تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802517756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حاشيه هاي نشست هم انديشي منتخبين جامعه هنري و ورزشي کشور با وزير بهداشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آذر ۱۳۹۳ (۱۵:۷ب.ظ)
حاشيه هاي نشست هم انديشي منتخبين جامعه هنري و ورزشي کشور با وزير بهداشت جلسه هم انديشي منتخبين جامعه هنري و ورزشي کشور صبح امروز با حضور وزير بهداشت، معاونين اين وزارتخانه، مديران و روساي انجمن هاي علمي و سازمان هاي مردم نهاد مربوط به سرطان و چهره هاي منتخب جامعه هنري و ورزشي کشور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج، اين نشست با حاشيه هايي همراه بود:
.داريوش ارجمند، رضا کيانيان، داريوش فرهنگ، ايرج راد، عادل فردوسي پور، مرضيه برومند، رؤيا تيموريان، مسعود رايگان، احسان حدادي، حميد قدکچيان و بهرام عزيزي از جمله چهره هاي هنري و ورزشي دعوت شده به اين نشست هم انديشي بودند.
·والدين مرحوم مرتضي پاشايي، پرويز مظلومي برادر مرحوم غلامحسين مظلومي، آتيلا حجازي فرزند مرحوم ناصر حجازي، همسر مرحوم معدني که عزيزانشان را به دليل بيماري سرطان از دست داده اند، در نشست هم انديشي منتخبين جامعه هنري و ورزشي کشور حضور داشتند.
·همچنين در اين نشست اساتيد دانشگاهي از جمله دکتر قوام زاده، دکتر اسماعيل اکبري، دکتر ابوالقاسمي و نيز فاطمه هاشمي، رئيس بنياد امور بيماري هاي خاص، حضور داشتند.
·وزير بهداشت مهم ترين هدف اين جلسه و گردهمايي را کمک گرفتن از جامعه هنري، ورزشي، خيرين، اساتيد دانشگاهي براي پيشگيري از بيماري هاي غيرواگير از جمله سرطان عنوان کرد و گفت: مهم ترين مسووليت ما، توجه به بهداشت و پيشگيري است.
·در اين جلسه هم انديشي گزارش کاملي در خصوص وضعيت بيماري سرطان در کشور توسط دکتر سياري، معاون بهداشت و دکتر مطلق، رئيس اداره سرطان، ارائه شد.
·در اين جلسه کليپي از مرحوم مرتضي پاشايي با عنوان تو تنها خداشي و نيز کليپ ديگري در خصوص بيماري سرطان با صداي رضا صادقي پخش شد که حاضرين را تحت تأثير قرار داد.
·در کليپ ديگري که در اين نشست پخش شد، برخي از هنرمندان و مجريان تلويزيوني در آن به عوامل مهم پيشگيري از سرطان از جمله نکشيدن سيگار، داشتن فعاليت بدني منظم، داشتن تغذيه سالم، داشتن زندگي معنوي و رواني سالم و مراقبت از خود در برابر عفونت ها اشاره کردند.
·در اين نشست خانواده مرحوم مرتضي پاشايي از راه اندازي يک بنياد خيريه به نام مرتضي پاشايي به منظور کمک به بيماران نيازمند خبر دادند و دکتر پاشايي، عموي مرتضي پاشايي، توضيحاتي را در خصوص اهداف تشکيل اين خيريه ارائه داد.
·پرويز مظلومي، برادر مرحوم غلامحسين مظلومي، بر ضرورت انجام بررسي سلامت به طور ساليانه (چکاپ) مردم تأکيد کرد.
·آتيلا حجازي، پسر مرحوم ناصر حجازي، با اشاره به پرهزينه بودن درمان بيماري سرطان، بر توجه مسوولين به عدم استطاعت مالي بسياري از بيماران مبتلا به سرطان تاکيد کرد.
·در اين نشست هر يک از هنرمندان و چهره هاي ورزشي در فضايي صميمانه و شفاف به بيان نقطه نظرات خود در خصوص پيشگيري از بيماري سرطان پرداختند.
·داريوش ارجمند يکي از مهم ترين دلايل ابتلا به بيماري سرطان را گسترش کميت گرايي در جامعه عنوان کرد و گفت: براي ايجاد کيفيت گرايي بايد ريشه اي به موضوع پرداخته شود و تعليمات کودکان از آموزش و پرورش شروع شود و جامعه را به سمتي برد که از هر نظر سرآمد باشد.
·عادل فردوسي پور، مجري برنامه نود شبکه سه سيما، اعلام کرد: براي کاهش بيماري ها و کاهش مصرف سيگار و قليان و الکل در جامعه هر کاري که از دستمان برآيد انجام مي دهيم و خوشحال خواهيم بود که در آموزش و ارتقاء بهداشت جامعه نقشي داشته باشيم.
·رضا کيانيان در اين نشست تشکيل يک کميته اجرايي را براي فرهنگ سازي و پيشگيري از سرطان پيشنهاد داد. وي سهيم بودن تمام وزارتخانه ها و دستگاه هاي مرتبط را در پيشگيري از سرطان مهم عنوان کرد.
·دياني، مدير يکي از خيريه هاي مرتبط با سرطان، ايجاد مراکزي براي نگهداري بيماران سرطاني و فراهم کردن کيفيت زندگي مناسب براي آنان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در اين مراکز خدماتي از قبيل مشاوره، مراقبت در منزل، مراقبت هاي معنوي و مددکاري هاي اجتماعي صورت مي گيرد.
·احسان حدادي، قهرمان المپيک پرتاب ديسک کشور، نقش سازمان هاي مردم نهاد و نيز کمک مالي براي درمان بيماران مبتلا به سرطان را مهم عنوان کرد.
·رؤيا تيموريان در اين نشست اظهار داشت: پيوستگي و هماهنگي بين وزارتخانه ها، نهادها و همکاري هاي دولت با ورزشکاران و هنرمندان مي تواند جلوي بسياري از مسائل از جمله بيماري ها را بگيرد.
·مسعود رايگان، همسر رؤيا تيموريان، نيز در اين نشست نقش آموزش و فرهنگ سازي را در ارتقاء سلامت جامعه مؤثر عنوان کرد و گفت: نهادينه شدن بستن کمربند ايمني نمونه شاخص و موفقي از فرهنگسازي در سلامت است.
·داريوش فرهنگ در اين نشست گفت: حرکت وزير بهداشت در حوزه سلامت، نتايج مثبت و ملموسي را در رفع مشکلات بهداشتي و درماني مردم داشته است. وي کمک دولت و بيمه ها به خانواده هاي بيماران سرطاني را مورد تأکيد قرار داد و همچنين تشکيل کميته اجرايي براي پيشگيري از سرطان را مهم عنوان کرد.
·مرضيه برومند در اين نشست صميمانه از وزير بهداشت خواست مشخصاً وظايف و کمک هايي که جامعه هنري کشور مي توانند در پيشگيري از سرطان داشته باشند، اعلام نمايند.
·ايرج راد از وزير بهداشت براي حضور در خانه تئاتر دعوت کرد.
·وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در اين نشست ضمن قدرداني از حضور پررنگ جامعه هنري و ورزشي کشور در اين جلسه عنوان کرد تاکنون هيچ رئيس جمهوري به اندازه دکتر روحاني در مورد سلامت مردم صحبت نکرده است و مهم ترين دغدغه رئيس جمهور موضوع محيط زيست و سلامت است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن