تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802772084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت ایجاد شور و نشاط در بخش های علمی و سیاسی دانشگاه ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فرازهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛ ضرورت ایجاد شور و نشاط در بخش های علمی و سیاسی دانشگاه ها تهران - حضرت آیت الله خامنه ای، ایجاد شور و نشاط در دانشگاه ها را ضروری دانسته و افزودند: محیط دانشگاه، محیط جستجو کردن از نقطه نظرات درست در زمینه سیاسی و در زمینه اداره کشور و مسائل کلان دیگر است.


در دانشگاه ها شور و نشاط، یک امر لازمی است. دانشگاه دچار رکود، دانشگاه خوبی نیست. مراد از این شور و نشاط چیست؟ این شور و نشاط در بخش های مختلفی خود را نشان می دهد؛ هم در بخش های علمی، هم در بخش های اجتماعی و سیاسی، این شور و نشاط می تواند خود را نشان دهد.
محیط دانشگاه، محیط جستجو کردن از نقطه نظرات درست در زمینه سیاسی و در زمینه اداره کشور و همچنین در زمینه مسائل کلان دیگر است. فرض کنید راجع به مسئله بیداری اسلامی - که یک مسئله مهمی است - جای جستجو کردن از نقطه نظر صحیح در این باره، محیط های دانشگاهی و دانشجویی است.
بر اساس فکر و بحث و تحرک ذهنی، تحرک عملی به وجود می آید؛ وظایف، آشکار می شود؛ بر طبق آن وظایف، باید کارهایی انجام بگیرد، که انجام می گیرد. بنابراین بحث و تحلیل و فهم و تشخیص در دانشگاه ها، یکی از عرصه های گوناگون شور و نشاط است.
جدا کردن مسائل اصلی از فرعی، مسائل درجه یک از مسائل درجه دو، سرگرم نشدن به مسائلی که از اولویت برخوردار نیستند و شناختن این مسائل، از عرصه های شور و شوق دانشجویی و دانشگاهی است.
اگر شما می بینید در بیرون کسانی احیانا به مسائل فرعی سرگرم می شوند، خودشان را مشغول می کنند، محیط دانشگاه باید بتواند در این زمینه داوری درستی داشته باشد: آقا این مسئله اصلی است، این مسئله فرعی است؛ این مسئله از اولویت برخوردار است، این مسئله از اولویت برخوردار نیست.
محیط دانشجویی، یک چنین محیطی است. این معنایش این نیست که حتما بر همه این جمع دانشجویی، فکر واحدی حاکم باشد؛ نه، ممکن است اختلاف نظر وجود داشته باشد؛ شما می گویید این مسئله از اولویت برخوردار نیست، دیگری می گوید هست؛ خیلی خوب، محیط، محیط بحث است؛ همین، نشاط ایجاد می کند.
به نظر من امروز موضوعاتی وجود دارد که می تواند مورد بحث در محیط های دانشجویی واقع شود و همین زمینه های شور و نشاط گوناگون علمی و اجتماعی را به وجود آورد؛ یکی اش مسئله «حماسه اقتصادی» است.
خب، حماسه اقتصادی یک عنوان است، به کار رفت؛ درباره حدود این عنوان می شود فکر کرد، بحث کرد؛ راهکارهای رسیدن به این حماسه را می شود بحث کرد.
محیط های دانشگاهی و دانشجویی می توانند در این زمینه فعال باشند. اینها جزو بحث هایی است که می تواند سرنوشت کشور را تغییر دهد. البته حماسه اقتصادی یک مسئله زودگذر نیست؛ اینجور نیست که حالا ما چند ماه حماسه اقتصادی به راه بیندازیم و به نتایجی دست پیدا کنیم؛ نه، حماسه اقتصادی یک عنوان و یک تیتر برای یک حرکت بلندمدت است.
* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار دانشجویان در ششم مرداد 1392
فراهنگ**1003**1027


16/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن