تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819673560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسئوليت حوزه هاي علميه در اوضاع کنوني بسيار سنگين است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ آذر ۱۳۹۳ (۲۲:۰ب.ظ)
آيت الله صافي گلپايگاني: مسئوليت حوزه هاي علميه در اوضاع کنوني بسيار سنگين است آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني از مراجع تقليد، مسئوليت حوزه هاي علميه را در اوضاع کنوني بسيار سنگين دانست.
به گزارش خبرگزاري موج از قم ، آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني در ديدار با معاون پژوهش حوزه هاي علميه درقم افزود: ما بايد پاسخگوي مسائل روز باشيم و بتوانيم اين حجم زياد از معارف و مطالب را به دنيا برسانيم، امام زمان(ع) هم در اين اوضاع، از حوزه هاي علميه توقع بيشتري دارند و بايد رضايت آن حضرت را جلب نماييم.
وي با تاکيد بر لزوم انجام تحقيقات گسترده در حوزه هاي علميه افزود: تحقيق ها بايد واقعي ، حقيقي و فايده داشته باشد؛ نه اينکه اسم تحقيق را دارا باشد و بي فايده باشد.
وي افزود: در تحقيقات و کتابها نبايد مطالب تکراري باشد اينکه مطالبي که قبلا بيان شده است را مجدد تحت عنواني ديگر بياوريم، فايده اي ندارد بلکه بايد مطالب و فضيلت جديدي را توليد کرد.
اين مرجع تقليد ضمن درخواست توجه بيشتر مسولان حوزه به معارف روايي گفت: بايد رشته هايي که از روايات و علوم اهل بيت(ع) نشات مي گيرد مورد توجه قرار گيرند و طوري نشود که علوم ديگر اصل و اينها فرع شود.
آيت الله صافي گلپايگاني، با اشاره به غناي علمي حوزه هاي علميه بيان کرد: حوزه هاي علميه با سرمايه هاي بزرگ قرآن و معارف اهل بيت(ع) و وجود علمايي که از زمان غيبت تا به حال بوده اند از حيث علمي غني است و بايد از اين به بعد هم با استفاده از علوم علما سلف، بنيه علمي حوزه رشد بيشتري پيدا کند ضمن اينکه بسياري از مطالب بزرگان الان فراموش شده است و آن طوري که بايد، مورد توجه واقع نمي شود.
اين مرجع تقليد در بخش ديگر از سخنان با اشاره به اوضاع مسلمانان چين و اينکه اخيرا دولت اين کشور نسبت به اعمال مذهبي مسلمانان سخت گيري مي کنند گفت: ما شديدا از موضع کشور چين در اين باره ناراحت و نگران هستيم ، دولت چين که ساليان سال از منافع کشورهاي اسلامي استفاده مي نمايد و از نظر اقتصادي و تجارت با مسلمانان جهان ارتباط تنگاتنگي دارد، چرا بايد نسبت به مسلمانان سخت گيري نمايد و مسلمانان در عمل به وظايف اسلامي مذهبي خود دچار مشکل باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن