تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804653661




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واکنش پکن به اتهام جاسوسی 77 تبعه چینی در کنیا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: واکنش پکن به اتهام جاسوسی 77 تبعه چینی در کنیا پکن- ایرنا- دولت چین نسبت به وارد شدن اتهام جاسوسی به 77 تبعه بازداشت شده این کشور در کنیا واکنش نشان داد و به شدت آن را تکذیب کرد.


به گزارش ایرنا پلیس کنیا روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که 77 تبعه چینی را دستگیر کرده و در حال رایزنی با کارشناسان است تا ببیند آیا آنها از تجهیزات ارتباطی پیشرفته در چند خانه در منطقه مجلل و مرفه نشین نایروبی برای مقاصد جاسوسی استفاده می کردند یا خیر.
خبر بازداشت این تعداد افراد در کنیا با واکنش های متفاوتی از سوی رسانه های منطقه بویژه کشورهای غربی همراه بود و برخی از آنان به صراحت اعلام کردند که چینی های بازداشت شده به قصد جاسوسی در کنیا حضور داشتند.
این مساله سبب واکنش تند وزارت امور خارجه چین شد به طوری که «هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور، شامگاه جمعه در نشست هفتگی با خبرنگاران به صراحت اتهام جاسوسی به چینی های دستگیر شده را تکذیب کرد.
وی با بیان اینکه چین از برخورد کنیا با این نوع رفتار پشتیبانی می کند، ابراز امیدواری کرد دولت نایروبی از حقوق قانونی ساکنان چینی حمایت و با نگاهی برابر مسایل را حل کند.
اینگ افزود: چین به گزارش های منتشر شده در این خصوص توجه داشته و به دقت مسائل مربوط به این موضوع که به نظر می رسد یک کلاهبرداری اینترنتی باشد را زیر نظر دارد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین با بیان اینکه پکن با هرگونه تقلب و تخلفی مخالف است و با آن مقابله می کند، دوستی دو کشور چین و کنیا را بسیار قدیمی دانست و تاکید کرد که پکن فعالانه در این زمینه به نایروبی کمک می کند تا براساس قانون با این مورد برخورد شود.
پلیس کنیا پیشتر با بیان اینکه بیشتر چینی ها دستگیری شده به صورت غیرقانونی وارد این کشور شده اند، اعلام کرد: «به نظر می رسد بازداشت شدگان در جرایمی مثل هک کردن و پولشویی دست داشته اند.»
عملیات دستگیری این افراد روز یکشنبه گذشته زمانی آغاز شد که تجهیزات کامپیوتری در یکی از خانه های مجلل اجاره شده از سوی تبعه های چینی در نایروبی آتش گرفت و یک نفر را به کشتن داد.
به گفته «نگوا ماهورو» رئیس بخش تحقیقات جنایی کنیا، یافته های اولیه پلیس نشان می دهد علت آتش سوزی یکی از "سرورهایی" بوده که از آن برای عملیات غیرقانونی استفاده می شد.
گفته می شود در این عملیات، پلیس تعداد زیادی هدست (تلفن غیردستی)، مانیتور و کامپیوتر هایی کشف کرده که به اینترنت پرسرعت وصل بودند.
دستگیری این افراد سبب شد مسئولان وزارت خارجه کنیا دیپلمات ارشد چین در سفارت این کشور در نایروبی را به وزارت امور خارجه احضار کرده و از او در خصوص این موضوع توضیح بخواهند.
آساق**1597** 2023


15/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن