تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799137519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمنشأ تمام تحرکات تروریستی در منطقه عربستان است!/ مشکلات پیش روی دولت تازه تاسیس یمن


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یک کارشناس مسائل خاورمیانه:
سرمنشأ تمام تحرکات تروریستی در منطقه عربستان است!/ مشکلات پیش روی دولت تازه تاسیس یمن
یک کارشناس مسائل خاورمیانه انفجار صنعا را راهبرد عربستان برای ناامن جلوه دادن جمهوری اسلامی عنوان و تاکید کرد: عربستان سرمنشأ تمام تحرکات تروریستی در منطقه است.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "احمد دستمالچیان" در برنامه "رادیو گفتگو" در واکنش به وقوع انفجار در مقابل منزل سفیرئ جمهوری اسلامی در یمن بیان داشت: سرمنشأ تمام تحرکات تروریستی در منطقه، عربستان است! در عراق، سوریه، افریقا و در جاهایی که حرکات تروریستی انجام می شود، رد پای عربستان دیده می شود و مسلم است که آل سعود می خواهد نیروهای تروریستی را تقویت کند. این کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه عربستان می‌خواهد، در یمن و مخصوصا شهر صنعا که منزل سفیر جمهوری اسلامی در آن است، ایجاد ناامنی کند، به رادیو گفتگو گفت: وقوع انفجار در حوالی منزل سفیر ایران به این دلیل بود، که عربستان می خواهد جایگاه جمهوری اسلامی ایران را هدف ناامنی قرار دهد. دستمالچیان با بیان اینکه کارشناسان بین المللی معتقدند آمریکا می‌خواهد، به صورت کنترل شده‌ای منطقه را بی ثبات کند، تا به منافع خود برسد تاکید کرد: تاکتیک مورد استفاده آمریکایی‌ها این است که انقلابیون را به خود مشغول خود کنند و عامل و سرکرده اجرای این طرح، عربستان خبیث است که با پشتیبانی مالی، امنیتی و استراتژیکی این پروژه به صحنه آمده و این ریسک بزرگ را پذیرفته است. وی یمن را همسایه مهم عربستان خواند و افزود: آل سعود همیشه سعی کرده یمن را به عنوان حیاط خلوت امنیتی خویش حفظ کند و عربستان امروز با این تحولات عمیق در یمن نگران است و از تمام تلاش خود برای متزلزل کردن اوضاع فعلی یمن استفاده می کند. دستمالچیان خاطر نشان کرد: البته اکنون بعضی حرکات انفرادی و ترورهای کور در عربستان آغاز شده و پیش بینی می شود همین جریانات کور که عربستان حامی آن‌ها بوده، دامن گیر آل سعود شود و در آینده ای بسیار نزدیک عربستان از سیاستی که در پیش گرفته پشیمان می‌شود. این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه حوثی‌ها و انصارالله برای مقابله با طرح‌های تروریستی و تجزیه طلبانه یمن، که توسط عربستان اجرا می شود، جدی هستند، اظهار داشت: حوثی‌ها چندین بار هم به عربستان هشدارهای بسیار جدی داده‌اند، که وارد خطوط قرمز یمنی ها نشوند.

دستمالچیان در ادامه به مشکلات پیش روی دولت تازه تاسیس یمن پرداخت و گفت: در دولت نو پای یمن که توسط انصارالله تشکیل شده، گروه حوثی با ائتلاف سایر احزاب روی کار آمدند، تا یک دولت مردمی و به پا خواسته از بطن مردم تشکیل شود. وی افزود: اما همواره مشاهده کرده ایم که وقتی یک دولت مردمی می‌خواهد سر کار بیاید نیروهای دشمن و استبدادی، آن کشور را ناامن و تلاش صد در صدی خود را آغاز می کنند، تا به اهداف خود برسند. این کارشناس مسائل خاورمیانه برای نمونه از کشورهای سوریه و عراق نام برد و اظهار داشت: این تلاش‌ها در یمن هم وجود دارد، اما با توجه به تشکیلات حوثی ها و قدرت انصارالله و سوابق و تجربیات خوبی که دارند، تاکنون توانسته‌اند کشور را به خوبی اداره کنند.

دستمالچیان درباره نتیجه نهایی مطالبات حوثی‌ها در یمن اظهار کرد: تقریبا خواسته‌های اصلی که حوثی‌ها برای تشکیل دولت داشتند، محقق شده و تنها به حضور چند وزیرشان در کابینه نرسیده اند و در حال حاضر تسلط امنیتی و سیاسی یمن به طور کامل در دست حوثی‌ها است و اراده آن ها و خواسته‌های مردمی در یمن حاکم است و وضعیت در این کشور با پیش از این فرق کرده است.

وی در ادامه به طرح کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای حل بحران یمن اشاره کرد و گفت: طرح اولیه کشورهای عربی دیرهنگام ارائه شد و انصارالله هم این طرح را قبول نکرد؛ هر چند زمانی که خیزش مردمی یمن اتفاق افتاد حوثی‌ها خواستار این بودند که طرحی برای تدوین راه حل جامع بحران یمن تدوین شود. دستمالچیان افزود چون اقدام کشورهای عربی خلیج فارس مناسب و به موقع نبود، گروه انصارالله در یمن به پیروزی رسید و بعد از به قدرت رسیدنِ انصار الله هم، برای ارائه این طرح دیر شده بود. این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان تصریح کرد: به نظر می رسد گروه انصارالله بیشترین انعطاف را خواهد داشت، تا یمن به ثبات برسد و اگر اغراض سیاسی در طرح جدید وجود داشته باشد قطعا گروه انصارالله مخالفت خواهد کرد.

وی در مورد مخالفت حوثی‌ها با طرح های آشتی دولت افزود: فقط یک فرد در دولت قبلی یمن تغییر پیدا کرد و آن رئیس جمهور بود، ولی ساختار سیاسی یمن تغییری نداشت و همان ساختار قدیمی دیکتاتوری حاکم بود و به همین دلیل مردم و در راس آن ها حوثی‌ها می خواستند این ساختار عوض شود، دستمالچیان بیان داشت: چالش جدی حوثی‌ها با نظام آل خلیفه این است، که ساختار سیاسی یمن ساختاری وابسته و دیکتاتوری است و کل ساختار باید تغییر پیدا کند و در مذاکرات آشتی هم به طور مستمر تغییر ساختار سیاسی را مطرح کرده اند و تا کنون توفیق‌های خوبی برای نیل به این هدف به دست آورده اند.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن