تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ آيينى، با نادانى رُشد نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803846978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر سال 60 هزار ايراني معلول مي شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آذر ۱۳۹۳ (۱۰:۳۱ق.ظ)
هر سال 60 هزار ايراني معلول مي شوند در حال حاضر 600 ميليون معلول در دنيا زندگي مي کنند که 80 درصد اين افراد در کشورهاي جهان سوم و در حال توسعه هستند و يک سوم معلولين جهان را کودکان و نوجوانان تشکيل مي دهند.
به گزارش خبرگزاري موج، رحمت الله حافظي، رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران به مناسب هفته معلول، به بررسي وضعيت اين قشر در کشور پرداخته است.
در يادداشت وي آمده است:
براي اولين بار مجمع عمومي سازمان ملل، سال 1981 را به عنوان سال جهاني معلولين نام گذاري کرد و متعاقب آن سال هاي 1983 تا 1992 را دهه جهاني معلولين و از سال 1992 نيز هر ساله سوم دسامبر ؛ 12 آذر را روز جهاني معلولين نامگذاري کرد.
اين روز از يک سو يادآور به متوليان، مديران و سران کشور است تا از ظرفيت هاي متعدد اين قشر عظيم در همراهي و همکاري و اداره جامعه استفاده کننند و از سوي دگر يادآوري است به معلولين براي خودباوري و حضور در همه عرصه هاي اجتماعي، فرهنگي، هنري، سياسي و اقتصادي جامعه . زيرا بر اساس گفته مقام معظم رهبري، انسان به روح انسان است و باکي از اين نيست که جسمش علل باشد.
در حال حاضر 600 ميليون معلول در دنيا زندگي مي کنند که 80 درصد اين افراد در کشورهاي جهان سوم و در حال توسعه هستند و يک سوم معلولين جهان را کودکان و نوجوانان تشکيل مي دهند.
بر اساس سرشماري سال 90 در کشور ما بالغ بر يک ميليون نفر معلول زندگي مي کنند که 133 هزار نفر آنها در استان تهران ساکن هستند. همچنين بر اساس آمار سازمان جهاني بهداشت حدود 10 درصد جمعيت جهان داراي معلوليت هستند که 4.2 درصد آنها معلوليت متوسط و شديد دارد.
در سال 2020 جمعيت اين گروه به 5.7 ميليون نفر خواهد رسيد و از جمعيت 94 ميليوين نفري ايران در آن سال 5.7 ميليون نفر معلول خواهند بود. بر اساس آخرين آمارها در کشور ما روزانه 165 نفر و ساليانه 60 هزار نفر به جمعيت معلولين اضافه مي شود.
هر معلول براي اداره زندگي خود با مشکلاتي مواجه است که بارزترين و مهمترين مشکل آنها مناسب نبودن خيابان و کوچه ها، حمل و نقل شهري و معضل دسترسي است و دومين مشکل نيز هزينه هاي سنگين تردد در سطح شهر براي يک معلول است.هرچند در اين زمينه اقداماتي صورت گرفته است اما به نظر مي رسد تا رسيدن به وضع مناسب، نه ايده ال راه بسياري در پيش رو داريم.
در شرايط موجود صرفا معلوليني فرصت حضور در صحنه و اجتماع را دارند که از ظرفيت هاي بالاي اراده و توان جسمي و اقتصادي برخوردارند و افرادي که در اين زمينه ها داراي ضعف باشند، همچنان در خانه محبوس مي شوند و بدور از اجتماع و مردم شهرشان ايام مي گذارند از اين رو مسئولان و همه سازمانها بار سنگيني را بر دوش دارند.
در مرور قوانين مربوط به معلولين هيچ کم و کاستي مشاهده نمي شود. در قانون اساسي اصول 21، 28 و 29 پيش بيني هاي لازم براي معلولين را داشته و از ارديبهشت سال 1383 نيز مصوبه مجلس شوراي اسلامي با موضوع قانون جامع حمايت از معلولان تصويب شده است.
در سال 2006 نيز کنوانسيون جامع حقوق معلولان در مجمع عمومي سازمان هاي ملل تصويب شد که در روز اول 132 کشور به آن پيوستند. هدف از اين کنوانسيون حمايت از حقوق معلولين و رسيدگي به مشکلات اجتماعي آنان است و جمهوري اسلامي ايران نيز طي سال هاي اخير و به استناد مصوبه مجلس شوراي اسلامي به اين کنوانسيون ملحق شده است.
از اين رو با توجه به قوانين موجود، همت، عزم و اراده مجريان در اجرا قوانين اهميت مي يابد که بايد تناقض و نقاط ضعف موجود را در کوتاه ترين زمان ممکن مرتفع سازند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن