تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802781612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضاي تفاهم نامه تحول اداري و تحقق دولت الکترونيک بين پست و استانداري قزوين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ آذر ۱۳۹۳ (۱۱:۳۵ق.ظ)
امضاي تفاهم نامه تحول اداري و تحقق دولت الکترونيک بين پست و استانداري قزوين عضو هيات مديره پست،گفت: علت عدم خودکفايي اين دفاتر اين است که تاکنون انجام اقدامات مؤثر در راستاي برون‌سپاري آن‌ها به کندي پيش رفته است.
به گزارش خبرگزاري موج، تفاهم نامه "تحول اداري و تحقق دولت الکترونيک" بين ادارات کل پست استان قزوين و استانداري در جلسه شوراي اداري استان منعقد شد.
تفاهم نامه تحول اداري و تحقق دولت الکترونيک بين ادارات کل پست استان قزوين و استانداري در جلسه شوراي اداري استان منعقد شد.
در اين جلسه که مهندس جهانگرد معاون وزير ارتباطات وفن آوري اطلاعات، مهندس مهري رييس هيات مديره ومديرعامل و نجاري عضو هيات مديره پست، مهندس پارسا معاون برنامه ريزي استاندار و طلاکوب مديرکل جغرافيايي وکدگذاري پستي کشور نيز حضور داشتند مهندس مهري ضمن تقدير از فضاي موجود در استان قزوين در جهت اجراي طرح هدف از امضاي اين تفاهم نامه را تحقق دولت الکترونيک دانست و افزود: پست نخستين و قديمي‌ترين شبکه ارتباطي دنياست که همزمان با تاريخ تمدن بشري شکل گرفته است.
وي افزود: شبکه پستي در طول قرن‌هاي متوالي با توجه به نيازهاي روز جامعه دستخوش تغييراتي گرديده و با شکل‌گيري شبکه‌هاي ارتباطي جديد شاهد تقويت شبکه پست هستيم.
مديرعامل شرکت پست کشور با اشاره به اين که در کشورهاي توسعه يافته سرانه مرسوله پستي به شدت افزايش يافته است اضافه کرد: هر اندازه شبکه‌هاي ارتباطي افزايش يابد به همان ميزان سرانه مرسوله پستي نيز افزايش مي‌يابد.
مهندس مهري ادامه داد: امروزه شرکت‌هاي پست در سطح جهان مأموريت‌هاي جديدي پيدا کرده و ابعاد سه‌گانه‌اي براي مأموريت‌هاي خود تعريف کرده است.
وي با اشاره به سرانه بالاي پستي در کشورهاي پيشرفته دنيا و نقش پررنگ پست در اين جوامع تصريح کرد: يکي از ملزومات تحقق دولت الکترونيک در هر کشوري تقويت شرکت پست است بنابراين اگر بخواهيم دولت الکترونيک را در کشور محقق کنيم بايد در گام نخست شرکت پست را تقويت کنيم.
مهندس مهري با بيان اين که حتي در کشورهاي توسعه يافته نيز پست هنوز دولتي باقي مانده است، گفت: پست يک رابط امين بين دولت و مردم، مردم با مردم و سازمان‌ها با سازمان‌ها است که اين رابطه سالم‌سازي محيط اداري را موجب مي گردد.
وي با اشاره به بحث امنيت شهروندان نزد شرکت پست و به کارگيري امين ترين و معتمد ترين افراد به منظور مراجعه درب منزل مردم خاطرنشان کرد: اعقتادمان اين است که با اقدامات آغاز شده و اصلاحاتي که در دولت تدبير و اميد در جريان است، بتوانيم نقش رابط پست را به خوبي ايفا نماييم.
مهندس مهري يادآور شد: يکي از بهترين و مهمترين اين اقدامات امضاي تفاهم‌نامه استانداري قزوين با شرکت پست است که مي‌تواند مقدمه اجرايي شدن دولت الکترونيک در استان قزوين را فراهم کند.
در اين جلسه نجاري نيز تصريح کرد: در سطح کشور بيش از ۷ هزار دفتر پيشخوان دولت و ۱۰ هزار دفاتر ICT روستايي راه‌اندازي شده که بايد بتوانند خودکفا شوند چراکه در حال حاضر تعداد بسيار زيادي از آن‌ها قدرت مالي براي فعاليت ندارند.
نجاري بيان کرد: ۸۰۰ خدمت توسط شرکت پست احصاء شده که مي‌تواند توسط دستگاه‌هاي اجرايي برون‌سپاري شده و توسط دفاتر پست انجام شود که در برخي از استان‌ها با همکاري استانداري اين اقدام انجام شده است.
عضو هيات مديره شرکت پست جمهوري اسلامي ايران افزود: دفاترICT روستايي به اينترنت متصل بوده و از کارگزاران آموزش ديده برخوردار است که به دليل مراجعه خطوط پستي به صورت مستمر به اين دفاتر، شرايط لازم براي ارايه انواع خدمات براي آن‌ها فراهم شده است.
نجاري اضافه کرد: با توجه به امکانات و ظرفيتي که در دفاتر روستايي وجود دارد مي‌توان روستاها را از حضور ادارات بي‌نياز کرد.
وي خاطرنشان کرد: شرکت پست مي‌تواند براي هر يک از مديران و خانواده‌ها يک پست الکترونيک اختصاص دهد که اين امر در کاهش هزينه‌ها نقش بسزايي ايفا مي‌کند.
عضو هيات مديره شرکت پست جمهوري اسلامي ايران يادآور شد: در استان قزوين گام‌هاي خوبي براي تحقق دولت الکترونيک برداشته شده که اميدواريم با اجرايي شدن تفاهم‌نامه پست و استانداري قزوين شاهد جهش دولت الکترونيک در اين استان باشيم.
خاطرنشان مي سازد تفاهم نامه تحول اداري و اجراي مقدمات دولت الكترونيك در راستاي تحقق دولت الکترونيک و در 8 ماده تدوين شده است که يکپارچه سازي شبکه توزيع از طريق شرکت پست، معرفي اين شرکت به عنوان درگاه ارايه خدمات و استفاده از پتانسيل دفاتر ICT روستايي در جهت ارايه خدمات نيابتي سازمان ها از جمله محورهاي اين همکاري به شمار مي رود . استفاده از سرويس پست الکترونيک به عنوان پل ارتباطي دولت و مردم از ديگر مفاد اين تفاهم نامه مي باشد. همچنين با امضاي اين تفاهم نامه، سامانه يکپارچه نشاني ايرانيان نظام GNAF با محوريت کد پستي ده رقمي پياده سازي خواهد شد. با اجرايي شدن اين تفاهم نامه، سرويس تبادل اطلاعات بين دستگاهي جهت ارايه کد پارسل (يا جغرافيايي) هر عارضه با استفاده از داده واسط کد پستي و از طريق وب سرويس استعلام بر خط نشاني پست، صورت خواهد گرفت.
بهنگام سازي چارچوب کارگاهي در بانک اطلاعات کد پستي بر اساس طبقه بندي بين المللي ISIC نيز از ديگر زمينه همکاري پست و استانداري قزوين در اين تفاهم نامه است.
براساس اين گزارش نجاري عضو هيات مديره همچنين از واحدهاي مختلف ستادي و اجرايي پست استان بازديد و با کارکنان ديدار و گفت و گو کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن