تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798946880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیمه شدگان در زیراب بی بهره ازچتر حمایتی تامین اجتماعی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بیمه شدگان در "زیراب" بی بهره ازچتر حمایتی تامین اجتماعی ساری-ایرنا-11 هزار بیمه شده و یکهزار و 500 مستمری بگیر و بازنشسته سازمان تامین اجتماعی در "زیراب" از محروم ترین شهرهای استان مازندران از خدمات درمانی این سازمان بی بهره هستند .


زیر اب شهری کوهستانی در مازندران به معادن زغال سنگ البرز مرکزی و واحد کک سازی ان معروف است و عمده بازنشستگان از قشر کارگران چهره سوخته این واحدها هستند و در واقع دریافت اسان خدمات درمانی تامین اجتماعی از واجب ترین نیازها در این منطقه است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ،ارائه خدمات درمانی رایگان در بیمارستان ها و مراکز درمانی ملکی(درمان مستقیم) و یا عقد قرارداد با مراکز درمانی و پزشکان (درمان غیر مستقیم ) از جمله تعهدات سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان وبازنشستگان اش در قبال پرداخت حق بیمه است .
هم اکنون که نیمی از جمعیت 25 هزار نفری زیراب زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند از امکانات و خدمات درمان مستقیم و غیر مستقیم این سازمان بهره ای نبرده اند و برای دریافت این خدمات مجبور به طی کیلومترها مسافت و حضور در شهرستان های همجوارو یا پرداخت هزینه درمان به صورت آزاد هستند.
رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی زیراب با ابراز تاسف از نبود بیمارستان و درمانگاه ملکی این سازمان برای ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان ، گفت:این در حالیست که 11 هزار بیمه شده شاغل و یکهزار و 500 بازنشسته یعنی حدود نیمی از جمعیت 25 هزار نفری زیراب زیر پوشش این سازمان هستند.
" عزت الله قبادی" درگفت وگو با خبرنگار ایرنااعلام کرد: بیمه شدگان تامین اجتماعی که ماهانه بصورت مرتب حق بیمه را پرداخت می کنند توقع دارند از امکانات درمانی وعده داده شده سازمان بهره مند شوند .
وی افزود: بیمه شدگان و مستمری بگیران زیراب برای بهره مندی از خدمات درمانی مجبور به طی مسافت 50 کیلومتری تا بیمارستان ولیعصر قائمشهر ،به عنوان نزدیکترین بیمارستان ملکی تامین اجتماعی هستند.
به گفته رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی زیراب , بیماران مجبورند روزانه در جاده پرتردد و خطرناک فیروزکوه – قائمشهر طی مسیر کنند و هزینه بپردازند تا به خدماتی دست یابند که برای ان پول پرداختند و باید اسان در دسترس انان باشد.
وی به پیگیری 11 ساله برای بهره مند شدن بیمه شدگان و مستمری بگیران از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: موافقت نامه همکاری فی مابین دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران برای ارائه خدمات درمانی بدون فرانشیز در تنها بیمارستان دولتی وابسته به علوم پزشکی در زیراب انجام شد .
قبادی گفت: متاسفانه بدلیل عدم اجرای این موافقت نامه، افراد زیر پوشش تامین اجتماعی با حضور در بیمارستان شهدای زیراب مجبور به پرداخت هزینه ویزیت ، درمان و بستری هستند .
وی همچنین ازآمادگی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی زیراب بمنظور تامین زمین مورد نیاز احداث بیمارستان یا درمانگاه دراین شهر خبرداد و افزود: زمین دو هزارمتر مربعی موقوفه همجوار با بیمارستان شهدا آماده واگذاری برای اجرای طرح است .
رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران نیز به موارد قانونی مبنی بر الزام بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی بدون فرانشیزاشاره کرد و گفت: متاسفانه این الزام قانونی در بیمارستان شهدای زیراب و دیگر بیمارستان های دولتی عملی نمی شود .
" نصرالله دریابیگی " ادامه داد : بازنشستگان و مستمری بگیران کارگری که حداقل حقوق را دریافت می کنند قادر به پرداخت هزینه درمانی نیستند .
وی افزود: در حالیکه سازمان تامین اجتماعی موظف به ایجاد مراکز درمانی ، بیمارستان ها و یا عقد قراردادبا مراکز درمانی و پزشکان است .
"ش-حمزه نژاد" یکی از کارگران بازنشسته زغال سنگ البرز مرکزی به خبرنگار ایرنا گفت: بعد از سالها کار سخت در معادن و پرداخت هزینه بیمه ، انتظار برخورداری از خدمات درمانی سازمان حمایتی تامین اجتماعی حداقل درخواست می توانست باشد .
وی ادامه داد: ولی متاسفانه این حداقل ها بدلایلی که شاید بی توجهی مسوولان بتوان به آن خطاب کرد ، نادیده گرفته شده است .
به گفته این کارگر بازنشسته ساکن شهر زیراب ، نبود بیمارستان و یا حتی پزشک طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی اجحاف زیاد و هزینه ای بر دوش طبقه محروم و ضعیف کارگر است .
وی عنوان کرد: بیمه شدگان تامین اجتماعی برای درمان بیماری های خود مجبور به پرداخت ویزیت به پزشکان هستند در حالیکه درصورت وجود بیمارستان ملکی و پزشکان طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی این هزینه ها بر بیمه شدگان تحمیل نمی شد .
حمزه نژاد گفت : متاسفانه گاها بیمه شدگان تامین اجتماعی زیراب قادر به پرداخت ویزیت و یا اقدامات بستری نیستند و از انجام کار درمانی نیز پشیمان می شوند .
"نادعلی-ق" نیز که خود را کارگر بازنشسته تامین اجتماعی می خواند به خبرنگارایرنا گفت:طی کردن مسیرپنجاه کیلومتری برای دریافت خدمات درمانی رایگان از مراکزو بیمارستان های تامین اجتماعی واقع در قائمشهر با سختی وبار مالی همراه است .
وی که جاده فیروزکوه را به عنوان مسیر گذر و عبور تا رسیدن به شهر قائمشهر می داند ، ادامه داد :گذر از این محور پرتردد و خطر ساز مازندران چاره ای برای دریافت خدمات درمانی تامین اجتماعی برای اهالی زیراب نگذاشته است .
این کارگر بازنشسته همچنین به پایین بودن حقوق مستمری بگیران اشاره کرد و گفت: فقر و محرومیت مالی گریبانگیر اکثر مردم زیراب بویژه کارگران و بازنشستگان است .
وی ادامه داد:این افراد که حتی قادر به پرداخت هزینه های جاری زندگی نیستند برای تامین هزینه ایاب و ذهاب به شهر همجوار برای دریافت خدمات درمانی نیز توانایی ندارند .
وی امیدواربه پیگیری و تلاش مسوولان برای رفع این خواسته بیمه شدگان تامین اجتماعی در زیراب است .
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه خدمات درمانی این سازمان بصورت مستقیم وغیر مستقیم به بیمه شدگان ارائه می شود ، گفت: هم اکنون پنج بیمارستان ملکی ولیعصر(عج) قائمشهر ، شفای بابلسر، بوعلی نکا، حکمت ساری و رازی چالوس و با در اختیار داشتن حدود 15 کلینیک و مرکز خدمات بهداشتی و طب کار به بیمه شدگان خود خدمات درمانی ارائه می دهد.
"محمد خورشیدی" با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی بعنوان سازمان حمایتی می بایست امکانات و خدمات موردنیاز جامعه هدف خود را تامین بکند ، ادامه داد : متاسفانه این روند در شهر زیراب از توابع شهرستان سوادکوه ایجاد نشده است .
وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری بیشتر دانشگاه علوم پزشکی مازندران و ارائه خدمات بدون دریافت فرانشیز در بیمارستان دولتی شهدای زیراب ، بیمه شدگان تامین اجتماعی نیز برخوردار از خدمات درمانی شوند .
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور نیز اواخر هفته گذشته در جریان بازدید از طرح های درمانی مازندران در جمع انجمن ها ی کارگری و کارفرمایی استان در قائمشهر در خصوص مشکل نبود مرکز درمانی تامین اجتماعی در شهر زیراب ، اعلام کرد: براساس توافق انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خدمات درمانی بدون دریافت فرانشیز در بیمارستان شهدای زیراب ارائه شود.
"تقی نوربخش" ادامه داد: متاسفانه این توافق جدی گرفته نشد و اجرا نشدن آن مشکلاتی را برای بیمه شدگان زیراب ایجاد کرده است . ک/4
7329/506
گزارش از فاطمه قنبری قادیکلایی


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن