تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799264017




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقال از پشت پرده به خط مقدم/ رئیس جدید پنتاگون کیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: گزارشی از معرفی "اشتون کارتر" وزیر دفاع جدید آمریکا:
انتقال از پشت پرده به خط مقدم/ رئیس جدید پنتاگون کیست
"چاک هیگل" از اوایل سال ۲۰۱۳ سرپرستی وزارت دفاع آمریکا را به عهده داشت، تا اینکه هفته گذشته بنا بر اعلام رسانه‌های آمریکایی، فشار انتقادها در مورد عملکرد پنتاگون در قبال افغانستان، سوریه و عراق (به ویژه در مقابله با داعش) منجر شد تا وی به نوشته رویترز، ‌اعتماد اوباما را از دست دهد و مجبور به استعفاء شود.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ وزارت دفاع و وزارت کشور آمریکا در رده‌بندی وزارتخانه‌های ایالات متحده بالاترین ردیف را به خود اختصاص می‌دهند. وزارت دفاع ایالات متحده دارای 700.000 غیرنظامی و 1.418.542 نظامی است و بودجه سالانه آن بالغ بر 719 میلیارد دلار پیش‌بینی می‌شود.


*** استعفای اجباری وزیر دفاع


"چاک هیگل" از اوایل سال ۲۰۱۳ سرپرستی وزارت دفاع آمریکا را به عهده داشت، تا اینکه هفته گذشته بنا بر اعلام رسانه‌های آمریکایی، فشار انتقادها در مورد عملکرد پنتاگون در قبال افغانستان، سوریه و عراق (به ویژه در مقابله با داعش) منجر شد تا وی به نوشته رویترز، ‌اعتماد اوباما را از دست دهد و مجبور به استعفاء شود.







خبرگزاری‌های سی‌ان‌ان، بلومبرگ و واشنگتن پست طی هفته گذشته، احتمال تصدی وزارت دفاع ایالات متحده توسط "اشتون کارتر" را در صدر اخبار خود قرار داده بودند و بالاخره همین فرد یعنی "اشتون کارتر" (Ashton Carter) روز ؟؟؟ رسماً به عنوان جانشین چاک هیگل معرفی شد.


حال اشتون کارتر باید برای گرفتن رأی اعتماد به کنگره آمریکا که اکنون اکثریت آن در اختیار جمهوری‌خواهان قرار گرفته، برود. 


*** رزومه‌ای مهم از سیاستمداری گمنام


تا قبل از این، کارتر 60 ساله به عنوان معاون سابق وزیر خارجه یکی از "گمنامان مهمِ" واشنگتن به شمار می‌رفت و اکنون وزیر دفاع آمریکا شده است. او شخصیتی متفاوت از وزرای پیش از خود دارد، مثلاً برخلاف چاک هیگل، هیچ سابقه‌ای مبنی بر حضور در ارتش ندارد. او حتی در دوران صلح هم نه در ارتش، نه در نیروی هوایی و نه دریایی حضور نداشته است. 


سایت tagesschau مدعی است: 


رزومۀ کارتر، از هوش بالای وی حکایت دارد: تحصیلات دانشگاهی وی فیزیک و تاریخ قرون وسطی بوده و او مدرک دکترای تخصصی خود را در رشته فیزیک تئوریک از دانشگاه آکسفورد اخذ کرده است. از این به بعد هدایت پنتاگون به دست دکترای فیزیک و استاد رشتۀ روابط بین‌الملل (با گرایش مناطق بحران) دانشگاه هاروارد خواهد افتاد.


خبرگزاری بیلد می‌نویسد: اوباما بالاخره مردی را پیدا کرد که بتواند مبارزۀ آمریکا با داعش و همچنین مبارزۀ آمریکا با حملات طالبان در افغانستان را به ثمر برساند.


تاکنون 11 کتاب از کارتر درباره امنیت ملی و فناوری‌های دفاعی منتشر شده است. وی تاکنون ازدواج نکرده و در دوران تحصیل بهترین رتبه‌های دانشگاهی را از آن خود کرده است.







خبرگزاری tagesschau به نقل از "مارتین دمپسی" (Martin Dempsey) فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌نویسد: کارتر یکی از گمنام‌ترین و در عین حال مهم‌ترین افراد واشنگتن است که معمولاً فعالیت‌های خود را بی‌سروصدا انجام می‌داد و اکنون از پشت پرده به خط مقدم آمده؛ جایی که همه نگاه‌ها به وی دوخته خواهد شد.







کارتر تا همین اواخر مرد شماره دوی هدایت غیرنظامی پنتاگون در دوران وزارت "رابرت گیتس" و "چاک هیگل" بوده و در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها نقش داشته است. رسانه‌ها، آشنایی او با کم و کیف وزارت دفاع آمریکا را یکی از محاسن وی می‌دانند؛ به ویژه آنکه ایالات متحده، مبارزه با تروریسم داعش در خاورمیانه را به عنوان یکی از وظایف اصلی خود تعریف کرده است.


*** کارشناس هسته‌ای، مسئول فروش تسلیحات، جنگندۀ سایبری


کارتر بر خلاف هیگل که از مدیریت قوی برخوردار نبود، تجربیات اداری گسترده‌ای دارد. وی در پنتاگون مسئولیت بودجه، حساب و کتاب اقتصادی و فروش تسلیحات را به عهده داشته است. همچنین سال‌ها عضو اصلی‌ترین شوراهای مشورتی پنتاگون یعنی " Defense Science Board" و " Defense Policy Board" بوده است.







به گزارش بیلد بسیاری از مقالات منتشرشده از وزیر دفاع جدید آمریکا به موضوع سلاح‌های کشتارجمعی پرداخته‌اند. در سال‌های 2009 الی 2011 کارتر با در اختیار داشتن سالانه 50 میلیارد دلار، سومین فروشنده بزرگ تسلیحات آمریکایی به دنیا بوده است.


در دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش، کارتر به بانک‌های سرمایه‌گذاری مانند "گلدمن ساکس" دربارۀ تازه‌ترین فناوری‌های تسلیحاتی و کاربرد آن‌ها در مناطق حساس دنیا مشاوره می‌داد.


علاوه بر این اشتون کارتر متخصص آینده‌پژوهی با گرایش صنایع کامپیوتری و جنگ سایبری است و چنانچه می‌دانیم این حیطه در وزارت دفاع آمریکا روز به روز اهمیت بیشتری می‌یابد. 


خبرگزاری welt کارتر را هم‌راستا با دیدگاه اوباما نسبت به آسیا معرفی کرده و می‌نویسد:


ناظران معتقدند کارتر به دلیل نزدیکی به فضای علمی- تحقیقاتی، یک کارشناس سیستم‌های تسلیحاتی مدرن به شمار می‌رود که می‌داند طرح‌های جنگی در آینده چگونه پیاده‌سازی می‌شوند. برای نمونه در دهه 90 میلادی سلاح‌های شیمیایی موجود در خاک قزاقستان، روسیه سفید و اوکراین، با کمک کارتر به روسیه انتقال یافت. لذا کارتر خودش در ساختار امنیتی بعد از جنگ سرد مشارکت داشته و کسی نیست که تازه بخواهند روابط اروپای شرقی با روسیه را برای وی تبیین کنند.







این خبرگزاری، موضع سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران، بعد از روی کار آمدن اشتون کارتر را اینطور عنوان می‌کند:


کارتر بر حسب تجربه به خوبی می‌داند که اعتمادسازی‌های مقامات ایرانی در مذاکرات هسته‌ای را باید به دیدۀ شک و تردید بنگرد! البته این پرونده بیشتر به وزارت امورخارجه و کاخ سفید مربوط می‌شود ولی اوباما، حتماً کارتر را هم به کابینۀ امنیتی خود با موضوع ایران داخل خواهد کرد.


چنانچه گفته شد، راهبردهای اوباما در هفته‌های اخیر در مبارزه با داعش، حضور در افغانستان و‌ تحولات اوکراین با چالش‌های جدی مواجه شده و منتقدان از لزوم "تغییر استراتژی" سخن می‌گویند. "پتر بروکس" (Peter Brookes) عضو فوندانسیون تینک‌تنک آمریکا تأکید کرد: می‌توان وزیر دفاع را عوض کرد ولی مشکل اساسی ما راهبرد است. اگر راهبرد را تغییر ندهیم، هر کس هر طرحی بخواهد پیاده می‌کند و نتیجۀ شکست‌خورده قبلی، ثابت می‌ماند.


انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن