تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803216593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلودگی هوای اصفهان افزایش می یابد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: آلودگی هوای اصفهان افزایش می یابد اصفهان- ایرنا- کارشناسان دستگاه های اجرایی و مرتبط با موضوع آلایندگی هوا نسبت به تشدید پدیده وارونگی هوا (اینورژن) و افزایش آلودگی هوا در اصفهان هشدار دادند.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا، اداره هواشناسی استان اصفهان دیروز اعلام کرد که شدت آلاینده ها به دلیل تداوم پایداری هوا تا اواسط روز چهارشنبه این هفته افزایش می یابد.
بر اساس این گزارش و طبق آمار اعلام شده در پایگاه اینترنتی سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص آلودگی هوا (AQI) دیروز به 128 رسید که در وضعیت بسیار ناسالم است.
شاخص آلودگی هوا (AQI ) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده است و وضعیت آلودگی هوا را بصورت کیفی در شش سطح پاک، سالم، ناسالم، بسیار ناسالم، خطرناک و بحرانی نمایش می دهد.
مسوول روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز امروز به ایرنا گفت: به دلیل پایداری جو شاهد انباشت آلاینده های جوی در کلان شهر اصفهان بویژه مناطق صنعتی و پرتردد در روزهای دوشنبه و سه شنبه خواهیم بود.
" جلال حیدری " دلیل این امر را وجود جو آرام و پایدار بر روی استان اعلام و اضافه کرد: دمای هوای نیز در ۲۴ ساعت آینده در نیمه شرقی، مرکز و جنوب سه تا چهار درجه سانتی گراد کاهش می یابد که در تشدید پدیده وارونگی هوا موثر است.
وی با اشاره به پیش بینی هوای شهر اصفهان برای دوشنبه و سه شنبه گفت: هوا در این دو روز صاف تا کمی ابری و غبار آلود با افزایش آلاینده های جوی و کاهش دید افقی همراه است که روز سه شنبه اوج آلودگی هوا خواهد بود.
وی افزود: کمینه دمای هوای شهر اصفهان در شبانه روز آینده چهار درجه سانتیگراد زیر صفر است.
حیدری خاطرنشان کرد: امروز بدلیل وزش باد از میزان آلایندگی هوا مقدار کمی کاسته شد.
مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست نیز با بیان اینکه پیش بینی ها از افزایش آلایندگی هوا در روزهای دوشنبه و سه شنبه خبر می دهد گفت: در این دو روز پایداری مطلق هوا را داریم به همین دلیل آلاینده ها ساکن می ماند و جابجا نمی شود.
سید مصطفی قادریان با اشاره به جلسه مدیریت بحران استانداری اصفهان در این زمینه افزود: بر اساس مصوبات این جلسه، اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آلایندگی هوا از بعدازظهر دیروز (شنبه) به همه سازمان ها و نهادهای مربوطه ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه از همه صنایع مستقر در شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان خواسته شده تا بخش های آلاینده واحد های صنعتی و تولیدی را متوقف و در سایر خطوط نیز با حداقل ظرفیت ممکن فعالیت کنند.
مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان نیز به ایرنا گفت: از ساعت 12 شب گذشته تا امروز ظهر وضعیت هوا بهتر از دیروز بود.
مهدی رفیعی افزود: اما پیش بینی ها مبنی بر تشدید وارونگی و آلایندگی هوا در دو روز آینده در اصفهان است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که آیا احتمال اعلام تعطیلی در این دو روز وجود دارد اظهار کرد: در این باره هیچ اظهار نظری نمی کنم.
وی با بیان اینکه گروه بهداشت محیط استان اصفهان در جلسات مدیریت بحران استانداری حضور دارد توضیح داد: ما با توجه به همه شرایط جوی، دمائی و بحث آلایندگی و بر اساس پروتکل های تعریف شده، پیشنهادهایی را درباره آلودگی هوا به این مدیریت اعلام می کنیم.
رفیعی پیشنهادهای مرکز بهداشت در زمان وضعیت هوای بسیار ناسالم را بیشتر شامل توصیه های به مردم دانست و گفت: در این شرایط به مردم بویژه بیماران قلبی عروقی و سل توصیه می شود که از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند.
این کارشناس افزود: همچنین باید از حضور نونهالان و کودکانی در فضای باز خودداری و هر فعالیت فیزیکی و ورزشی که در فضای باز مدارس انجام می شود را تعطیل کرد.
وی ادامه داد: مردم باید در این وضعیت آب، شیر، میوه و سبزی بیشتری مصرف کنند.
وی به سوال خبرنگار ایرنا که چه زمانی، مرکز بهداشت استان اصفهان پیشنهاد تعطیلی به دلیل آلودگی هوا را مطرح می کند پاسخ نداد و آن را منوط به پیش آمدن شرایط خاص دانست.
با وجود اقداماتی که مسوولان اعلام می کنند برای کاهش آلودگی هوای اصفهان شده است، اما در یک ماه اخیر در مواقع پایداری هوا، هوای اصفهان همچون سالهای گذشته آلوده بوده است.
شمار زیاد خودروها و جانمایی نامناسب صنایع آلاینده در گذشته، از علل اصلی آلودگی هوای اصفهان است.
گ/7148/ 546


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن