تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ثروت فراوان، دشمن مؤمنان و پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820431977




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قانون اساسي جهت‌دهنده همه حرکت‌هاي يک نظام و کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آذر ۱۳۹۳ (۲۳:۴۲ب.ظ)
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران: قانون اساسي جهت‌دهنده همه حرکت‌هاي يک نظام و کشور است جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: قانون اساسي جهت‌دهنده همه حرکت‌هاي يک نظام و کشور است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمين عبدالله حاجي‌صادقي، جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به سالروز تصويب قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران در 12 آذر ماه سال 58 گفت: قانون اساسي هر کشور بالاترين سند بالادستي است که همه سياستگذاري‌ها و آئين نامه‌ها بايد بر محور آن قرار گيرد.
وي با بيان اينکه قانون اساسي جهت‌دهنده همه حرکت‌هاي يک نظام و کشور است گفت: قانون اساسي شامل دو بخش است، قوانين اساسي در بخش عمومي بايد جامع‌نگر، داراي ثبات مناسب، داراي نگرش واقع‌بينانه به مسائل و داراي آرمان‌هاي جهان‌بيني کشور مورد نظر باشد.
حجت‌الاسلام حاجي‌صادقي خاطرنشان کرد: قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران علاوه بر اين موارد داراي ويژگي‌هاي خاصي است که در بين کشورهاي ديگر بي‌سابقه بود، از جمله اينکه بعد از 5 قرن تفکر سکولاريستي در تمام دنيا، معارف ديني در بطن قانون اساسي مورد توجه قرار گرفت.
وي در ادامه بيان کرد: در واقع تفکر جمهوري اسلامي ايران بار ديگر با ماهيت ديني نوشته شد، چون باور اين بود که بهتر از خداي آفريدگار کسي نمي‌تواند براي انسان برنامه‌ زندگي دهد و از جايي که قانون اساسي برگرفته از برنامه‌هاي خداوند براي انسان بوده از کمال بيشتري برخوردار است.
حاجي‌صادقي نخستين ويژگي خاص قانون اساسي را ماهيت ديني آن دانست و گفت: در اين قانون اساسي مدلي از حکومت ارائه شد که هيچ سابقه‌اي در عصر خود نداشته البته مي‌توان سابقه آن را در تاريخ بلند اسلامي و ريشه در حاکميت نبوي و علوي عنوان کرد ولي آن چيزي که در عصر حاضر شناخته شده نبود نظام ولايي آن بود.
وي اظهار کرد: قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران که با درون مايه ولايي توسط امام خميني(ره) احيا شده و هنوز هم ادامه دارد مهمترين وجه تمايز آن با قانون ساير کشورها است و امروز با وجود همه تلاش‌هاي دشمنان ايران به اقتدار رسيده است.
حاجي‌صادقي خاطرنشان کرد: يکي از ويژگي‌هاي ديگر قانون اساسي اين است که قانون اساسي ثابت کرد تفکر غربي که خدا و مردم، تعقل و تعبد را مقابل هم قرار داده است غلط بوده و اين موضوع به خوبي در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران تجلي يافته است.
وي با اشاره به اينکه ساختار حکومت را جمهوري اسلامي قلمداد کردند گفت: جمهوريت ما برگرفته از اسلام بود و اينگونه نبود که امام اسلام را با جمهوريت پيوند بزند، چرا که در متن اسلام ناب جمهوريت نهفته بود.
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران يکي از بزرگترين ويژگي‌هاي قانون اساسي ايران را برداشتن تقابل‌هاي دروغين خدا و مردم دانست و گفت: قانون ايران گرچه يک قانون اساسي ديني است اما از همه قوانين اساسي ديگري که با نگاه اومانيستي نوشته شده انساني‌تر است و از همه آنها بيشتر به حقوق و ارزش‌هاي انساني توجه داشته است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود بيان کرد: شايد در مواردي نياز به تصحيح قانون اساسي باشد همانطور که بعد از 10 سال از نوشتن قانون اساسي اين کار صورت گرفت، اما اصول اصلي قانون اساسي که نظام ولايي، حاکميت انسان‌ها بر خود، حقوق مردم و تامين استقلال است هيچگونه مشکلي ندارد و بايد بدانيم که با اين قانون اساسي مي‌توانيم به پيشرفت‌هاي بسياري دست پيدا کنيم.
حاجي‌صادقي در پايان گفت: کساني که بخواهند فراتر از قانون اساسي عمل کرده و دم از تغيير ماهيت قانون اساسي بزنند در جبهه انقلاب اسلامي قرار ندارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن