تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رمضان ماهى است كه ابتدايش رحمت است و ميانه‏اش مغفرت و پايانش آزادى از آتش جهنم. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806853802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انجمن های علمی درمانگرمشکلات شرکت های خصوصی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: انجمن های علمی درمانگرمشکلات شرکت های خصوصی هستند تهران- ایرنا- یک استاد دانشگاه با بیان نقش پررنگ انجمن های علمی در فعالیت شرکت های خصوصی گفت: باید این امر نهادینه شود که هرکجا در کار شرکت های دانش بنیان خللی ایجاد شود و نیاز به کمک داشته باشند می توانند به سراغ انجمن های علمی بروند.


به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، "مرتضی خوش خوی زهتاب" استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز، با اشاره به نقش انجمن های علمی در ایجاد رویکرد اقتصادی علوم و فناوری،افزود:درحال حاضر به انجمن های علمی اهمیت چندانی دادن نمی شود این در حالی است که انجمن های علمی با توجه به نوع تخصص و آگاهی از حوزه های علمی، می توانند گره گشای بسیاری از مشکلات باشند.
وی اظهارکرد: انجمن های علمی درکشوری چون ایران هنوزجایگاه مرجع بودن درهررشته را به خود اختصاص نداده اند، باید یک رابط بین انجمن ها و شرکت های خصوصی ایجاد شود تا این توانایی را بشناساند، این نقش را در حال حاضر دفتر انجمن های علمی کشور بر عهده گرفته است.
این عضو فرهنگستان علوم با مقایسه ایران وکشورهای دیگر گفت: در کشورهای دیگر دیدگاه شرکت های دانش بنیان با ایران متفاوت است و اهمیت پژوهش مشخص شده است، شرکت های خصوصی در آنجا نقش انجمن های علمی را درک کرده اند.
وی بیان کرد: طی تحقیقات علمی بنده در "میشیگان" آمریکا مشاهده کردم که شرکت های خصوصی چگونه داوطلبانه برای همکاری به سراغ انجمن های علمی می آیند و تمامی تحقیقات خود را به انجمن های علمی می سپارند.
دکتر خوش خوی زهتاب توضیح داد: شرکت های دانش بنیان خارجی در ابتدا که پروژه و طرح را مطرح می کنند، تفاهمنامه ای می نویسند و طی آن هزینه تحقیقات و دستمزد کسانی که روی آن کار می کنند پرداخته می شود. حتی در برخی موارد که از نتیجه تحقیقات راضی هستند هزینه بیشتری را نیز می پردازند.
وی با بیان اینکه شرکت های خصوصی در خارج از کشور با انجمن های علمی همانند پزشک و بیمار رفتار می کنند و هرکجا در کارشان خللی ایجاد شود و نیاز به کمک داشته باشند می توانند به سراغ انجمن های علمی بروند، ابرازکرد: با این حال شرکت های دانش بنیان برای این که به موفقیت های بیشتر دست پیدا کننده و بتوانند حضور موثری در عرصه اقتصادی داشته باشند نیاز به حمایت دولت دارند.
این عضو فرهنگستان علوم بیان کرد: نیاز است حمایت دولت به دو صورت انجام شود ، یکی مالی که وام های کم بهره را در بر می گیرد، از سوی دیگر باید اهرم اجباری به وجود آید که شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها ارتباط تنگاتنگی با هم داشته باشند.
به عقیده وی رویه پیش گرفته شده از سوی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری که در شرایط ثبت شرکت های دانش بنیان حضور اعضا هیئت علمی دانشگاه واجب است، موجب کارآمدی بیشتر می شود.
شرکت های دانش بنیان با نوآوری های خود موجب سود در عرصه اقتصادی می شوند و به راحتی سرمایه گذاران می توانند از تمرکز برروی این حوزه به سود برسند.
این استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه شیرازادامه داد: باید اطمینان سرمایه گذاران را جلب کرد که شرکت های دانش بنیان با استفاده از روش های علمی در زمینه ورود به بازار اقتصادی بسیار موفق خواهند بود.
علمی (1) ** 9340**1440


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن