تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799679173




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجوز 40 آموزشگاه آزاد فنی مهارت فنی حرفه ای در کشورهای مختلف صادر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر تعاون: مجوز 40 آموزشگاه آزاد فنی مهارت فنی حرفه ای در کشورهای مختلف صادر شد رشت - ایرنا - معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای از صدور 40 مجوز آموزشگاه آزاد فنی حرفه ای مهارت در کشورهای مختلف خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، " کوروش پرند" عصر شنبه در جلسه کارگروه اشتغال گیلان بیان داشت: رویکرد دو سال گذشته در حوزه بین المللی در این سازمان، ارایه آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی در کشورهای مختلف بوده است.
وی افزود: به همین منظور، مجوزهایی برای تاسیس آموزشگاه های آزاد در کشورهایی همچون کانادا، آلمان ، مالزی، امارات، عراق و کویت صادر شده است.
پرند تصریح کرد: کشورمان در حوزه های بین المللی حرف برای گفتن دارد و وضعیت فنی و حرفه ای نسبت به سایر کشورهای، وضعیت قابل قبولی است.
وی سند راهبردی سازمان را حضور موثر در عرصه های بین المللی با شعار دیپلماسی مهارت عنوان و اضافه کرد: در این زمینه، برای سال های 2015 و 2016 جهت برگزاری آزمون های بین المللی برنامه ریزی شده است.

* توانمندسازی روستاییان و دانشجویان فارغ التحصیل برای توسعه اشتغال پایدار

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور در ادامه از اجرای طرح توانمندسازی و مهارت آموزی روستاییان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در جهت ایجاد اشتغال پایدار خبر داد.
پرند با بیان این که سه مدل برای اشتغالزایی در کشور از سوی این سازمان در نظر گرفته شده، گفت: سه طرح بازاریابی فروش شامل آموزش و اشتغال، توانمندسازی روستاییان با رویکرد آموزش های مهارتی عشایر، مناطق مرزی و محروم و توانمندسازی و آموزش مهارت برای فارغ التحصیلان بیکار اجرا می شود.
وی یکی از معضلات و آسیب های اجتماعی را حاشیه نشینی شهرها و سکونت گاه های غیررسمی ذکر و اظهار کرد: براساس آمار حداقل هشت میلیون نفر در کشور در حاشیه شهرها و سکونت گاه های غیررسمی ساکن هستند.
پرند با بیان این که این مناطق را وزارت کشور شناسایی کرده، افزود: در همین راستا ، از دو سال و نیم گذشته آموزش های فنی حرفه ای را در این مناطق شروع کرده ایم.
وی یکی از علت های شهرنشینی را مهاجرت روستاییان به شهرها و حاشیه نشینی عنوان و با اشاره به افزایش مهاجرتی روستاییان به شهرها خاطرنشان کرد: این مهاجرت معضلات و آسیب هایی را به همراه دارد.
وی یکی از راه های جلوگیری از مهاجرت روستاییان را توانمند سازی و آموزش مهارتی آنان برای اشتغالزایی و ایجاد رفاه در روستاها ذکر کرد.
پرند افزود: بر همین اساس؛ سازمان آموزش فنی و حرفه ای هفته گذشته طرحی را به عنوان آموزش های مهارتی روستاییان ، عشایر مناطق مرزی و مناطق محروم با رویکرد اشتغال پایدار به تصویب رساند.
وی همچنین با اشاره به طرح توانمند کردن فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: در حال حاضر از بیش از چهار و نیم میلیون دانشجو در کشور، دو هزار و 157 رشته گرایش شناسایی شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دانشجویان بیکار متاسفانه مهارت لازم را برای اشتغال ندارند، تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه ای برای رفع این مشکل ، 10 بسته آموزشی برای توانمندسازی این افراد پیش بینی کرده است.
وی کارآموزی، کارورزی، طرح مهارت آموزی، آموزش های اشتغالزا و بازارمحور، تجاری سازی ایده و ایجاد کسب و کاردانش بنیان را از جمله این بسته سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برشمرد.
استاندار گیلان نیز در این نشست گفت: گیلان با وجود موفقیت در کسب و کارهای کوچک، آمار خوبی در زمینه بیکاری ندارد و استعدادهای بالقوه آن خیلی به فعل تبدیل نشده است.
« محمدعلی نجفی» افزود: برغم تلاش های یکساله و اندی که انجام شده، بهبود نسبی در فضای اشتغال استان بوجود آمده که جایگاه گیلان را از نظر بیکاری از رتبه دوم به هشتم ارتقا داده است.
وی با اشاره به پتانسیل های استان در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنایع دریایی اظهار کرد: با وجود این ظرفیت ها و نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاه که از این حیث در کشور جزو 10 استان برتر هستیم، مشکلات اساسی در این پتانسیل ها داریم.
نجفی خاطر نشان کرد: می خواهیم صنعت دریا محور را در استان حرکت جدی بدهیم و اگر نتوانیم از ظرفیت های بالقوه استفاده کنیم، آهنگ خطر افزایش بیکاری را داریم.
در این جلسه، همچنین تفاهمنامه ای با موضوع اجرای طرح توانمندسازی مهارتی با رویکرد اشتغال پایدار بویژه در بخش مشاغل خانگی و به خصوص در مناطق روستایی با استفاده از ظرفیت های بخش های غیردولتی با هماهنگی و حمایت دستگاه های اجرایی استان، بین استانداری گیلان و سازمان فنی و حرفه ای منعقد شد.
7296 / 695 / 1539


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن