تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804845660




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا فرانسه به الجزایر نیاز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چرا فرانسه به الجزایر نیاز دارد تهران - ایرنا - نشریه فرانسوی نوول ابسرواتور در گزارشی پیرامون سفر نخست وزیر الجزایر به فرانسه و روابط دو کشور به چرایی نیاز فرانسه به الجزایر پرداخت.


به گزارش ایرنا، نوول ابسرواتور نوشت: در اصطلاحات دیپلماتیک، دورانی را که فرانسه و الجزایر در شر ایط کنونی سپری می کنند " ماه عسل " می نامند زیرا مناسبات دو کشور پیش از این تا این اندازه از سوی دو طرف حمایت نمی شد.
تنها سه هفته پس از افتتاح فعالیت کارخانه مونتاژ رنو در شهر وهران الجزایر با حضور لوران فابیوس و امانول ماکرون وزیران خارجه و دارایی فرانسه، این بار نوبت عبدالمالک سلال نخست وزیر الجزایر بود که به مدت دو روز در بهترین شرایط ممکن مهمان فرانسه باشد.
نخست وزیر الجزایر پس از دیدار با فرانسوا اولاند رئیس جمهوری و مانوئل والس نخست وزیر فرانسه دیروز (جمعه) با " پیر گاتس" رئیس " جنبش شرکت های فرانسوی "نیز دیدار و گفت وگو کرد.
بنابر این گزارش، در ماه های مه و ژوئن گذشته (اردیبهشت و خرداد) تقریبا چند هفته پس از انتخاب عبدالعزیز بوتفلیه به ریاست جمهوری الجزایر، "لوران فابیوس" و "ژان ایو - دریان " وزیران خارجه و دفاع فرانسه به این کشور سفر کردند و گفت وگوهای خوبی در باره گسترش همکاری های دو جانبه داشتند.
فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه این راه را پیشتر با نخستین سفر خارجی خود به الجزایر در سال 2012 نشان داد. پس از سال ها روابط سرد میان فرانسه و الجزایر، دو کشور متوجه این مساله شدند که از این پس آن ها به یکدیگر نیاز دارند یا بهتر است بگوئیم که فرانسه بیشتر نیاز به الجزایر دارد البته به دلایل مختلف.
نوول ابسرواتور در بخش دیگری از این گزارش نوشت: یکی از این دلایل این است که الجزایر یک کشور مهم و مصمم در مقابله با تروریسم است.
حضور تروریست ها و گروه های تروریستی القاعده در ساحل منشاء اصلی ایجاد تغییر در روابط گذشته فرانسه و الجزایر است . از یک سال پیش دو کشور همکاری های نظامی برای مقابله با تروریسم را دارند.معمولا الجزایر برای مقابله با خطر ترویسم ساحل ساکت نمی نشیند.
الجزایر که بیش از شش هزار کیلومتر مرز مشترک با کشورهای بحرانی از جلمه لیبی دارد همواره احساس نگرانی می کند و در عین حال متوجه این امر نیز می باشد که فرانسه از این کشور به عنوان یک وزنه راهبردی برای مقابله با تروریسم در منطقه حساب می کند.
دلیل دیگر جایگاه راهبردی الجزایر برای فرانسه این است به طوری که الجزایر نقش مهمی به عنوان میانجی میان شبه نظامیان طوارق با دولت مالی دارد. و دلیل سوم نیز این است که الجزایر یک بازار اقتصادی خوب و شناور برای فرانسه است.
رسانام**1502**1613


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن