تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820442663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزینه نگهداری معلولان در توانبخشی لنجان 180 میلیون تومان در ماه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هزینه نگهداری معلولان در توانبخشی لنجان 180 میلیون تومان در ماه است اصفهان- ایرنا- سرپرست بخش تربیت پذیر موسسه توانبخشی شهید مدنی در شهرستان لنجان گفت: هزینه نگهداری معلولان در این موسسه در هر ماه بالغ بر 180 میلیون تومان است.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان، عصمت البندی در جریان بازدید مسئولان و دانشجویان این دانشگاه از توانبخشی شهید مدنی افزود: هزینه های این مرکز از یارانه بهزیستی، شهریه خانواده ها و کمک های موسسه خیریه قائم الرضا(ع) تامین می شود.
وی اظهار کرد: کمک های نقدی و غیر نقدی مردم از جمله تجهیزات پزشکی داروئی، مواد غذائی، پوشاک نو، مواد شوینده بهداشتی و لوازم التحریر در هر ماه گره گشای هزینه های سنگین این مرکز است.
مدیر مرکز توانبخشی شهید مدنی نیز گفت: این موسسه غیر دولتی برای دختران معلول بالای 14 سال در چهار بخش جسمی حرکتی، حمایت پذیر، تربیت پذیر و آموزشی است.
علی اصغر عموشاهی افزود: نزدیک به 300 معلول جسمی حرکتی و ذهنی به صورت شبانه روزی در این مرکز خدمات رسانی و نگهداری می شوند.
عموشاهی رسالت سازمان بهزیستی را پیشگیری از معلولیت دانست و گفت: سازمان بهزیستی و مراکز آموزش عالی وظیفه دارند برای پیشگیری از معلولیت قدمی در جاده فرهنگ سلامت بردارند.
وی اجتناب از ازدواج های فامیلی مشکوک به ژن معلولیت در خانواده، مراقبت های ویژه مادران باردار با تغذیه صحیح، پرهیز از مصرف مشروبات الکلی و عدم استفاده از مواد مخدر، سیگار و قلیان، دوری از اضطراب که باعث عقب ماندگی ذهنی نوزاد می شود و مصرف نکردن دارو بدون تجویز پزشک در دوران بارداری را از عوامل پیشگیری برشمرد.
وی تصریح کرد: برخی از دختران این موسسه با اینکه توانایی حرکتی اندکی دارند اما در زمینه خلق آثار هنری و نوشتن کتاب شعر و داستان، شگفتی ساز شده اند.
محسن امینی، رییس دانشگاه آزاد واحد لنجان نیز در این دیدار گفت: عرصه خدمت فقط منحصر به یک زمان یا مکان خاص نیست بلکه انسان هایی هستند که با همت کم نظیر در شرایطی خاص به خدمت رسانی خلق خدا مشغولند.
شهرستان لنجان با 245 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.
د/7148/ 546


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن