تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798763758




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتیاد ریشه همه اعتقادات و باورها را می‌سوزاند/ مصرف مواد جوانان با نوع روابط والدین رابطه مستقیم دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
اعتیاد ریشه همه اعتقادات و باورها را می‌سوزاند/ مصرف مواد جوانان با نوع روابط والدین رابطه مستقیم دارد
روانشناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی معتقد است، كمبود برنامه‌های فرهنگی و عدم كارآیی آموزش‌ها در زمینه ارتقای فرهنگ دینی و مذهبی بویژه از دوران كودكی، معضل گرایش افراد به اعتیاد را در جامعه افزایش می‌دهد و برای پیشگیری از این معضل باید باورهای دینی را تقویت كرد.


به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، صدیقه محبی اظهار داشت: برای اجتماعی كردن مبارزه با مواد مخدر نخست باید بر روی اعتقادات دینی و مذهبی مردم از طریق آموزش درست و اساسی سرمایه‌گذاری كرد، ضروریست در مهدكودك‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، فضاهای فرهنگی و غیره كه بیشتر كودكان، نوجوانان و جوانان با این مكان‌ها سر و كار دارند، برنامه‌هایی در این جهت طراحی و آموزش داده شود زیرا تقویت و یادگیری اصول مذهبی، افراد را از گرایش به مصرف مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها مصون نگه می‌دارد.
 
وی با بیان اینكه استفاده از ظرفیت روحانیون و مبلغان دینی از راهكارهای مهم در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است، اظهار داشت: آنان می‌توانند از طریق آگاهی و متقاعدسازی افراد نقش موثری در پیشگیری از افزایش تعداد معتادان در جامعه داشته باشند.
 
محبی، آسیب‌های روانی مصرف مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها را بیش از عوارض جسمی دانست و ادامه داد: در واقع پرورش باورهای دینی و مذهبی در كودكان و نوجوانان و اولویت دادن به ارزش‌های اجتماعی به جای ارزش‌های فردی مهمترین راهكار اجتماعی كردن مبارزه با مواد مخدر است كه وزیر كشور و دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در تحقق این رویكرد، تقویت مذهب را مهمترین اصل قرار داده‌اند.
 
این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به اینكه مصرف مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها از سوی نوجوانان و جوانان با نوع روابط والدین رابطه مستقیم دارد، گفت: والدینی كه فرزندان خود را با اصول مذهبی و دینی آشنا كرده، آنان را در تقویت این اصول تشویق كرده و امكان رشد تدریجی و استقلال را در آنها فراهم می‌كنند، نسبت به سایر والدین، كمتر فرزندانشان در برابر خطر گرایش به اعتیاد قرار می‌گیرند.
 
محبی افزود: بی بندوباری، عدم پایبندی به اعتقادات مذهبی ، بی توجهی به فرزندان، رفتارهای اقتدارآمیز و خصمانه از سوی والدین، زمینه را برای روی آوردن فرزندان به مصرف مواد مخدر صنعتی و روانگردان‌ها  فراهم می‌كند.
 
وی با بیان اینكه تلاش برای رهایی از تنش‌ها و فشارهای روانی زندگی از مهمترین علل نوجوانان به سمت مصرف مواد مخدر است، اظهار داشت: اگر مصرف مواد مخدر برای گریز از وظایف و تعهدات دوران نوجوانی، عدم برخورد با فشارها و عدم كسب‌های مهارت‌ها باشد، همین عوامل نیز مانع پدید آمدن توانایی‌های لازم در نوجوانان معتاد در مواجهه با مسایل دوران بزرگسالی خواهد شد.
 
این روانشناس با تاكید بر اینكه سلامت معنوی در مقابله با اعتیاد بسیار موثر است، تصریح كرد: تقویت باورهای دینی در سطوح مختلفی می‌تواند مانع از مصرف مواد مخدر باشد، اولین تاثیر آن شامل فعالیت‌های پیشگیرانه است كه می‌تواند برای تحریم شروع مواد مخدر بكار گرفته شود و می تواند در برگیرنده آموزش مستقیم مردم درباره منع مصرف این مواد و هدفمندكردن زندگی باشد كه در این صورت مصرف مواد عملی پسندیده نیست.
 
محبی ادامه داد: تاثیر دیگر تقویت باورهای دینی در مقابله با اعتیاد شامل برنامه‌هایی است كه برای كمك به افراد معتاد به منظور ترك و پرهیز از بازگشت مجدد آنان فراهم می‌شود.
 
وی با بیان اینكه شواهد علمی و تجربی ثابت كرده باوردهای دینی نه تنها بیمارهای روانی را شفا می‌بخشد، بلكه در تسكین دردهای جسمی نیز مفید است، اضافه كرد: افراد متدین كمتر از سایر افراد به اعتیاد، مصرف الكل، خودكشی و سایر آسیب‌ها روی می‌آورند.
 
محبی خاطرنشان كرد: مشاهدات عینی در جامعه نشان می‌دهد كه نقش مذهب در بسیاری از خانواده‌ها به دلایل مختلف از جمله دغدغه‌های زیاد زندگی و فشارهای اقتصادی، كمرنگ شده و فرزندان نیز به تبعیت از والدین خود توجه چندانی به مسایل دینی و مذهبی نمی‌كنند كه این مهمترین عامل در افزایش اعتیاد است.
 
به گفته وی، اعتیاد ریشه همه اعتقادات و باورها را می‌سوزاند، دست‌اندكاران مبارزه با مواد مخدر توجه داشته باشند كه هر قدر پایه‌های این اعتقادات سست شود، مصرف مواد مخدر صنعتی، روانگردان‌ها و الكل نیز افزایش می‌یابد، باز كردن گره اصلی اجتماعی كردن مبارزه با مواد مخدر، تقویت باورهای دینی است.
 
انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن