تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بسيار راستگو و بسيار نيكوكار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819219885




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت توجه به توان صنعت گران داخلي در برنامه ششم توسعه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آذر ۱۳۹۳ (۲۱:۲۹ب.ظ)
مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي خبر داد: ضرورت توجه به توان صنعت گران داخلي در برنامه ششم توسعه مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي بر ضرورت تحقق شعار توسعه دريا محور تأكيد كرد و برگزاري همايش ها، كنفرانس هاي علمي و مطالعات دانش محور را براي تحقق اين شعار مفيد دانست.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد سعيد نژاد در آيين افتتاح شانزدهمين همايش ملي صنايع دريايي در بندرعباس اظهار داشت: براساس آمارها كمتر از 10 درصد جمعيت كشور در استان هاي ساحلي ايران هستند، صنعت گران دريايي مي توانند با استفاده از امكانات سازمان بنادر و دريانوردي كشور، از قبيل وجوه اداره شده در بخش هاي تجهيزات و خدمات بندري، سرمايه گذاري و فعاليت بيشتري نمايند.
وي افزود: اگر كشوري در صنايع كشتي سازي و دريانوردي از موقعيت بهتري برخوردار باشنداين كشور صنعتي شده است.
به گفته سعيدنژاد هم اكنون در بخش صنايع دريايي، از قبيل ساخت كشتي و فعاليت هاي خدماتي و پشتيباني و تعميرات و نگهداري شناورها بايد امكانات در اختيار سرمايه گذاران بخش خصوصي در حوزه دريا قرار گيرد.
معاون وزير راه و شهرسازي، افزود: هم اكنون 90 درصد از تجارت كشور از طريق دريا است و بايد نياز كشور به تجارت دريايي تامين شود.
مدير عامل سازمان بنادر و دريانوردي، اظهار داشت: بايد نيازهاي دريانوردي كشور براي تحقق شعار توسعه دريا محور در داخل كشور تأمين شود و تامين تكنولوژي و تجهيزات صنعت دريايي بومي سازي شود تا دسترسي كشور در هر زمان به اين تجهيزات استراتژيک ميسر شود.
وي با اشاه به اينكه هم اكنون 50 درصد از ظرفيت هاي دريايي كشور استفاده مي شود، گفت: توجه به بخش هاي نرم افزاري صنايع دريايي را براي رسيدن به كفايت هاي لازم مهم ارزيابي كرد.
وي خواستار بهره گيري بيشتر از توان صنعت گران دريايي داخل كشور براي تأمين تجهيزات و ايجاد امكانات و توجه ويژه به اين مطالبه مهم در تدوين برنامه ششم توسعه اقتصادي كشور شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن