تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820409844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عوارض وضع شده بر بيمه ها به تدريج حذف خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آذر ۱۳۹۳ (۹:۱۱ق.ظ)
وزير امور اقتصادي و دارايي؛ عوارض وضع شده بر بيمه ها به تدريج حذف خواهد شد وزير امور اقتصادي و دارايي، از معافيت صنعت بيمه از پرداخت ماليات بر ارزش افزوده در اصلاحيه قانون ماليات بر ارزش افزوده خبر داد، گفت: عوارض وضع شده بر بيمه ها به تدريج حذف مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، علي طيب نيا در بيست و يکمين همايش توسعه و بيمه که در محل مرکز همايش هاي صدا و سيما برگزار شد، با بيان اينکه، قدم هاي موثري براي بهبود وضعيت بيمه در سال جاري برداشته مي شود، اظهارداشت: تنوع و جامعيت بيمه اي هنوز به حد مطلوب نرسيده و اگر بخواهيم ميزان ضريب نفوذ بيمه را صرفاً به عوامل فرهنگي نسبت دهيم، فرار از مساله اصلي است.
طيب نيا، با به اشاره لزوم گسترش بيمه هاي خصوصي گفت: بيمه مرکزي هم بنا ندارد، به عنوان رقيب بخش خصوصي عمل کند و اميدواريم سهم بخش خصوصي از بازار بيمه افزايش يابد.
وزير اقتصاد، با بيان اين که توسعه اقتصادي بدون سرمايه گذاري مولد امکان پذير نيست، گفت: براي اين که زمينه سرمايه گذاري را فراهم کنيم، نيازمند شرايط مساعد و امن و محيط با ثبات هستيم، چون در شرايط عدم اطمينان امکان افزايش سرمايه گذاري وجود ندارد.
وي با تاکيد براينکه دو عنصر اصلي براي فراهم شدن شرايط سرمايه گذاري لازم است، اظهارداشت: رکن اول ثبات در عرصه اقتصاد کلان و مهار تورم و رکن دوم صنعت بيمه است.
طيب نيا، افزود: برقراري آرامش و ثبات در بازار دارايي ها بسيار اهميت دارد و بيمه از طريق نوآوري و ارائه محصولات متنوع مي تواند ريسک فعاليت اقتصادي را کاهش دهد.
وي ادامه داد:با توجه به کارکردي که صنعت بيمه در پوشش ريسک هاي مختلف دارد مي تواند، جايگاه منحصر به فردي داشته باشد و بيمه به عنوان ابزار مطمئن و کارآمد در تأمين مالي سرمايه گذاري نقش به سزايي دارد.
وزير امور اقتصادي و دارايي، تصريح کرد: ايران به لحاظ جغرافيايي همواره در معرض بلاياي طبيعي است و اين مساله فعاليت هاي اقتصادي را به شدت تحت تاثير قرار مي دهد و صنعت بيمه در اين شرايط مي تواند زمينه برقراري اطمينان را در اين فعاليت تامين کند.
وي با بيان اينکه، همواره بين توسعه اقتصادي و توسعه صنعت بيمه رابطه دو سويه وجود دارد و اين توسعه صنعت بيمه است که موجبات توسعه اقتصادي را فراهم مي کند، گفت: اين درحالي که است که در کشورهاي در حال توسعه به نظر مي رسد اين رابطه در جهت عکس است.
وي گفت: در اين زمينه بيمه هاي زندگي نقش منحصر به فردي دارند، چون با جمع آوري سپرده هاي پراکنده و تجميع آن زمينه سرمايه گذاري هاي بزرگ فراهم مي شود و صنعت بيمه مي تواند از طريق بيمه هاي زندگي در تامين مالي فعاليت هاي اقتصادي نقش مهمي ايفا کند.
اين عضو کابينه يازدهم، گفت: بانک ها معمولا کمتر به تامين مالي بلند مدت مي انديشند و وظيفه تامين مالي عمدتاً در اختيار بازار سرمايه است که بيمه هم يکي از ارکان مهم آن به شمار مي رود.
به گفته طيب نيا، بيمه هاي زندگي مي توانند، منابع مالي را براي سرمايه گذاري هاي بلند مدت فراهم کنند و اين نقش ممتاز صنعت بيمه و رشد اقتصادي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن