبات لازم پيشنهاد پلمپ مخازن سوخت از سوي تركيه را دريافت كردند.
عطرچيان با تأكيد بر تجربه ناموق چند سال قبل در زمينه پلمپ كردن مخازن سوخت، گفت: جمهوري اسلامي ايران كوچكترين خلل در روند و جريان حمل و نقل جاد‌ه‌اي را بين دو كشور به هيچ عنوان به مصلحت نمي‌داند، از اين رو سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي پيشنهاد پلمپ كردن مخازن سوخت كاميون‌هاي تركيه را از سوي آن كشور به لحاظ مشكلاتي كه پيش‌بيني مي‌گردد، خيلي به صلاح ندانسته ليكن با اصرار طرف مقابل از اول ماه دسامبر اين عمليات در مرز آغاز گرديد.
وي عدم آمادگي رانندگان و شرايط كاميون‌هاي تركيه را جهت پلمپ مخازن سوخت را از مشكلات اوليه ايجاد شده در مرزها ياد كرد و افزود: به همين جهت هيأتي به رياست معاون مستشار وزارت حمل و نقل و دريانوردي و ارتباطات تركيه به ايران سفر نموده تا مذاكراتي در جهت انتخاب بهترين راه براي توسعه هرچه بيشتر مناسبات حمل و نقل جاده‌اي و همچنين موضوع اخير اتخاذ گردد.
عطرچيان در ادامه سخنان خود يادآور شد: پيشنهاد ايران بازگشت به شرايط قبل؛ يعني وضعيت پيش از ماه اكتبر است تا مجدداً برخي از نگراني هاي پيش آمده؛ به ويژه براي فعالان در بخش حمل و نقل جاده‌اي و حوزه ترانزيت به طور كامل مرتفع گردد.
لذا با توجه به مذاكرات فشرده يک روزه و به لحاظ برنامه بازگشت هيأت تركيه‌اي به كشورشان فضاي ادامه بحث‌ها و مذاكره بازگذاشته شده است و تا نهايي شدن گفت و گوها و اتخاذ تصميمات جديد شرايط فعلي در مرزها ادامه مي‌يابد.
بر اساس اين گزارش، طلعت آيدين معاون مستشار وزارت حمل و نقل، دريانوردي و ارتباطات تركيه نيز در اين نشست با اشاره به هدف از اين سفر يک روز به تهران در جهت انجام پاره‌اي از مذاكرات درخصوص شرايط تردد كاميون‌ها در بين دو كشور ايران و تركيه اظهار داشت: سرعت در جريان تردد و جابجايي كالا كمک در امر صادرات و واردات و مبادله تجاري،‌گردش اقتصادي و حفظ منابع هر دو كشور مهم است و بايد در اين راستا تلاش نمود.
وي از رشد آمار تردد بين دو كشور در سال هاي اخير ياد كرد و افزود: ايجاد شرايط برابر در بخش حمل و نقل جاده‌اي و ترانزيت مورد درخواست كشور تركيه است و پايبندي به توافقنامه‌هاي دو جانبه في‌مابين را بر خود واجب و ضروري مي‌دانيم.
طلعت آيدين انجام مذاكرات در زمينه‌هاي مختلف حمل و نقلي از جمله بارگيري كاميون‌هاي خالي در ايران، كوتاه شدن زمان ترانزيت عبوري از قلمرو جمهوري اسلامي ايران را با طرف ايراني در بهبود و اصلاح شرايط مهم دانست و گفت: تعامل حاكم بر روابط ايران و تركيه در تمامي زمينه‌ها به ويژه حمل و نقل جاده‌اي در سطح مطلوبي قرار دارد، ولي؛ بدون ترديد ظرفيت‌هاي بيشتري وجود دارد كه لازم است گفت و گوها و مذاكرات در سطوح مختلف كارشناسي، مديريتي و بالاتر به ميزباني هر دو كشور همچنان ادامه يابد.
اضافه مي‌نمايد؛ در اين نشست نمايندگاني از سوي وزارت راه و شهرسازي، وزارت امور خارجه، گمرک جمهوري اسلامي ايران و مسوولين ستادي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي حضور داشته و هيأت تركيه‌اي به رياست طلعت آيدين، معاون مدير كل همكاري‌هاي اقتصادي وزارت خارجه، رئيس اداره‌ كل حمل و نقل جاده‌اي، نماينده اداره‌ كل مقررات حمل و نقل جاده‌اي و نماينده وزارت گمرک و تجارت كشور تركيه را تشكيل مي‌دادند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن