تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بى گمان شيعيان ما دل هايشان از هر خيانت، كينه،وفريبكارى پاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798270869




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جعفری:داعش در سه حوزه خدماتی،نظامی و مسائل زیرساختی اقدام به تخریب می کند/ ظریف: قدرت داعش در بعد فرهنگی انحرافی ولی قوی است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در کنفرانس مطبوعاتی ظریف و ابراهیم جعفری مطرح شد:
جعفری:داعش در سه حوزه خدماتی،نظامی و مسائل زیرساختی اقدام به تخریب می کند/ ظریف: قدرت داعش در بعد فرهنگی انحرافی ولی قوی است
ابراهیم جعفری در کنفرانس مطبوعاتی که با حضور خبرنگاران برگزار شد اظهارداشت: داعش پدیده ای است که از حیث فرهنگی دارای انحراف اما قوی است.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران ؛کنفرانس مطبوعاتی وزرای خارجه ایران و عراق شامگاه یکشنبه در محل وزارت خارجه با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

در ابتدای این نشست" محمدجواد ظریف" مراتب تشکر و قدردانی خود را از "ابراهیم جعفری" نه تنها با عنوان وزیر خارجه عراق بلکه به عنوان دوست و برادر قدیمی ابراز داشت.

ظریف؛ ابراهیم جعفری را از مهم ترین و قوی ترین رجال سیاسی عراق عنوان و اظهار داشت: وی از مبارزین راه آزادی عراق بوده و هنوز هم در راه وحدت جامعه عراقی و نزدیک کردن قبایل عراق نقش مهمی را چه در زمان نخست وزیری و چه الان به عنوان وزیر خارجه کشور دوست و برادر عراق ایفا کرده است.


ظریف ادامه داد: ایران و عراق دو کشور دوست و برادر و دارای مشترکات فراوان سیاسی فرهنگی مذهبی و تاریخی هستند و همچنین دارای چالش ها و فرصت های مشترک در روابط منطقه ای هستند.

وزیر خارجه ایران با بیان این که در دیدار با وزیر خارجه عراق فرصت داشتیم در مورد افراط صحبت کنیم اظهار داشت: روابط نزدیک و گسترده ای که ایران با مردم عراق برای مبارزه با تروریسم داشته بر کسی پوشیده نیست و خوشحالیم که جامعه بین الملل به خطر تروریسم در عراق پی برده و با یک اجماع جهانی در حال پیگیری است.

ظریف موفقیت های مردم عراق بعد از تشکیل دولت العبادی را باعث خشنودی عنوان و تصریح کرد: مردم عراق می دانند مردم، رهبری و دولت جمهوری اسلامی در کنار آن ها برای ایجاد امنیت و پیشرفت ایستاده اند.

ظریف در پایان سخنان آغازین خود که جهت شروع مراسم ایراد شده بود به راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین سالار شهیدان اشاره کرد و گفت: امروز نزدیک به یک میلیون زائر ایرانی برای مراسم اربعین وارد عراق شدند و از استاندارها ،دولت و مردم عراق که با مهمان نوازی از این زائرین پذیرایی کردند سپاسگذاری می کنم و امیدوارم اربعین امسال با وحدت و یکپارچگی برگزار شود.

*** تشکر و قدردانی ابراهیم جعفری از ظریف

بعد از خوش آمدگویی های ظریف ،نوبت به وزیر امور خارجه عراق رسید ابراهیم جعفری ابتدا از وزیر خارجه ایران به خاطر دعوت مهمان نوازی و سخنان خوبی که در مورد وی کرد تشکر نمود.

وی ادامه داد: سفر من در راستای گسترش همکاری های دو کشور انجام می شود و در پاسخ به واقعیت های تاریخی موجود بین دو کشور می باشد.

وزیر خارجه عراق با اشاره به وجود خطر استراتژیک مشترک اظهار داشت: این خطر حضور داعش در خاک عراق است و باید حداکثر هماهنگی را داشته باشیم.

ابراهیم جعفری خاطرنشان کرد: بین دولت فدرال و کردها هماهنگی هایی را برقرار کرده ایم و در روند سیاسی و نظامی ما شاهد پیشرفت هستیم و با هماهنگی های بیشتر با جمهوری اسلامی چشم دوخته ایم؛چون جمهوری اسلامی نوار مرزی طولانی با عراق دارد و نوع پیوندهای عمیق بین مردم هر دو کشور از جمله عتبات مقدسه وجود دار ،همچنان که شیعیان عراق هم امیدوار به زیارت مرقد امام رضا(ع) هستند.
وزیرامور خارجه عراق با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: مشارکت شیعیان عراق و ایران که ندای یاحسین(ره) سر می دهند چهره راستین اسلام را نشان می دهند نه آن چه داعش می گوید؛زیرا امام حسین(ع) به گاندی هم آموخت که چگونه در عین مظلومیت هم می توان پیروزی آفرید اما باید مراتب تشکر خود را از جمهوری اسلامی به خاطر مواضع انسان دوستانه ابراز کنیم و من مجدداً مرابت تشکر خود را از برادر گرامی جناب آقای دکتر ظریف ابراز می نمایم.

ابراهیم جعفری راهبرد مرجعیت عراق در بسیج فرقه های مختلف را فراموش نشدنی توصیف کرد و افزود: با همت مراجع نیروهای مردمی در کنار ارتش حضور یافتند تا ان شاالله شاهد پیروزی های بیشتری باشیم.

* پاسخ به سوالات خبرنگاران

ابراهیم جعفری در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص چگونگی عملیات کشورهای دیگر علیه داعش گفت: به شورای امنیت اعلام کرده ایم فقط با شرایطی که عراق تعیین کرده می توانید با داعش برخورد کنید و شرط گذاشتیم که حملات باید منحصراً حملات هوایی بوده و مشخص کنند که چه حملاتی علیه داعش انجام می شود و نباید در نزدیکی مناطق مسکونی باشد.

وی با بیان این که حملات هوای صرف نظر از این است که چه کشوری حمله می کند،افزود: این حملات باعث شکست هایی از داعش شد و آن را عقب راند.

وزیرامور خارجه عراق اظهار داشت: ارتش نیروهای بسیج مردمی پیش مرگه ها و گارد ملی زیر پرچم عراق پیش روی می کنند و نتایج چشم گیری را به دست می آورند.

در ادامه این کنفرانس خبری خبرنگار دیگر در خصوص حضور "ابراهیم جعفری" در اجلاس منامع پرسش کرد و نظر جعفری را در خصوص حلقه اتصال عراق با سایر کشورها جویا شد.

وزیرخارجه عراق در پاسخ به این سوال با اشاره به این که قدرت داعش در بعد فرهنگی انحرافی ولی قوی است اظهار داشت: آن ها مانند خوارج که انحرافی ولی قوی بودند هستند؛زیرا تئوری داعش قربانی شدن خود قبل از رسیدن به هدف است و این ها در معرض شست شوی مغزی قرار گرفته اند.

وی عنصر دوم این فرهنگ را هدف قرار دادن زنان و کهنسالان عنوان و بر ضرورت برخورد با آن تاکید کرد.

ابراهیم جعفری، عنصر بعدی را جامعیت داعش خواند و تصریح کرد:از همه کشورهای آفریقا، آسیا و اروپا به این جریان پیوسته اند و در عراق گردهم آمده اند وما با یک داعش عراقی برخورد نمی کنیم بلکه با یک گروه جهانی که زیر پرچم داعش آمده اند مواجه ایم و اگر این ها به کشور خود برگردند جنایات بزرگ تری را انجام می دهند.

وی برای نمونه عنوان کرد: چند کانادایی داعش پیش از این در کانادا سه پلیس را کشته بودند.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد: وقتی من این جنگ را جهانی توصیف می کنم بر حرف خود تردیدی ندارم زیرا داعش همه معابر، مساجد ، مدارس و بیمارستان ها را مورد هدف خود قرار داده و ما باید جوانان را آگاه کنیم تا به سمت این فرهنگ انحرافی نروند.

وی ادامه داد: سیاست خارجی ما بر اساس روابط دو جانبه با همه ی کشورهای جهان است و باید روابط فی مابین را تقویت کنیم .

وزیر خارجه عراق افزود: اگر چه بین ترکیه و سوریه اختلاف وجود دارد اما ما درباره برطرف کردن این شکاف صحبت می کنیم .

در ادامه  ظریف هم در پاسخ به سوال این خبرنگار توضیحاتی را ارائه داد وزیر خارجه ایران اظهار داشت: ما خواهان روابط سالم و برادرانه با کل منطقه هستیم و اعتقاد داریم تهدیدات منطقه ای برای همه است و اگر چه برخی از دوستان ما دیر به این نتیجه رسیده اند که گروه های تکفیری همه منطقه را تهدید می کند .

وی با اشاره به این که همواره عراق را به عنوان کشور دوست در منطقه می شناختیم تصریح کرد: امروز دنیا پی به این واقعیت برده است که اولین کشوری برای مبارزه با تروریسم به کمک مردم عراق شتافت ایران بود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی بود که به عنوان وظیفه همسایگی با تهدید مشترک برخورد کرد.

ظریف با اشاره به حضور خود در اقلیم کردستان عراق گفت: روزی که به کردستان سفر کردم آقای بارزانی گفت که ایران اولین کشوری بود که به کمک عراق آمد و شیعه و سنی کرد برای ما برادرانی هستند که به طور مشترک بر علیه یک دشمن مشترک اقدام کردند .

وزیر امور خارجه ایران با بیان این که وجود داعش از نظر ما خطرناک است خاطر نشان کرد: از ابتدا به این واقعیت پی برده بودیم و خوشحالیم که از همان اول در کنار برادران عراقی از سنی ، کرد و عرب بوده ایم.

ابراهیم جعفری با بیان این که فرهنگ نقش بسزایی در ذهن داعش ایفا می کند افزود: آن ها از جوانان جنگجو ساخته اند و یک قاعده کلی دارند که به جوانان اجازه کشتار می دهد.

وی افزود: اجلاس تهران فرصتی برای روشن سازی فرقه های مختلف اسلامی است.

وزیر خارجه عراق اظهار داشت: گروه های تکفیری با پشتوانه حمایت از اهل سنت برخاستند در حالی که اهل سنت از آن ها اعلام بیزاری کردند و تعداد زیادی از قهرمانان اهل سنت را داریم که در حال مبارزه با داعش و دفاع از عراق هستند و این اجلاس فرصت خوبی برای ماست تا واقعیت های عراق و پیشرفت های سیاسی عراق را توضیح دهیم زیرا ما در این نشست ها می توانیم نظرات شخصیت های دیگر را بشنویم.

ظریف در ادامه سخنان ابراهیم جعفری با اشاره به این که برخی ها فکر می کردند داعش در کوتاه مدت برایشان سودمند است گفت: الان به این نتیجه رسیده اند که هیچ منفعتی داعش نمی شود که این خطر نادیده گرفته شود و این تحول ادراکی که در کشورهای منطقه رخ داده اگر چه مبارک است اما باید منتظر اثر عملی آن در این دولت ها باشیم.

وی با بیان این که امروز هم زمینه هایی از خوش بینی را می بینیم افزود: توقف و شکست های پی در پی داعش که با حضور مردم شیعه ، سنی ، کرد و مرجعیت عراق حاصل شد از همین دست هستند و آینده بسیار خوبی را برای جلوگیری از این حرکت خطرناک نوید می دهند و امیدواریم با این خطر سیاسی ،نظامی و فرهنگی برخورد کنیم

*نقش کشورهای حوزه خلیج فارس درمبارزه با تروریسم

ابراهیم جعفری در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش کشورهای حوزه خلیج فارس در مبارزه با تروریسم گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس مواضع خوبی داشتند و در سفرهایی که به بعضی از این کشورها داشتیم آماده مقابله با داعش بودند.

وی با تاکید بر این که سه عنصر نظامی، خدماتی و و زیرساختی مهم هستند اظهار داشت: داعش به دنبال تخریب زیرساخت هاست و برای جبران این خسارت ها بعضی از کشورها نظیر عربستان به ما کمک های مالی کردند و بعضی کشورها قول کمک های تسلیحاتی دادند.

وی با اشاره به نشست منامع تصریح کرد: این ملاقات ها در مورد سوریه بود و در بین کشورهای همسایه بسیار پیوسته بود.

وزیر خارجه عراق بیان داشت: تروریسم در سوریه رشد و به سایر کشورها سرایت کرد و کشورهای همجوار باید بدانند تروریسم به هر جا برود به کشورهای مجاور هم سرایت می کند.

وی در پایان این نشست خبری با بیان این که همواره در خصوص ایران شفاف صحبت کرده ایم خاطر نشان کرد: همواره به صراحت گفته ایم که ایران کشوری همسایه است که به ما کمک کرده و ما هم با این کمک ها در راه دفاع از عراق شهید داده ایم و اجازه نمی دهیم که سازمان های تروریستی در مقابل دولت ما قدعلم کنند.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن