تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 3 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درهاى آسمان در اولين شب ماه رمضان گشوده مى‏شود و تا آخرين شب آن بسته نخواهد شد. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817952463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار کرمان: اختیارات بانک ها در استان باید افزایش یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار کرمان: اختیارات بانک ها در استان باید افزایش یابد کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: اختیارات و سقف اعتبارات بانک ها در استان باید نسبت به گذشته تغییر و افزایش پیدا کند.


به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی عصر یکشنبه در نشست شورای هماهنگی بانک های استان کرمان در استانداری افزود: چند سال پیش این امکان بود که با 20 یا 30 میلیارد ریال یک کار تولیدی خوب راه اندازی کرد ولی امروز دیگر نمی توان با این رقم حرکت چشمگیری انجام داد.
وی گفت: روسای بانک ها می بایست با حمایت و پیگیری کار سرمایه گذاران و تولید کنندگان واقعی آنها را به سمت خود جلب کنند زیرا امروز کار بسیاری از تولید کنندگان به خاطر یک امضا در دستگاه های بانکی و دولتی گره خورده است.
وی افزود: باید به افراد خوش قول، کاربلد و دارای سابقه خوب در پرداخت مطالبات میدان داد تا بتوانند با راه اندازی شرکت های تولیدی و سرمایه گذاری باعث تحرک و رونق اقتصاد استان شوند و این کار زمینه اشتغال زیادی را برای جوانان فراهم می کند.
استاندار کرمان بیان کرد: ماموریت یک رییس شعبه بانک فقط پرداخت تسهیلات نیست و هرجا احساس کرد پروژه ای به خاطر مسائل پولی نیمه تمام مانده مثل پروژه هایی در شهرک های صنعتی، می بایست با پیگیری و پشتکار خود این مسئله را حل کند.
وی با اشاره به تورم به وجود آمده در دو سال قبل گفت: این تورم تمام پول مردم و حتی پول بانک ها را کم خیر کرده و در چنین فضای اقتصادی ناسالم، اول مردم برای سپرده خود در بانک متضرر می شوند و دوم گریبانگیر بانک ها که جای مطمئنی برای سپرده های مردم هستند می شود و نتیجه آن همین معوقات و مطالبات دور ریز است.
رزم حسینی افزود: سال 83 کل معوقات بانک ها زیر دو درصد بود اما امروز به 16 درصد در کرمان و میانگین کشوری آن به 10 درصد رسیده است.
وی یکی از دلایل تورم را آشفتگی های اقتصادی ذکر کرد و گفت: تغییر ندادن پایه های پولی کشور یک از کارهایی بود که دولت تدبیر و امید فداکارانه انجام داد و با این تدبیر تا پول هایی که خارج از کشور مانده است وارد حساب بانک مرکزی نشود نمی توان پول چاپ کرد.
وی افزود: یکی از اتفاقاتی که در دو سال پیش صورت گرفت این بود که پایه پولی دستخوش تغییر شد و تورم از هم گسیخته در اقتصاد ایران نتیجه آن بود.
استاندار کرمان با اشاره به تاثیر تورم بر بانک ها گفت: بانک ها محکوم به اقتصاد ملی هستند یعنی شرایط اقتصاد ملی آنها را به این سمت کشانده است و امیدواریم بر اساس لایحه خروج از رکودی که قرار است در مجلس به تصویب برسد بتواند ضرر به وجود آمده برای بانک ها را جبران کند.
وی تصریح کرد: نباید فضا به سمتی برود که مدیران بانک ها فقط مجبور به گوش کردن باشند بلکه می بایست با همکاری یکدیگر یک تحرک در سیستم بانکی کشور به وجود بیاوریم و با پشتیبانی از شرکت های توانمند و جدا کردن آنان از کسانی که می خواهند متقلبانه وام بگیرند فضای سالم را ایجاد کنیم.
رزم حسینی گفت: پیگیری پروژه های نیمه تمام در دستور کار قرار گیرد و دنبال سرمایه گذاران واقعی باشیم تا بتوان در آبادی استان قدم های موثری برداشت.
وی خاطرنشان کرد: هر بانک تاریخچه هر فرد و شرکتی را دارد و می تواند بفهمد چه کسانی در مطالبات خود خوش قول بوده اند.
وی افزود: در کشورهایی که رونق اقتصادی خوب دارند این طور است که بانک ها با تاریخچه ای که از افراد و شرکت ها دارند تقاضای وام به افراد و شرکت های خوش حساب می دهند در حالی که افراد تقاضای وام ندارند لذا با این کار همیشه پول در چرخش است و در قسمت تولید سرمایه گذاری می شود.
استاندار کرمان گفت: از آنجا که یک اقتصاد سینوسی و نامطمئن داریم مردم از سرمایه گذاری وحشت دارند و دنبال سرمایه گذاری مطمئن و بادوام هستند.
وی افزود: شورای بانک ها می بایست مدیران عامل خود را برای آشنایی با ظرفیت ها و شرایط استان به کرمان دعوت کنند که تاثیر حضور آنها هم احساس خواهد شد و بنده از این موضوع استقبال خواهم کرد.
وی در خصوص نحوه برگزاری این جلسه در آینده گفت: باید جلسات را با نوبت دادن به هر بانک به این سمت برد تا ایده های خود را مطرح کنند و راهی برای رونق استان تهیه کرد.
رزم حسینی تصریح کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا شرکت های توسعه گرا و شرکت های متوسط که به هر دلیل مواد اولیه و انرژی استان را مصرف می کنند درآمد حاصل از آن را در کرمان پس انداز کنند.
7439/8154


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن