تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799313513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندارگلستان: طبیعت گردی و گردشگری محور توسعه جزیره آشوراده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندارگلستان: طبیعت گردی و گردشگری محور توسعه جزیره آشوراده است گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با تشریح دستاوردهای سفر رییس جمهوری به این استان گفت: طبیعت گردی و گردشگری دو موضوع عمده در جزیره آشوراده است که در سفر رییس جمهوری مورد تایید واقع شد.


به گزارش ایرنا، حسن صادقلو یکشنبه شب در برنامه تلویزیونی "شب های هیرکان" سیمای مرکز گلستان اظهار داشت: این موضوعات با رعایت ملزومات زیست محیطی در قالب شش زون بندی (روی هم قرار گرفتن نواحی حفاظتی) منطقه ای و کاربری های مختلف که از قبل مطالعه شده، مورد تایید قرار گرفته است.
وی با بیان این که در این زون بندی ها تمام ظرفیت ها دیده شده است، گفت: سفره خانه سنتی و رستوران، مسیر دوچرخه سواری، کمپینگ اقامت و ساحلی در دو مرحله، بازارچه سنتی، اقامتگاه های تفریحی، بازارچه صنایع دستی، باغ پرندگان، پارک علم و فناوری و اقامتگاه مرکزی و بخش های فرهنگی، طرح سالم سازی و توجه به حریم دریا از جمله این کاربری ها است.
استاندار گلستان ادامه داد: این مجموعه در 380 هکتار پیش بینی شده که 280 هکتار آن در مرحله نخست و یکصد هکتار در مرحله دوم به اجرا درخواهد آمد.
صادقلو با بیان این که شرایط جزیره آشوراده مورد پیگیری مدیریت های مختلف بوده اما به سرانجام نرسیده است، افزود: از روزهای نخست فعالیت دولت تدبیر و امید بویژه نماینده ولی فقیه در استان تلاش بسیاری انجام دادند.
وی ادامه داد: برنامه های مختلفی برای اجرایی شدن این طرح مطرح شد که تحویل آن به سازمان همیاری استانداری از جمله آنها بود، اما در نهایت تصمیم گرفته شد که بسترهای اولیه این طرح از سوی سازمان همیاری سازماندهی و سپس به مناقصه گذاشته شود تا این طرح ها با اولویت بخش خصوصی گلستان به اجرا در آید.
استاندار گلستان این طرح را از تصمیمات ویژه رییس جمهوری ذکر کرد و گفت: در مجموع 25 طرح قرار شد که جزو دستورات ویژه رییس جمهوری باشد زیرا که از طرفی در افق آینده می تواند توسعه آفرین باشد و هم در رونق بخشی به تولید و ایجاد تحول در استان می تواند ظرفیت سازی کند.
وی اظهار کرد: موضوع ایجاد منطقه آزاد در گلستان با توجه به اتصال این استان به کریدور ریلی اینچه برون - ترکمنستان - قزاقستان و نیز کریدور دریایی و همچنین برخورداری از ظرفیت های زیرساختی و قابلیت های جغرافیایی در شورای اداری مطرح شد که محدوده آن در لایحه دولت مشخص خواهد شد.
استاندار گلستان ادامه داد: این منطقه پس از تصویب در شورای عالی مناطق آزاد به صورت لایحه به مجلس ارسال می شود و پس از تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان، زمینه برای اجرای آن فراهم خواهد شد.
وی پیشنهاد زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی زراعی شمال استان را، یکی دیگر از طرح های ویژه ارایه شده در سفر رییس جمهوری اعلام کرد و گفت: با پذیرش کلیت مساله، 21 هزار هکتار آن مورد قبول واقع شد و بقیه نیز با تامین منابع پیگیری می شود.
استاندار گلستان ادامه داد: این اقدام با نگاه مثبت دولت و رییس جمهوری، افق تحول، رونق کشاورزی و توسعه گندم کاری را در استان ایجاد می کند به طوری که با زهکشی این میزان اراضی شاهد گسترش سطح تولید گندم به 500 هزار هکتار خواهیم بود و جایگاه استان را در مقام اول کشور تعریف می کند.
وی اضافه کرد: شروع راه آهن گرگان به مشهد یکی دیگر از تاکیدات ویژه رییس جمهوری بود که ضمن اقدام از سمت خراسان رضوی باید از استان گلستان نیز آغاز شود.
صادقلو، با اشاره به این که فاینانس های این طرح در حال اقدام است و منابع مشخص دارد، افزود: ایستگاه گرگان به عنوان ایستگاه اصلی این خط آهن تعریف شده و گذر آن از مناطق جنوبی، فعال و شهرستان های استان در رونق اقتصادی گلستان تاثیرگذار خواهد بود.
وی ادامه داد: ماهیان خاویاری و تامین زیرساخت های پرورش میگو، تبدیل 50 هزار هکتار از اراضی شیبدار استان به باغات مثمر و تقویت منابع بانکی از تصمیمات اعلام شده دیگر بود که بر منابع لازم برای اجرای آنها تاکید شد.
استاندار گلستان، احداث آزادراه نوکنده به آشخانه را یکی دیگر از تصمیمات دانست که برای خروج استان از انحصار جاده جنگل گلستان به دو صورت اجرایی خواهد شد.
به گفته وی، یک بخش اجرای این آزادراه از کلاله به سمت پایین و از گلیداغ به آشخانه و قسمت دیگر از نوکنده به آشخانه است که مطالعات آن مورد پذیرش قرار گرفته است.
صادقلو، اتصال استان های شاهرود و سمنان به کریدور ریلی اینچه برون را یکی دیگر از پیشنهاداتی بیان کرد که پس از انجام مطالعات، اقدام خواهد شد.
استاندار گلستان اظهارداشت: اخذ تایید نوسازی مسیر ریل گرگان تا بندرگز، توجه به ظرفیت های آبی از جمله سد نرماب، محمدآباد و آقدکش، گازرسانی به 304 روستای بالای 20 خانوار استان از دیگر پیشنهادات تایید شده ای بود که دستور ویژه رییس جمهور را داشتند.
صادقلو متذکر شد: اگرچه فرصت اعلام این طرح ها و پیشنهادات فراهم نشد اما در جلسه خاص مورد تایید واقع شدند.
وی، تصمیمات دیگر رییس جمهوری را پیرامون طرح های در دست اجرا و نیمه تمام و پشتیبانی از طرح ها و پروژه های قابل سرمایه گذاری در استان بیان کرد و گفت: تایید تامین منابع مالی 121 پروژه نیمه تمام که 102 پروژه با تخصیص منابع مالی آنها در سال 93 به پایان می رسد و 19 پروژه در سال 94 به پایان خواهد رسید، از مهمترین موارد تایید شده است.
صادقلو گفت: برای تکمیل این پروژه ها به 582 میلیارد تومان منابع مالی نیاز بود که مورد تایید واقع شد که 358 میلیارد تومان در سال 93 و بقیه در سال 94 تامین خواهد شد.
به گفته وی، برخی از طرح ها مانند سد نرماب، بهسازی بخشی از راه های اصلی، تکمیل بیمارستان ها و ظرفیت های فرهنگی ورزشی از طرح های بنیادی استان هستند که با تامین منابع مالی آنها تا سال 94 به پایان می رسند.
صادقلو افزود: در این طرح ها سعی شده که شامل تمام شهرستان های استان شود.
وی ادامه داد: تامین منابع مالی این طرح ها به طور عمده از مواد مربوط به پیشگیری از سوانح و ردیف های ویژه توازن منطقه ای انجام می شود.
استاندار گلستان گفت: در آزادشهر هفت طرح، آق قلا چهار طرح، بندرگز چهار طرح، بندرترکمن چهار طرح، علی آباد هفت طرح، کردکوی چهار طرح، گالیکش چهار طرح، گرگان 24 طرح، گمیشان سه طرح، گنبد سه طرح، مراوه تپه دو طرح و مینودشت سه طرح تایید شده و در برخی دیگر از شهرستان ها نیز از منابع مربوط به توازن منطقه ای مساعدت شده است.
صادقلو با بیان این که اجرای طرح های این بخش، ظرفیت قابل توجهی از عمران را در استان ایجاد می کند، گفت: بخش دوم مربوط به طرح های پیشنهادی به سرمایه گذاران دولتی، نیمه دولتی و خصوصی بود که آنها نیز اعلام کردند برای آینده می توانند چنین سرمایه گذاری و پیشتبانی را از طرح ها در استان داشته باشند.
به گفته وی، اگر چه این پیشنهادات مکتوب شده اما جمع بندی نشده است که به عنوان گزارش سفر به مردم اعلام شود.
استاندار گلستان از تقبل سرمایه گذاری 200 میلیارد تومانی، ساخت دو نیروگاه کوچک و 20 مدرسه بنیاد برکت خبر داد و گفت: افراد و بنیادهای دیگر که خواهان سرمایه گذاری در استان بودند، آمادگی خود را در این زمینه در جلسه رییس جمهوری با سرمایه گذاران داخلی و خارج از کشور داشتند، اعلام کردند.
صادقلو به عملکرد استان از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم پرداخت و با بیان این که استان در ریل توسعه در حال حرکت است، افزود: اگر ریل افق دار برای آینده استان ترسیم نشود، حرکت ها روزمره و کوچک می شود.
به گفته صادقلو، سند جامع راهبردی استان در افق 1404 با همکاری استانداری، مدیریت های مختلف، نخبگان و نافذین در مسایل مختلف نرم افزاری استان تدوین و طراحی شد.
وی با رونمایی از این سند در حضور مردم گفت: این سند در پورتال استانداری موجود است و از نقد، پیشنهاد و ارشاد صاحب نظران، مردم، فرهیختگان و نخبگان استان برای همکاری استقبال می شود.
استاندار گلستان ادامه داد: تدوین سند جامع امنیت در راستای اقدام پیشگیرانه و همچنین تدوین اشتغال جوانان در حوزه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی دیگر از نکات مهم زیرساختی استان بوده است.
به گفته صادقلو، در یک راستی آزمایی صورت گرفته در حوزه اشتغال در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، از قریب پنج هزار نفر پذیرش شده نزدیک به دو هزار نفر آموزش های لازم را دیدند و این بیانگر فراهم شدن قدرت علمی، دانش بنیان و حرفه آموز در استان است که بسیاری از استان های دیگر مشتاق به استفاده از آنان هستند.
وی، راه اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان برای تسهیل قوانین خارجی سرمایه گذاری و سرمایه گذاران، افتتاح اداره کل راه آهن شمال شرق کشور در استان با نگاه به اداره کل منطقه ای، اخذ جواز تاسیس کارخانه فولاد با دو میلیون تن ظرفیت را از پتانسیل ها و امیدهای دیگر برای توسعه توانمندی اشتغال در استان بیان کرد.
صادقلو گفت: با تاسیس این کارخانه امکان صادرات سنگ های معدنی کشور قزاقستان به استان فراهم می شود به طوری که طی تفاهم نامه های موجود اکنون 70 درصد سهام سرمایه گذاری و دفتر کار گرفته شده و 30 درصد سهام مانده تا این کارخانه را برای استان اجرایی کنیم.
وی ادامه داد: در راستای ورزش های دریایی و گردشگری در بندرترکمن نیز زمینه سرمایه گذاری 400 میلیون دلار از سوی سرمایه گذاران ترکیه و منابع مالی داخلی فراهم شده است.
استاندار گلستان اضافه کرد: مرحله نخست بندر خواجه نفس که از مدت ها قبل فعالیتی نداشت، با پیگیری های انجام شده در حال اقدام است.
به گفته وی، پس از مطالعات اجرایی، این بندر در قالب سه فاز در حال اجراست که علاوه بر کریدور ریلی، زمینه احداث کریدور دریایی نیز در استان گلستان فراهم می شود.
صادقلو افزود: بندر دیگری نیز در شمال استان در منطقه گمیشان در دست اجرا است که سازمان بنادر و دریانوردی استان پیگیر آن هستند.
وی از بندر ترکمن و بندرگز به عنوان دو شهر تاریخی این استان یاد کرد و گفت: این دو بندر باید برای حوزه گردشگری احیا شوند.
صادقلو افزود: شرایط فعالیت مجدد شرکت عمانی در بندرگز فراهم شده که این مساله نیز افقی برای توسعه استان است.
استاندار گلستان، راه اندازی ترمینال غلات در اینچه برون را از دیگر پیگیری ها بیان کرد و گفت: تاکنون هشت شرکت درخواست صدور جواز تاسیس دادند که چهار جواز صادر و یکی از آنها شرایط اجرایی پیدا کرده است.
صادقلو افزود: مطالعات نفت و گاز استان که بی نتیجه رها شده بود، با توجه به این که ظرفیتی برای توسعه آینده استان است، در سفر رییس جمهوری پیگیری شد.
به گفته وی، با مطالعات صورت گرفته، استان در استخراج گاز، ظرفیت بزرگی در حوزه مرزی دارد که با پیگیری های به عمل آمده با دست اندرکاران وزارت نفت، تقریبا شرایط تجهیز کارگاه آن ایجاد شده است.
به اعتقاد وی، این اقدام ظرفیت مستقلی را برای تامین گاز استان از طریق ترکمنستان و تامین گاز واحدهای پتروشیمی و فولاد استان و همچنین صادرات به استان های دیگر فراهم می کند.
استاندار گلستان، کلنگ زنی ترمینال 9 هزار مترمربعی فرودگاه گرگان و تکمیل آن تا سال آینده، فراهم سازی بستر نصب ارتفاع سنج جهت تسهیل فرود هواپیما، افتتاح هتل بوتانیک و 527 پروژه را از اقدامات دیگری دانست که در طول خدمت دولت تدبیر در استان اتفاق افتاده است.
صادقلو گفت: مصوبه 130 میلیارد تومانی در جبران خسارت و طرح جامع سیل و مصوبه 4.5 میلیارد تومانی اطفای حریق نیز از تصمیمات اساسی دولت برای استان بود.
وی ادامه داد: تکمیل و تحویل 9 هزار واحد مسکن مهر و آماده سازی 3200 واحد دیگر برای اقشار محروم با وجود شرایط سخت مالی دولت و اقدامات عمرانی دیگر از قبیل آسفالت راه ها نیز در جهت خدمت به مردم بوده است.
صادقلو خاطر نشان کرد: شور و شعف مردم در استقبال از کاروان تدبیر و امید حاکی از شعور و هوشمندی و توجه آنان به نظام و دولت بود که با وجود مشکلات، شور و شوق مسوولان را در عرصه خدمت مضاعف کرد.
7464/601


17/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن