تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812774003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بورک : در غرب نگاه تحقیر آمیزی به ورزش زنان وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: بورک : در غرب نگاه تحقیر آمیزی به ورزش زنان وجود دارد تهران – ایرنا – مدیر بخش رسانه ای فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی (فیزو ) در رسانه های غربی و آلمان نگاه تحقیر آمیزی به ورزش زنان وجود دارد و اغلب زنان را با نام کوچک آنان و یا عناوین چون دختر یا کوچولو مورد خطاب قرار می دهند.


به گزارش ایرنا ورونا بورک استاد دانشگاه توبینگن آلمان در نشست تخصصی رسانه و ورزش بانوان در سومین سمینار علمی – ورزشی زن ، ورزش و سانه گفت: متاسفانه مردان در سطوح مختلف چون شورای سردبیر ، سردبیری گروه های خبری و همچنین در حوزه تبلیغات مدیریت را به عهده دارند، بنابراین مردان تصمیم می گیرند چه حوزه های را پوشش دهند ، راجع به چه کسانی بنویسند و چه اندازه به هر موضوع ورزشی یا رشته ای بپردازند.
وی اظهار داشت معتقد است تفاوت جدید در نمایش رسانه ای ورزش زنان و مردان در جهان وجود دارد ودلیل این تفاوت آن است که رسانه های ورزشی زیر سلطه مدیریت مردانه قرار دارند.
وی اضافه کرد: در رسانه های غربی و آلمان نگاه تحقیر آمیزی به ورزش زنان وجود دارد و اغلب زنان را با نام کوچک آنان و یا عناوین چون دختر یا کوچولو مورد خطاب قرار می دهند و بیش از آنکه توانایی های آنان و رشته تخصصی شان توجه کنند به مسایل غیر حرفه ای یا زندگی خصوصی زنان ورزشکار می پردازند.
این مدیر رسانه ای همچنین گفت: در آلمان پوشش رسانه ای به خواست مخاطب یا همان مردم توجه می کند و در این کشور بیشتر مخاطبان ورزشی مردان هستند و بر این اساس اخبار مطابق خواست مخاطبان تهیه و تولید می شود.

** مینو بدیعی : ورزش همگانی باید از حد یک نگاه فانتری خارج شود
استاد دانشگاه و روزنامه نگار نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه زنان موثرترین شاخص در تربیت و سلامت نسل آینده هر جامعه محسوب می شوند باید ورزش همگانی در کشور به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و از نگاه فانتزی به این بعد از ورزش زنان باید به شدت اجتناب شود.
وی ادامه داد: با قرار دادن چند دستگاه ورزشی در هر منطقه شهرداری نباید انتظار توسعه ورزش همگانی را میان زنان داشته باشیم زیرا باید در کنار ابزار و تجهیزات فضای مناسب برای ورزش زنان ایجاد شود تا بتوانند در فضایی امن و مناسب به انجام فعالیت های ورزشی بپردازند.
این روزنامه نگار ادامه داد: با تمام محدودیت هایی که در حوزه ورزش زنان وجود دارد هیچ وقت تبلیغات مناسبی درباره ورزش زنان وجود ندارد و مورد حمایت جدی قرار نمی گیرد.
وی با یادآوری اینکه ایران برای کسب میزیانی بازی های آسیایی مجموعه آزادی را افتتاح کرد، گفت : هدف در آن مقطع نشان دادن توجه به ورزش بود اما حضور کمرنگ زنان حکایت از نامناسب بودن وضعیت ورزش ایران بود.
بدیعی اظهار داشت: در مجموع با گذشت بیش از 60 سال از آن زمان و با وجود توسعه ورزش زنان در کشور متاسفانه زنان همچنان حضور کمرنگی در رسانه دیداری و شنیداری و همچنین مطبوعات دارند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: بیش از 30سال از تولید برنامه به عنوان ورزش و مردم در تلویزیون ایران می گذرد اما باید پرسید جایگاه ورزش زنان در این برنامه چیست و چند درصد این برنامه به ورزش زنان می پردازد؟.
وی گفت: در کل رسانه می تواند نقش و جایگاه موثری در توسعه ورزش زنان داشته باشد.
نائب رییس انجمن ورزش نویسان در این نشست همچنین اظهار داشت: اگر ورزش ایران امروز در جهان به جایگاهی رسیده به کمک رسانه ها بوده اما متاسفانه همیشه پوشش ورزش زنان و مردان حتی در رسانه های خارجی در سطحی برابر انجام نمی شود.
حمید قاسمی با بیان اینکه سهم ورزش زنان در رسانه های خارجی بین 7 تا 14 درصد است گفت: براساس تحقیقاتی که درباره سهم ورزشی زنان در مطبوعات ایران بین سال های 1350تا 1393 از زیر صفر به 3/4 درصد رسیده است.
وی افزود: البته در رویدادهای مهمی چون المپیک ها و بازی های آسیایی سهم ورزش زنان در رسانه های و مطبوعات حتی به 9 درصد نیز رسیده که به صورت مقطعی بوده است .
قاسمی اضافه کرد: سهم ورزش زنان در رادیو از زیر صفر در سال 1381به 6 درصد در سال 1393 رسیده است و این درحالی است که سهم ورزش زنان در سانه های تصویری از زیر یک درصد در سال 72 به 5/3درصد درسال 93 رسیده است.
قاسمی با بیان اینکه این یک چالش جهانی است و سهم ورزش زنان همیشه کمتر ازسهم مردان است گفت: ورزش اغلب با رویکرد مردانه مطرح می شود و درساختارورزشی اصولازنان کمنربه عنوان دبیریاسردبیر ورزشی فعالیت می کنند.
وی در عین حال متذکر شد:در هر حال طی سال های اخیر شاهد روند رو به جلو در ورزش زنان بوده ایم و سهم زنان چه در ورزش وچه در رسانه ها یک نرخ صعودی داشته و قطعا برای ادامه این روند نیاز به خلاقیت و کار آفرینی در حوزه ورزش داریم.
دبیرکل انجمن نویسندگان،خبرنگاران و عکاسان ورزشی نیز در این نشست به توسعه شبکه های اجتماعی اشاره کرد وگفت: رسانه ها با توجه به سرعتی که در روند توسعه دارند فضای بیشتری را به ورزش زنان اختصاص دهند.
میثم زمان آبادی گفت:رسانه ها امروز ارزانتر،ساده تر و در دسترس عموم قرار دارد که باید از این فرصت برای افزایش سهم زنان از رسانه استفاده کرد.
**1828 **1908


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن