تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806397756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدون نقد نمي‌توانيم پيشرفت كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بدون نقد نمي‌توانيم پيشرفت كنيم
رئيس‌جمهور ديروز با حضور در مراسم روز دانشجو كه در دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار شد، به سخنان و گفته‌هاي دانشجويان گوش فرا داد و سپس در سخنراني خود از همه كابينه خود خواست تا مطالبات دانشجويان را پيگيري و عملي و نتايج را به وي گزارش كنند.
نویسنده : جعفر تكبيري 


رئيس‌جمهور ديروز با حضور در مراسم روز دانشجو كه در دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار شد، به سخنان و گفته‌هاي دانشجويان گوش فرا داد و سپس در سخنراني خود از همه كابينه خود خواست تا مطالبات دانشجويان را پيگيري و عملي و نتايج را به وي گزارش كنند.
در ابتداي اين مراسم پس از پخش سرود جمهوري اسلامي ايران و تلاوت قرآن كريم، 9 نفر از نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي با حضور در پشت تريبون مطالبات خود را از رئيس‌جمهور و هيئت دولت بيان كردند. علاوه بر اين، عليرضا اميرآبادي نماينده بسيج دانشجويي نيز كه براي سخنراني آنها وقت تعيين شده بود حاضر به سخنراني نشد و تنها با حضور در پشت ميكروفن گفت: آقاي روحاني ممنون هستيم كه بسيج دانشجويي را از اصلاح‌طلبان و اصولگرايان جدا دانستيد. ما به احترام شما خودمان را براي اين برنامه آماده كرده‌ايم اما براي احترام به اصلاح‌طلبان، اصولگرايان و بسيج در فرصت ديگر صحبت‌هاي خود را انجام مي‌دهيم.
حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني در ابتداي سخنان خود با تبريك اين روز به همه‌ دانشجويان كشور و اساتيد اظهار كرد:‌خوشحالم كه 16 آذر امسال را در دانشگاهي حضور دارم كه جزو نخستين مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي در دولت يازدهم براي فعاليت مجدد محسوب مي‌شود.
 
  جنبش دانشجويي را نمي‌توان انكار كرد
رئيس‌جمهور در ادامه سخنان خود با بيان اينكه در دوره‌اي عده‌اي بودند و هنوز نيز هستند كه شايد جنبش دانشجويي را باور نكرده بودند و اگر هم مي‌ديدند، از سر نفرت روي بر مي‌تافتند، اظهار كرد: امروز روزگاري است كه كسي جنبش دانشجويي را منكر نمي‌شود؛گرچه برخي مي‌خواهند اين جنبش را به فضايي خاص منحصر كنند، اما اساس اين جنبش حركتي مستمر بوده و خواهد بود. روحاني با تأكيد بر اينكه جنبش دانشجويي به معناي حركت يك جامعه بزرگ دانشگاهي در دوران مشخص است، اظهار كرد:‌ممكن است حزب ادامه داشته باشد و اعضاي حزب تا آخر عمر عضو حزب باشند اما در جنبش دانشجويي دانشجو بودن به مفهوم لغوي ادامه دارد و به معناي عضويت در دانشگاه و دوره‌ كسب دانش است.
رئيس‌جمهور در ادامه با بيان اينكه جنبش دانشجويي از لحاظ پيوستگي يك حركت دائمي است، خاطرنشان كرد: در نهضت اسلامي دانشگاه جزو پيشتازان بوده است. دانشگاه از سال 42 در كنار روحانيت حضور داشته و همان زماني كه بزرگان روحانيت در زندان رفتند، بزرگاني از دانشگاه نيز مثل بازرگان به زندان رفتند. همان دوراني كه در مساجد سخنان انقلابي توسط بزرگان روحاني بيان مي‌شد در دانشگاه نيز امثال طالقاني، شريعتي، مطهري، بهشتي و مفتح به صحنه آمدند و در برابر استعمار و مزدوران آنها مقاومت كردند. دانشگاه در انقلاب اسلامي و دفاع مقدس نيز پيشتاز بوده است.

   بدون نقد پيشرفت ممكن نيست
روحاني همچنين اظهار كرد: دانشجو بايد منتقد، ‌ديده‌بان و ناظر باشد. اگر نگذاشتند دانشجو انتقاد كند، لااقل نسبت به دولت انتقاد كند. ديوار دولت فعلاً از همه كوتاه‌تر است. هر كسي به هر بهانه‌اي از گوجه فرنگي گرفته تا مسائل هسته‌اي دولت را نقد مي‌كند. دولت به انتقاد دلسوزانه و شرافتمندانه افتخار مي‌كند، زيرا بدون نقد ما نمي‌توانيم پيشرفت كنيم. انتقاد، علم و پژوهش دو روي يك سكه هستند. وي در ادامه با بيان اينكه دانشجو بايد به دنبال پيشرفت علمي باشد، خاطرنشان كرد: با اين وجود دانشجو بايد نسبت به مسائل جامعه نيز حساس باشد و احساس مسئوليت اجتماعي داشته باشد. دانشجو در پي حكمراني و تصرف ميز قدرت نيست، بلكه دانشجو بهترين منتقد پرنشاط دولت است. حاكميت نيز به نقد نياز دارد. پيامبر(ص) و امام علي(ع) نيز از انتقاد استقبال مي‌كردند.
 
 دانشگاه خانه احزاب نيست
روحاني در ادامه با بيان اينكه دولت از نقد استقبال مي‌كند و دانشجو نيز بايد علاوه بر دانش‌پژوهي نسبت به جامعه حساس باشد، گفت: مگر مي‌شود دانشجو نسبت به وضعيت آب، انرژي، محيط‌زيست، فرهنگ، آسيب‌هاي اجتماعي و نرم‌افزاري حساس نباشد؟ دانشجو در كليات خود دنبال كار حزبي نيست و دانشگاه هم خانه احزاب نيست. البته ممكن است عده‌اي دانشجو هم عضو شاخه يك حزب باشند، اما حزب كار ديگري مي‌كند. دانشجو بايد بفهمد در جامعه چه مي‌گذرد. وي در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي، حاكميت ملي را به عنوان يك ارزش بزرگ و انقلابي در نظر گرفت و مردم‌سالاري نيز يك اصل بزرگ و حقوق اساسي تلقي شد. ديگر هيچ‌كس نمي‌تواند به گذشته بازگشت كند. در كشور ما صندوق رأي مبناي مشروعيت حقوقي و سياسي است. ما نمي‌توانيم اين حق سياسي را كنار بگذاريم، بلكه بايد از آن حراست كنيم.

   مبناي دولت مشورت با صاحبنظران است
رئيس‌جمهور كشورمان در ادامه با تأكيد بر اينكه ديگر در دنيايي نيستيم كه بگوييم كاري با مردم نداريم و افكار عمومي و قضاوت عمومي كاري با ما ندارد، اظهار كرد: ديگر در دنيايي نيستيم كه اگر در آن بخواهيم مسئولي را در دانشگاه‌ها تعيين كنيم به نظر دانشگاهيان بي‌توجهي كنيم و وزيري را برگزينيم و با صاحبان نفوذ نيز سر و سري داشته باشيم و از آنها رأي اعتمادي بگيريم تا وزير بر مسند قدرت بنشيند.
روحاني با بيان اينكه مبناي دولت يازدهم اين‌گونه نيست، افزود: مبناي دولت يازدهم از روز اول اين بوده كه در همه امور تخصصي با صاحبان نظر در آن امور مشورت داشته باشد و امروز بسيار خوشحال هستم كه طي رفت‌‌‌و‌‌آمدها به مجلس و در روند اخذ رأي اعتماد براي وزير علوم در دانشگاه‌ها نظرسنجي‌هاي خوبي انجام گرفت و همه اين نظرسنجي‌ها تأييد كردند كه راه دولت يازدهم در دانشگاه‌ها مورد تأييد اساتيد و دانشگاهيان است. وي همچنين با اشاره به اعتماد نمايندگان مجلس به محمد فرهادي به عنوان پنجمين وزير پيشنهادي وزير علوم در دولت يازدهم، خاطرنشان كرد: خط و راهي كه دولت يازدهم تاكنون نسبت به دانشگاه‌ها داشته است يكي است و هيچ‌گاه از آنها بازگشت نخواهد كرد و وزير علوم جديد نيز ادامه‌دهنده راه و مسير عزيزان پيش خود در دولت يازدهم خواهد بود. روحاني در ادامه خطاب به دانشجويان با تأكيد بر اينكه راه و مسير ما هماني است كه از روز نخست به شما وعده داديم، گفت: عهد ما با شما شكستني نيست.

   دانشگاه‌ها راه‌حل به دولت ارائه دهند
وي در بخش ديگري با تأكيد بر اينكه امروز در راهي كه قرار داريم بايد به يكديگر كمك كنيم و در حل معضلات داخلي و خارجي دست به دست هم دهيم، با طرح اين پرسش كه اگر امروز مسائلي در داخل كشور داريم چه كسي بايد آنها را حل و درباره آنها اعلام نظر كند، اظهار كرد: گرچه در مسئله اقتصاد اساتيد دانشگاه از طريق بيان حضوري و نامه و ايميل نظرات خود درباره تورم را به دولت اعلام كرده باشند، اما من دلم مي‌خواهد كه دانشگاه‌ها بيش از آنچه تا به امروز فعال بودند براي حل معضلات كشور فعال شوند و اعلام نظر كنند و نقد دلسوزانه داشته باشند و راه‌حل به دولت ارائه دهند.
رئيس‌جمهور كشورمان همچنين با اشاره به تحقق وعده دولت در سال گذشته در مورد رساندن نرخ تورم به 35 درصد و رساندن اين رقم به 25 درصد تا پايان سال جاري گفت: امروز به مراتب پيش‌تر از هدفي هستيم كه در سال گذشته اعلام كرده‌ايم و امروز تورم ما ميان 17 تا 18 درصد است.
روحاني با بيان اينكه دولت در مسائل اقتصادي، سياست خارجي و مسائل اجتماعي گام‌هاي بلندي را با كمك و همت دانشگاهيان برداشته است به اقدامات دولت در عرصه سياست خارجي اشاره كرد و گفت: امروز جايگاه ايران در افكار عمومي دنيا و ميان سياستمداران با چند سال اخير زمين تا آسمان متفاوت است و مردم سراسر جهان به فضا و امنيت ايران اعتماد كرده‌اند.
 
  برخي بايد از منافع زودگذر خود بگذرند
وي با اشاره به حضور گردشگران خارجي در كشور خاطرنشان كرد: ما امروز مشاهده مي‌كنيم كه هتل‌هاي كشور كه در سال 91 خالي بودند و در سال 92 تا حدي رونق پيدا كرده بود، در سال جاري هيچ هتل قابل ذكري به ويژه در مناطق گردشگري جاي خالي ندارد و اين هتل‌ها حتي تا سال آينده نيز رزرو شده‌اند. رئيس‌جمهور در ادامه با بيان اينكه صدها و هزاران شركت منتظر شرايط آينده هستند تا وارد ايران شوند و كشور را به لحاظ سرمايه تأمين كنند، خاطرنشان كرد: اما عده‌اي از اين وضع خوشحال نيستند. آنها بايد از منافع زودگذر خود بگذرند. سياست خارجي ما هر چه موفق شود نفع آن به همه مردم مي‌رسد. آنهايي كه امروز مسئول سياست خارجي هستند افرادي انقلابي بوده و بعضاً چهره‌هايي هستند كه سوابق آنها در انقلاب به روزهاي اول آن باز مي‌گردد. روحاني در ادامه گفت: عده‌اي تازه به دوران رسيده كه ما هم به آنها احترام مي‌گذاريم لازم نيست نسبت به آينده و ارزش‌هاي اسلام و انقلاب دل‌نگران باشند.
وي با بيان اينكه امروز دنيا باور دارد مذاكرات جدي، منطقي و رو به جلو است، افزود: دنيا قبول دارد جمهوري اسلامي مسلح به سلاح منطق و عقلانيت است. امروز همه قبول دارند ايران ضد خشونت و افراطي‌گري است. پيشنهاد جمهوري اسلامي براي جهان عاري از خشونت و افراطي‌گري در مجمع سازمان ملل با اتفاق آرا و مخالفت دو، سه كشور مثل امريكا و اسرائيل به تصويب جهاني رسيده است.
رئيس‌جمهور همچنين با اشاره به اينكه من به قولي كه به مردم در همه زمينه‌ها دادم پايبند هستم، گفت: هر جا منافع ملي، امنيت ملي و حقوق ملت در پيش باشد، نه از انتقاد مي‌ترسيم و نه از تخريب و نه فرياد و از هيچ سر و صدايي باك نداريم. راه ما همان است كه گفته‌ايم. البته ما به همفكري و همراهي نيز نياز داريم. من خواهش مي‌كنم از دولت نقد كنيد و همچنين از دولت حمايت كنيد. ما بدون نقد و حمايت به نقطه نهايي دست نمي‌يابيم.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن