تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر نمازگزار بداند تا چه حد مشمول رحمت الهى است هرگز سر خود را از سجده بر نخواهد داشت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804072611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در سال 92 به طور متوسط در هر ساعت 18 طلاق به ثبت رسید


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی: در سال 92 به طور متوسط در هر ساعت 18 طلاق به ثبت رسید گرگان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در سال 92 در هر ساعت به طور متوسط 18 طلاق به ثبت رسید، در حالی که در سال 91 این رقم 16 واقعه طلاق در هر ساعت بود.


به گزارش روز شنبه ایرنا از بهزیستی گلستان، دکتر ولی اله نصر در پنجمین نشست شورای اداری بهزیستی استان، با اشاره به آمارهای رسمی دریافتی از سازمان ثبت احوال در مورد طلاق افزود: آمار طلاق در سال گذشته 4.3 درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: در سال 92 در مقابل هر یک صد ازدواج، 20/1 طلاق وجود دارد که این آمار نگران کننده است.
وی با برشمردن آسیب های اجتماعی موجود در کشور گفت: اکثر نیروی جوان کشور متعلق به دهه 60 (زمان انقلاب) هستند که اکنون به سن ازدواج و شغل رسیده انددر نتیجه از جمله آسیب های اجتماعی موجود در کشور، طلاق و تجردهای قطعی است که در دفتر امور آسیب های اجتماعی با آن رو به رو هستیم.
دکتر نصر با اشاره به وجود فناوری های جدید ارتباطی و عدم استفاده درست از آن ها توسط جوانان از جمله وایبر، چت و ... گفت: امروزه میزان و نحوه آشنایی دختر و پسر در سن ازدواج تغییر یافته است.
وی افزود: درصد 49.3 درصد طلاق ها در پنج سال اول زندگی رخ داده و 14.2 درصد از مواد طلاق نیز مربوط به 10 سال اول زندگی مشترک بوده که این امر زنگ خطری است برای مسئولان تا فرهنگ استفاده درست از تکنولوژهای جدید ارتباطی را آموزش دهند در غیر این صورت به سمت آسیب های اجتماعی پیش می رویم.
به گفته وی کشورهای غربی و استعمارگر با استفاده از سرمایه گزاری های کلان در بخش رسانه و ارتباطات، به دنبال تغییر فرهنگ اصیل ایرانی و افزایش آسیب های اجتماعی در کشورمان هستند به طور نمونه این کشورها با ایجاد رسانه ای فارسی زبان باعث می شوند تا فرهنگ ازدواج و طلاق تحت تأثیر و نفوذ خود قرار گیرد و قبح و زشتی آسیب اجتماعی طلاق را در بین جوانان کمتر کرده و از بین ببرند که به سمت افزایش آسیب ها پیش می رویم.
وی همچنین با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به سازمان بهزیستی خصوصا دفتر امور آسیب های اجتماعی گفت: رییس جمهور از ابتدای امسال تاکنون، هشت مرتبه از مراکز بهزیستی بازدید کرده و از نزدیک با خدمات سازمان بهزیستی و مسائل و مشکلاتمان آشنا شده اند.
پنجمین نشست شورای اداری بهزیستی استان گلستان پنجشنبه گذشته برگزار شد.
مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور همچنین در بازدید از مرکز بازپروری بهزیستی گلستان گفت: هدف اصلی در این مراکز این است که این دختران معصوم با اقدامات روان شناسی و مددکاری مان به کانون خانواده برگردند.
دکتر نصر افزود: سعی ما این است که ارتباطی را که قطع شده و ناهنجاری که به وجود آمده و موجب شده این دختر از خانه فرار کند را رفع کنیم و ارتباط دختر و خانواده با پدر و مادر و اقوام خودش را با بحث توانمندسازی و رفع مشکلاتی که موجب فرار کودک و دختر شده است، برطرف نمایم همچنین در صورتی که محیط خانه شرایط لازم را نداشته باشد، خود فرد بتواند زندگی مستقلی را اداره کند.
وی در باره طرح حمایت های اجتماعی و آموزشی کودک و خانواده گفت: سیاست دفتر آسیب های اجتماعی بهزیستی توانمندسازی خانواده و کودک است و سیاست ما، جداسازی کودک از خانواده نیست بلکه هدف، توانمندسازی این کودکان از طریق حمایت اجتماعی، وام، مشاوره، ارجاع به مراکز فنی و حرفه ای، مهارت های پایه و قدرت "نه" گفتن است.
مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی با اشاره به این که یکی از رویکردهای این دفتر، کاهش آسیب های اجتماعی است، یادآور شد: در گذشته تنها کودکان مورد حمایت قرار می گرفتند ولی اکنون علاوه بر کودک، خانواده او نیز مورد حمایت اجتماعی و آموزشی قرار می گیرند تا ضمن توانمندسازی خانواده از بازگشت کودک به خیابان جلوگیری شود و یا حداقل ساعت حضور او را در خیابان ها کاهش دهیم.
دکتر نصر در بازدید از مرکز بازپروری دختران و زنان آسیب دیده و در معرض آسیب تحت نظارت بهزیستی گلستان، ضمن آشنایی با کارکنان و مددجویان این مرکز با مسائل، مشکلات و عملکرد این گونه مراکز در استان از نزدیک آشنا شد.
مدیرکل بهزیستی گلستان نیز گفت: به منظور اصلاح، بازتوانی و بازگشت دختران و زنان آسیب دیده و در معرض آسیب به زندگی سالم اجتماعی، سازمان بهزیستی از طریق این مراکز (بازپروری) خدمات تخصصی مددکاری، روانشناسی و روانشناختی را به صورت شبانه روزی به آنان ارائه می نماید.
رقیه رحمانی افزود: تلاش این است که با ارائه این خدمات، زمینه های بازگشت به زندگی سالم از طریق پیوند مجدد با خانواده، آموزش و ایجاد اشتغال و کسب درآمد مشروع، ازدواج و تشکیل خانواده برای آنان فراهم شده و آنان در تأمین حداقل نیازهای اقتصادی و حل مسائل و مشکلات یاری شوند.
وی خاطرنشان کرد: این افراد بعد از پذیرش (بنا به تشخیص مراجع قضائی) برای بررسی وضعیت خانوادگی و اجتماعی و معاینات بهداشتی مدت چهار تا 15 روز در محل قرنطینه یا نگهداری موقت سکونت می یابند و در صورتی که مشکلات آن ها در زمان کوتاهی حل شود وارد خوابگاه بازپروری نمی شوند، در غیر این صورت به مرکز بازپروری وارد می شوند که مدت نگهداری هر مددجو حداکثر 6 ماه است که با تشخیص اعضاء گروه بازپروری حداکثر تا یک سال قابل تمدید است.
حمانی افزود: از ابتدای سال تاکنون هشت مورد زن و دختر آسیب دیده بنا به تشخیص مراجع قضائی به این مرکز ارجاع داده شده است که همگی ضمن اصلاح و بازتوانی به خانواده بازگشت داده شده اند.
دکتر نصر در بازدید از مرکز بازپروری دختران و زنان آسیب دیده و در معرض آسیب تحت نظارت بهزیستی گلستان، ضمن آشنایی با کارکنان و مددجویان این مرکز با مسائل، مشکلات و عملکرد این گونه مراکز در استان از نزدیک آشنا شد.
602


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن