تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798633394




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید 950 قلم گیاهان دارویی در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تولید 950 قلم گیاهان دارویی در کشور یزد - ایرنا - مجری طرح ملی گیاهان دارویی در کشور گفت: هم کنون 950 قلم گیاهان داوریی در کشور تولید می شود که با وجود معاونت طب سنتی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زمینه برای رونق این صنعت در کشور فراهم شده است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان یزد که روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته، "فریبرز غیبی" در نشست علمی و اجرایی توسعه گیاهان دارویی در یزد افزود: سرانه متوسط مصرف سالانه داروهای گیاهی توسط هر ایرانی 25 گرم است.
وی اعلام کرد: مصرف سرانه گیاهان داروی برای هر آمریکایی 2.5 کیلوگرم و برای هر اروپایی 900 گرم در سال است.
وی اظهار کرد: در سبد دارویی کشور سهم گیاهان دارویی برای هر خانوار ایرانی 3 تا 10 درصد است در حالیکه که این میزان در افق 1404 باید به 20 درصد افزایش یابد.
مشاور رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطر نشان کرد: عرصه های منابع طبیعی از ظرفیت بالایی برای تولید گیاهان دارویی برخوردار است و می تواند با محوریت و مشارکت مردم به منبع با ارزشی برای تولید ثروت و اشتغال مبدل شود.
وی افزود: فرآوری گیاهان دارویی و صنعتی ارزش افزوده بالایی دارد و توسعه صاردات و بازرگانی در این بخش درآمد قابل توجهی را نصیب دست اندرکاران آن می کند.
این مسوول، با اشاره به اینکه توسعه و احیای گیاهان دارویی جزیی از حفاظت از مراتع است، خاطرنشان کرد: طرح های توسعه گیاهان داوریی با مشارکت مردم می تواند زمینه مناسبی را برای بهبود و ارتقای اقتصاد روستایی بوجود آورد.
وی با اشاره به تصویب سند ملی گیاهان دارویی گفت طبق این سند وزارت جهاد کشاورزی موظف است در مجموع 500 هزار هکتار را به سطح کشت گیاهان دارویی اضافه کند.
این مسوول اظهار کرد: این طرح از سال 1394 آغاز می شود و با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال هرسال در سطح 50 هزار هکتار کار توسعه و احیای گیاهان دارویی در سطح کشور صورت خواهد گرفت.
وی با تاکید بر اینکه محصولات تولید شده باید بطور کامل ارگانیک باشند افزود: ما به تولید کنندگان تضمین خرید می دهیم بطوریکه در همین راستا تفاهم نامه هایی نیز با اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی و انجمن گیاهان داوریی کشور نیز امضا شده است .
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد، هم از آمادگی این اداره کل برای حمایت از تولید و سرمایه گذاری در بخش گیاهان دارویی در این استان خبر داد.
سید ابوالفضل وکیلی اضافه کرد: امکان تولید قلمه و بذر گیاهان دارویی در این استان فراهم است و مناطق مستعد و گونه های بومی و ارزشمند برای توسعه و کشت وجود دارد که این اداره کل اماده حمایت از سرمایه گذاران در این بخش است .
وی افزود: بر اساس بررسی های صورت گرفته 164 گونه گیاه دارویی و صنعتی در استان یزد شناسایی شده که به ترتیب خانواده نعناعیان با 27 گونه، کاسنیان با 23 مورد و چتریان با 14 مورد بیشترین فراوانی را دارا هستند.
وکیلی ادامه داد: مهمترین گیاهان دارویی و صنعتی استان انواع اویشن، پونه، وشا، کاکوتی، مریم گلی، درمنه، بومادران، بابونه، کاسنی، زیره سیاه، رازیانه، جاشیر، بادام کوهی ، نسترن وحشی و آنغوزه است.
وی گفت: بهره برداری از گیاهان دارویی و صنعتی در قالب طرح های بهره برداری صورت می گیرد که در این طرح ها منطقه ، سطح بهره برداری و میزان برداشت مشخص می شود از سوی دیگر بهره بردار متعهد به حفظ و احیای منطقه مورد نظر است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزدخاطر نشان کرد: در دو سال گذشته مجموعا 19 فقره طرح بهره برداری در شهرستانهای ابرکوه ، تفت ، اردکان ، اشکذر ، خاتم و شهرستان یزد مصوب شده است .
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد افزود: این اداره کل در سالهای 92 و 93 در سطح 20 هکتار از مراتع استان کار توسعه رویشگاهها را به انجام رساندید که شامل کاشت گونه های آنغوزه شیرین و تلخ ، جاشیر و ختمی بود.
وکیلی با بیان اینکه ساخت استفاده از ظرفیت های گیاهان دارویی و صنعتی در استان همواره جز اولویت های این اداره کل است گفت: ضروری است شرایط لازم جهت سوق دادن سرمایه گزارن بومی و غیر بومی جهت فراوری ، بسته بندی و ایجاد زیرساخت های لازم بخصوص در استان مد نظر قرار گیرد.
در این نشست نمایندگانی از دانشگاه یزد ، مرکز تحقیقت کشاورزی و منابع طبیعی و بخش خصوصی نیز حضور داشتند.ک/2
7546/616


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 295]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن