تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را مى برد و موجب پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803001790




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سبد غذایی برای 8 میلیون ایرانی که دچار سوءتغذیه بودند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سبد غذایی برای 8 میلیون ایرانی که دچار سوءتغذیه بودند
کد خبر: ۴۵۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰ - 05 December 2014


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : دولت تدبیر و امید در حوزه مبارزه با نابسامانی ها و محرومیت ها با برنامه پیش می رود و وزارت کار مسئولیت این مهم را در دولت به عهده دارد.

به گزارش ایرنا، علی ربیعی روز جمعه در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته با اشاره به روز دوازدهم آذرماه به عنوان روز جهانی معلول گفت:احترام به معلولان و حمایت از حقوق آنها در جامعه ما ریشه های اخلاقی، فرهنگی و دینی دارد. هرچند که امروز دفاع و حمایت از حقوق معلولان در جهان گسترش یافته است.

وی به آموزه های دینی مسلمانان اشاره کرد و گفت: در آموزه های دینی اسلام همواره بر دفاع از معلولان تاکید و آیه هایی در قران کریم در این خصوص نازل شده است.

وزیر کار ادامه داد: همچنین در قران کریم از برخی از پیامبران نظیر موسی کلیم الله که دچار معلولیت بوده با احترام یاد می کند .

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته بسیج اشاره کرد و افزود: برای رشد و توسعه کشور نیاز به روحیه بسیجی داریم که این روحیه باید با گذشت و فداکاری برای همه مردم جهان عجین باشد.

وی اظهار داشت: با داشتن چنین روحیه ای در میان مردم ایران بود که با دولتهای غربی بر سر یک میز مذاکره نشستیم.

وی با اشاره به بزرگداشت آیت الله مدرس گفت: ایشان همواره تاکید داشتند که سیاست ما عین دیانت ماست .امروز جهان از بی اخلاقی سیاسی رنج می برد .بی اخلاقی سیاسی خود را به شکل نابودی و نسل کشی در جوامع مختلف نشان می دهد و متاسفانه سیاست غیر اخلاقی ابزاری برای جاه طلبی دولتها شده است.

وی تاکید کرد: در صورتی که اخلاق در سیاستگذاری جایگاه واقعی خود را بیابد بی تردید رستگاری در انتظار مردم جهان خواهد بود.

همه ایرانیان صاحب دفترچه خدمات پایه درمانی شده اند

وی اظهار داشت:در هفته های آتی جشن بزرگی به مناسبت اینکه همه ایرانیان از دفترچه پایه خدمات درمانی برخوردار خواهند شد با حضور رئیس جمهور منتخب مردم برگزار خواهد شد.

ربیعی در ادامه افزود: خوشبختانه با تلاشهایی که در کمتر از یکسال از سوی مسئولان و برنامه ریزان انجام شد دیگر هیچ ایرانی نیست که دارای دفترچه بیمه درمانی نباشد.

وی تاکید کرد: موضوع استفاده از خدمات درمانی مناسب همواره آرزوی امام راحل بود و مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تاکید کرده بودند که بیمار به غیر از دغدغه بیماری نباید نگرانی دیگری داشته باشد.

ربیعی بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات ارزشمند دولت یازدهم با ارزش کردن دفترچه های درمانی است.هم اکنون ارزش دفترچه های بیمه درمان روستایی افزایش یافته است.

برنامه های حمایت غذایی

ربیعی دربخشی دیگر از سخنان پیش از خطبه های نماز گفت: مبارزه با فقر غذایی یکی دیگر از برنامه های دولت یازدهم بود که خوشبختانه تلاشهای زیادی برای این موضوع انجام شده که به شکل مطلوبتری این روند ادامه می یابد.

به گفته وزیر کار، امروز هشت میلیون نفر که دچار سوء تغذیه در کشور بودند، تحت پوشش امنیت غذایی قرار گرفته اند. در سال جاری 2برنامه حمایت غذایی انجام شده است.

مسکن اجتماعی

ربیعی گفت: یکی دیگر از برنامه های دولت ایجاد مسکن اجتماعی برای اقشار فرودست جامعه است که این مهم در حال اجرا می باشد.

وی توضیح داد: ردیف بودجه مناسبی برای این مهم در نظر گرفته شده است.

حمایت از حقوق معلولان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد حمایت از حقوق معلولان با تاکید بر اینکه حمایت از معلول نه تنها مسئله نیست بلکه فرصت است، گفت: امروز معلولان قهرمانان بزرگ جهان می شوند .

وی با یادآوری تقدیر از نخبگان فکری معلولان در روز جهانی معلول افزود: حضور معلولان می تواند به منزله الگویی ارزشمند در جامعه برای اقشار مختلف محسوب شود.

وی گفت: برخی از معلولیت ها به دلیل نقص ژنتیکی است بنابراین باید طرحهای غربالگری را در کشور انجام دهیم تا بتوانیم از این گونه معلولیت ها پیشگیری کنیم.

ربیعی در خصوص حوادث ناشی از رانندگی گفت: سالانه 300هزار نفر در کشور به دلیل تصافات رانندگی دچار معلولیت می شوند. عدم ایمنی در محیط های کاری ،آلودگی زیست محیطی از دیگر عواملی هستند که در بروز معلولیت نقش دارند.

وی تاکید کرد: نه تنها باید با معلولیت مبارزه کرد بلکه باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که دیگر معلولیتی در جامعه ایجاد نشود.


نقش خانواده در حمایت از معلولان

ربیعی معتقد است: ضروری است تلاش شود که بنیانهای خانواده استحکام یابد و فرایند شادی در خانواده ها توسعه یابد.

وی با درخواست از مردم گفت: باید به حقوق معلولان احترام بگذاریم ، فرهنگ استفاده از توانمندی معلولان در جامعه ارتقا یابد و در نهایت باید خیر جمعی در جامعه گسترش یابد.

وی گفت: برخی از افراد به شکل داوطلبانه اعلام کرده اند که می توانند به کمک توانبخشی معلولان بیایند. خیر جمعی در بطن جامعه ایرانی است که می تواند در اموری این چنینی به یاری دولت بیاید.

ربیعی یادآور شد: هم اکنون 6 هزار نفر از معلولان از طریق داوطلبانی که برای توانمندی معلولان به خانه ها می روند از خدمات ارزنده آنان برخوردار می شوند.چنین کمک هایی برای خانواده های معلولان حائز اهمیت است.باید با ارائه خدمات توانمندی به خانواده ها تلاش کنیم که معلولان در خانه ها بمانند و از حمایتهای عاطفی آن محیط امن برخوردار باشند.

وی افزود: در حال حاضر سه میلیون نفر در کشور دارای معلولیت سنگین هستند که با اضافه شدن مشکلات سالمندی به طور تقریب 10درصد از جمعیت جامعه را تخصیص می دهد.

به گفته ربیعی سه رویکرد ، دولت محور، جامعه محور و خانواده محور در کشور وجود دارد که دولت تدبیر و امید بر محورهای جامعه و خانواده تاکید بسیار دارد.

وی با اشاره به لایحه حمایت قانونی از معلولان اشاره کرد و گفت: بررسی این لایحه در کمیسیون اجتماعی پایان یافته و بزودی به صحن علنی مجلس آورده می شود.

ربیعی یادآور شد: دولت یازدهم برنامه های متعددی برای حمایت از زنان، کودکان و اشتغال معلولان را پیگیری می کند.


آموزش مهارت

وی یادآور شد: هم اکنون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مسئولیت آموزش مهارت معلولان را بر عهده دارد .

ربیعی بیان داشت: با طبقه بندی کردن معلولان بر حسب معلولیت و آموزشهای لازم برای هر طبقه می توانیم مهارت را در میان این گروه اجتماعی افزایش دهیم.


راضی به وضع موجود نیستیم

ربیعی با اشاره به اینکه به شرایط موجود راضی نیستیم گفت: در صدد هستیم که هر روز برنامه های خود را برای اقشار آسیب پذیر جامعه و معلولان افزایش دهیم و از اینکه نمی توانیم همه خواستهای این اقشار را پاسخگو باشیم شرمنده هستم اما دولت تمام تلاش خود را بر ارتقا شرایط رفاهی جامعه نهاده است.


ایجاد بیمارستان تخصصی قطع نخاعی

وی از افتتاح بیمارستان تخصصی برای بیماران قطع نخاعی در تهران خبر داد و گفت: بزودی این طرح در سه استان دیگر هم اجرایی می شود.

وی گفت: در بحث معلولیت باید به سمت درمان و پیشگری گام برداریم .

ربیعی همچنین از تخصیص بودجه برای تامین تجهیزات معلولان خبر داد و گفت: دولت تلاش می کند که هیچ معلولی بدون تجهیزات نماند.

وی در پایان از ایجاد بانک اطلاعات خانوار خبر داد و گفت: شورای عالی رفاه پس از هشت سال فعال شده است. برای حمایت و ارتقا زندگی اقشار آسیب پذیر نیاز به زمان و برنامه ریزی داریم که خوشبختانه این عزم و اراده در میان مسئولان و برنامه ریزان دولت تدبیر و امید وجود دارد.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن