تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816465793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فساد با کنار گذاشتن ملاحظات ریشه کن می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس کمیسیون اصل نود مجلس: فساد با کنار گذاشتن ملاحظات ریشه کن می شود تهران - ایرنا - رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اساس را بر اجرای قوانین مصوب بگذاریم، سلامت اداری تضمین می شود، ضمن آنکه باید برای اجرای همین قوانین ملاحظات و روابط ناسالم را نیز کنار گذاشت.


«محمدعلی پورمختار» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: روش سلامت اداری را مجلس شورای اسلامی بر اساس تصویب قانون سلامت اداری تعیین کرده و بر همین اساس مجموعه روش ها و تکالیف را روشن کرده است که با رعایت آنها می توان مانع بزرگی برای فسادهای اداری بوجود آورد.
وی ادامه داد: با این احتساب اگر اساس را بر رعایت همین قوانین مصوب بگذاریم، نابسامانی ها حل و جلوی مفاسد گرفته می شود، اجرای قانون نیز منوط به تغییر ساختار اداری موجود است، البته ساختاری که باید در جای جای آن موانعی برای سوءاستفاده ها ایجاد کرد و این کار منوط بر این است که اراده ای بیش از چیزی که اکنون در کشور موجود است، وجود داشته و ملاحظه کاری ها کنار گذاشته شوند.
پورمختار ادامه داد: بخشی از ملاحظات به این دلیل است که اگر زمانی با مفاسد برخورد سلبی در درون سازمان یا برون سازمان صورت می گیرد، متأسفانه شاهد اقدامات متقابل علیه مسوول هستیم. جوسازی ها شروع می شود و این اتفاقات باعث می شود مسوولین وادار به ملاحظه کاری شوند.
وی افزود: متأسفانه حتی بعضا شاهد هستیم که عده ای از این جوسازها با دادوبیداد می خواهند از رهبر معظم انقلاب هم خرج کنند.

** ضرورت اراده جمعی برای مبارزه با مفاسد
رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی افزود: اینها واقعیتی است که متأسفانه وجود دارد و شخصا نیز با موضوعات این چنینی درگیرم؛ اما اگر اراده جمعی برای برخورد با مفاسد وجود داشته باشد، با شجاعت کارها پیش رفته و با منطق به ثمر خواهد نشست.
پورمختار تاکید کرد: در این مسیر همه دستگاه های کشور وظایفی را طبق تعاریف قانونی دارند که باید آن را به نحو احسن انجام دهند زیرا در سوابق کشوری تجربه شده که اگر سه قوه در انجام کاری همکاری داشته باشند، می توان به نتیجه بهتری رسید.

** حفره های قانونی و راه باز تخلف
وی تصریح کرد: البته باید گفت در این راه حفره های قانونی نیز وجود دارد و نمی توانیم کلی گویی قوانین را در بخش هایی درست تفسیر کنیم، این مساله باعث می شود با تفاسیر متفاوت از قانون، عملکردهایی متفاوت انجام و عملا راه برای تخلف باز شود.
پورمختار گفت: چنانچه افراد، با سلیقه خود و با توجه به رفتاری که دلشان می خواهد، کاری را انجام دهند و قانون را تفسیر کنند، باعث به وجود آمدن روابط ناسالم کاری می شود.

** عملکرد دولت یازدهم در سالم سازی اداری خوب است
رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات صورت گرفته برای ایجاد رابطه سالم اداری توسط دولت، اظهار داشت: دولت ابتدا باید ابلاغ قوانین مصوب مجلس را به موقع انجام دهد و در این مسیر باید بگوییم دولت روحانی عملکرد خوب و قابل قبولی داشته اما بجز این موضوع، دولت باید در مرحله عمل نیز وارد شود تا آثار عمل به قوانین را در جامعه ببینیم.
پورمختار افزود: متأسفانه تجربه در کشورمان نشان داده که دولت ها در مرحله عمل کمتر موفق هستند و بر این اساس فکر می کنم نگاه به این بخش باید بهتر و بیشتر باشد.

** مردم واقعیت جامعه را می بینند
رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید توجه داشت که مسوولان در جلسات خوب صحبت می کنند و آمار می دهند اما مردم واقعیت جامعه را می بینند، به نظرم عالی ترین مسوول هر قوه باید خودش واقعیت ها را از نزدیک ببیند و اگر بخواهد فقط به آماری که از سوی مدیران زیر مجموعه اش ارائه می شود، توجه کند، نمی تواند موفق باشد.

** قوه قضاییه آخرین مهره رسیدگی به مفاسد اقتصادی است
پورمختار در رابطه با عملکرد و تأثیر عمل قوه قضاییه در این راستا گفت: قوه قضائیه به عنوان آخرین مهره این مسیر باید به مفاسد اداری و اقتصادی رسیدگی کند و البته باید طوری با متخلفان رفتار کند که پیشگیری از تکرار آن برای جامعه را به همراه داشته باشد از سوی دیگر این آخرین نقطه در برخورد، باید به شدت تأثیرگذار باشد و بدون ایجاد تفاوت، قاطعانه و سریع به تخلف ها و جرم های اتفاق افتاده رسیدگی شود.
وی اضافه کرد: در کشور چین می بینیم که با مفاسد اداری با شدت زیادی برخورد می کنند و حتی آن ها حکم اعدام وزیر را هم صادر می کنند اما در مقابل، کشور ترکیه با تلطیف در قوانین عمل کرده و به جای اعدام، قوه نظارت را تقویت کرده اند که به نظر من در کشور ما باید هر دوی این رفتارها را با یکدیگر مخلوط کنیم و مدل بومی اش را به بهترین شکل پیاده کنیم.
پورمختار گفت: نکته آخر اینکه دستگاه ها باید نظارت پذیر باشند و خودشان بپذیرند که بر آنها نظارت شود، البته بارها دیدم که وقتی موضوع فساد در دستگاه ها مطرح می شود، هر دستگاهی فکر می کند، دستگاه دیگر فساد کرده و خودش عاری از این معضل است اما از درون آسیب پذیر است و باید به این نکته توجه کند.
اجتمام(3) ** 9105 ** 1071


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن