تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816861319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بودجه ۹۴ با ملاحظه کنترل تورم تدوين شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آذر ۱۳۹۳ (۹:۱۴ق.ظ)
رئيس جمهوري: بودجه ۹۴ با ملاحظه کنترل تورم تدوين شده است رئيس جمهوري هنگام تقديم لايحه بودجه سال ۹۴ کل کشور به مجلس شوراي اسلامي، با ترسيم افقي روشن از وضعيت اقتصاد کشور در سال آتي، تصريح کرد: دولت کاهش تورم را جزو دستاوردهاي بزرگ خود مي داند و بر حفظ اين دستاورد بزرگ مصمم است.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني در صحن علني مجلس به شرايط کشور در يکسال گذشته اشاره کرد و گفت: سال گذشته هنگام تنظيم بودجه،اکثر شاخص‌هاي اقتصادي در وضعيت نامطلوبي بودند و ما با اين مشکل مواجه بوديم که چگونه بتوانيم تحولات مثبت ممکن در عرصه اقتصاد را به يک باور عمومي تبديل کنيم.
رئيس جمهوري اظهارداشت: وقتي مردم آمار تغييرات قيمت‌ها را با نرخ تورم ۴۰ درصدي آبان گذشته در زندگي خود لمس مي‌کردند، نويد دستيابي به نرخ ۳۵ درصد در پايان سال ۹۲ دشوار و اعلام تورم ۲۵ درصدي در سال ۹۳ بلند پروازانه تلقي مي‌شد.
روحاني افزود: رشد منفي اقتصادي گرد پژمردگي را در همه واحدهاي توليدي پراکنده بود و صحبت از رويکرد دولت براي خروج از رکود در سال ۹۳ بجاي هدف، آرزو مي‌نمود و هدفمندي يارانه‌ها پس از بوجود آمدن نوعي بن‌بست در تصميم‌گيري بعد از سال ۸۹ به صورت مجموعه‌اي از سوالات بي‌پاسخ و معماگونه در عرصه تصميم‌گيري باقي مانده بود.
رئيس شوراي اقتصاد با بيان اينکه با توکل به خداوند متعال و تدبير، در قالبي کارشناسي کار را آغاز کرديم به گونه‌اي که در پس لايحه ۹۳ تصويري بهتر از وضعيت سال ۹۲ را مشاهده مي‌کرديم، تصريح کرد: نگراني ما آن بود که اگر تصوير ترسيم شده براي آينده به باور عمومي تبديل نشود، انتظارات با سياست‌ها همراه نخواهد شد و مي‌دانستيم که از ما به تنهايي کاري بر نمي‌آيد؛ مي‌دانستيم که تدبير ما تنها وقتي با اميد مردم همراه شود جواب خواهيم گرفت.
روحاني در توضيح مسأله اول، تورم را مورد اشاره قرار داد و گفت: سال گذشته اعلام کردم که اولين اولويت ما کاهش تورم و بازگرداندن ثبات به اقتصاد است در اين راه به جاي کنترل دستوري قيمت‌ها و اتخاذ راهکارهاي موقتي که به صورت مکرر در فضاي اقتصادي کشور امتحان شده بود، سعي کرديم با کنترل مهم‌ترين عوامل ايجاد تورم، يعني کنترل رشد پايه پولي و همچنين کنترل انتظارات تورمي، تورم را کاهش دهيم.

تورم تا پايان سال ۹۳ کمتر از ۲۰ درصد خواهد بود
روحاني با اشاره به اعلام هدف تورمي ۳۵ درصدي براي پايان سال ۹۲ و ۲۵ درصدي براي پايان سال ۹۳، گفت: در شرايطي که برخي معتقد بودند که به اين اهداف نخواهيم رسيد، اما روند وقايع نشان داد که بهبود در شرايط اقتصادي با سرعتي بيش از آنچه که پيش‌بيني مي‌شد، حاصل شده است.
رييس شوراي اقتصاد افزود: ما به هدف ۳۵ درصدي در پايان ۹۲ رسيديم و اکنون هم مدتي است به هدف ۲۵ درصدي دست يافته‌ايم و پيش‌بيني مي‌کنيم تورم تا پايان سال به طور قابل ملاحظه‌اي کمتر از ۲۰ درصد باشد.
رئيس جمهوري ادامه داد: بدون شک بخش مهمي از اين دستاوردها محصول انتظارات مثبت نسبت به آينده و اعتماد به توانايي دولت در مديريت اقتصاد بوده است بويژه آنکه در دولت به طور مشخص پايه پولي به عنوان خط قرمز تعيين شده و نگاه به بانک مرکزي به عنوان قلک دولت چنانچه در گذشته مرسوم بود به کلي تغيير کرده است.
روحاني اظهارداشت: در بسياري موارد دولت سختي‌ها را به جان خريد ولي به سمت تأمين منابع از بانک مرکزي نرفت و ما اين رويکرد را همچنان جزو اصول سياست‌گذاري اقتصادي خود مي‌دانيم و معتقديم رشد باثبات اقتصادي از مسير دست‌اندازي به منابع بانک مرکزي حاصل نمي‌شود.

اولويت دولت در عرصه اقتصادي کاهش تورم است
روحاني با تاکيد بر اينکه اولويت دولت در عرصه اقتصادي کاهش تورم است، اظهار کرد:
برنامه ما اين است که با حفظ روند کاهنده پايه پولي و نقدينگي در سال‌هاي آينده هدف کاهش تورم را محقق سازيم و اعتقاد داريم در شرايط بي‌ثباتي اقتصادي سرمايه‌گذاري شکل نمي‌گيرد و فعاليت اقتصادي توسعه نمي‌يابد.
رئيس جمهور گفت: کاهش تورم شرط لازم خروج از رکود و ايجاد رونق است و آمار منتشر شده مربوط به رشد اقتصادي فصل بهار، شاهدي بر صحت اين تحليل است.

سياست‌هاي دولت در حوزه‌هاي بانکي و اعتباري تداوم پيدا خواهد کرد
روحاني تاکيد کرد: به منظور افزايش رشد اقتصادي اين سياست‌هاي دولت در حوزه‌هاي بانکي و اعتباري تداوم پيدا خواهد کرد. همانطور که در لايحه تقديمي به مجلس براي حمايت از توليد رقابت‌پذير ملاحظه نموده‌ايد بناي دولت بر آن است که مشکلات بانک‌ها را در جهت افزايش قدرت اعطاي تسهيلات حل کند لذا مواردي از قبيل افزايش سرمايه بانک‌ها و کاهش سهم بنگاه‌داري آنها نمونه‌هايي در اين زمينه است. بنابر اين يکي از مهم‌ترين سرفصل هاي اقتصادي دولت افزايش صادرات غير نفتي بوده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن