تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819176534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزینه نگهداری هر فرد معلول ماهیانه 10 میلیون ریال است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هزینه نگهداری هر فرد معلول ماهیانه 10 میلیون ریال است مشهد - ایرنا - معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هزینه نگهداری مطلوب از هر معلول در مراکز شبانه روزی ماهیانه 10 میلیون ریال است.


"محمدرضا پوریوسف" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون دو هزار معلول شامل سالمندان، معلولان ذهنی، جسمی حرکتی و بیمار روانی مزمن در 71 مرکز شبانه روزی نگهداری از معلولان بهزیستی خراسان رضوی نگهداری می شوند.
وی گفت: 134 مرکز نگهداری از معلولان در دو قالب روزانه، شبانه و ویزیت در منزل در سطح استان خراسان رضوی فعالیت دارند.
معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: شهریه مصوب پارسال نگهداری از معلولان در مراکز شش میلیون و 700 هزار ریال است که سه میلیون و 10 هزار ریال آن به صورت یارانه از سوی سازمان بهزیستی پرداخت می شود.
وی گفت: اما میزان یارانه پرداختی بسیار کم است و جوابگوی نیاز موجود نیست لذا تاکنون حمایت و کمک نیکوکاران بوده است که بهزیستی را در نگهداری از این معلولان یاری کرده است.
پوریوسف افزود: سالانه حدود 180 میلیارد ریال یارانه برای نگهداری معلولان از سوی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی پرداخت می شود.
وی گفت: 70 درصد معلولان در مراکز شبانه روزی "بی سرپرست و مجهول الهویه" هستند و همین مساله موجب شده بار مالی این تعداد نیز بطور کامل بر عهده سازمان بهزیستی باشد که در این عرصه خیرین می توانند کمک خوبی باشند.
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: در مجموع هشت هزار معلول از 134 مرکز نگهداری معلولان در سطح این استان خدمات دریافت می کنند که هفت هزار نفر آنان یارانه می گیرند.
وی گفت: پیش بینی می شود چهار درصد جامعه را معلولان تشکیل دهند که از این میزان تاکنون یک و نیم درصد معادل 95 هزار معلول در خراسان رضوی توسط سازمان بهزیستی شناسایی شده اند.
استان خراسان رضوی شش میلیون نفر جمعیت دارد.ک/3
7496/660


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن