واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پرویز پرستویی:
دغدغه آدمهای بعد از جنگ را دارم/ احترام به مخاطب دلیل گزیدهکاری
شناسهٔ خبر: 2436514 شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
استانها > خراسان رضوی
مشهد- بازیگر فیلم "میهمان داریم" گفت: در انتخاب فیلم ها، گزیده کار می کنم و به این دلیل است که به مخاطب احترام می گذارم. به گزارش خبرنگار مهر، پرویز پرستویی بازیگر فیلم "میهمان داریم"، در نشست نقد و بررسی این فیلم که شامگاه جمعه در سینما هویزه مشهد و با حضور جمع کثیری از مخاطبان این فیلم برگزار شد، با بیان این که سال هاست دغدغه جنگ و مردم بعد از جنگ را دارد، اظهار داشت: بحث دفاع مقدس اینقدر همه جا مطرح می شود که به زعم عده ای ممکن است به موضوعی نخ نما تبدیل شده باشد، اما به نظر من اینطور نیست و همچنان می توان درباره آن صحبت کرد.وی با تأکید بر این که بازیگری شغل من نیست، تصریح کرد: از همان آغاز هنرپیشگی گزیده کار بوده ام و در انتخاب فیلم ها، گزیده کار می کنم و به این دلیل است که به مخاطب احترام می گذارم.پرستویی بیان کرد: اکثر فیلم هایی که در حوزه دفاع مقدس بازی کرده ام، بیشتر مربوط به آدم های بعد از جنگ است نه خود جنگ و این سال ها دغدغه ام این بوده که آیا حق مطلب ارزش هایی که ایثارگران ما برای آنها هشت سال جانفشانی کرده اند، ادا شده است یا خیر.وی با اشاره به این که "حاج کاظم" فیلم آژانس شیشه ای با "مرتضی راشد" موج مرده یا نقش های دیگر متفاوت است، ابراز داشت: در فیلم "میهمان داریم" چیزی که جذابیت داشت این بود که برخلاف نقش های قبلی که همیشه لباس رزم به تن داشته ام، این بار در نقش پدر سه شهید و یک جانباز ظاهر شدم.منطق فیلمنامه "میهمان داریم" متفاوت با سایر فیلمنامه ها استمحمد مهدی عسگرپور، کارگردان فیلم "میهمان داریم" در ادامه این جلسه با بیان این که پروسه نوشتن فیلم نامه بیش از سه ماه طول کشید، اظهار داشت: با این که این فیلم نامه ماجرای پیچیده ای نداشت و بیان زندگی عادی و متعارف یک خانواده در یک یا دو روز بود، اما نوشتن فیلم نامه سخت بود و بیش از انتظار طول کشید.وی نوشتن فیلم نامه را لذت بخش ترین قسمت این کار عنوان کرد و افزود: از زمانی که این فیلم در حد یک طرح بود، با پرویز پرستویی به تفاهم رسیدیم و از همان ابتدا از مشورت های او بسیار استفاده کردیم.عسگرپور در خصوص پایان باز فیلم تبیین کرد: من این فیلم را با مخاطبان مختلفی حتی در دیگر کشورها تماشا کرده ام و هرکدام پایان متفاوتی از فیلم را در ذهن خود ساختند، در حقیقت در پایان فیلم فهرستی در ذهن بیننده از شکل های مختلف پایان قصه ایجاد می شود و این بیننده است که می تواند پایان آن را برای خود بسازد.وی با اشاره به این که فیلم نامه همزمان با اوج مشکلاتی که با تعطیلی خانه سینما ایجاد شد، نوشته شده است، تصریح کرد: به نظر من منطق فیلم نامه نویسی در این کار، کمی متفاوت با منطق های شناخته شده در فیلم نامه است و در این فیلم نامه بیننده نباید به دنبال قهرمان و ضدقهرمان باشد و یا نقاط عطفی را طلب کند که در بقیه فیلم نامه ها دیده می شوند.پرستویی با جسارت کلیشه ها را شکستدر ادامه این نشست سحر عصرآزاد، منتقد سینما گفت: حرکت کردن بین مرز دنیای واقعی و غیر واقعی، یا مرز بین زندگی و مرگ، در این قصه به بهترین وجه پرداخته شده است و در عین این که به رئالیسم می پردازد با ظرافت این مرز را می شکند و بخشی را به صورت واقعی نشان می دهد که می دانیم واقعیت ندارد.وی منوچهر محمدی، محمدمهدی عسگرپور و پرویز پرستویی را سه قطب تعیین کننده فیلم عنوان کرد و افزود: منوچهری به عنوان تهیه کننده مولف در این فیلم مطرح است چرا که طرح اولیه بیشتر فیلم هایی را که تهیه می کند، خود به نویسندگان ارائه می دهد.عصرآزاد به انتقادات به پرستویی در خصوص کلیشه شدن او در نقش های دفاع مقدسی اشاره کرد و ادامه داد: پرستویی با جسارت این کلیشه را می شکند و نقشی باورپذیر از یک پدر شهید ارائه داده است.این منتقد سینما در پاسخ به انتقاد یکی از مخاطبان فیلم در خصوص ریتم کند آن گفت: ریتمی که برای بخش میانی فیلم انتخاب شده، ریتم آرامی است که در عین آرامش، ساکن نیست و در عرض روابط حرکت می کند و از گذشته خانواده که ما آن را ندیده ایم، تصویری ارائه می دهد تا بتوانیم مرز بین جهان واقعی و غیرواقعی را بشناسیم.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]