تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803894056




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مروري بر قابليت هاي آخرين نسخه اندرويد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ آذر ۱۳۹۳ (۹:۴۹ق.ظ)
مروري بر قابليت هاي آخرين نسخه اندرويد با ويژگي هاي جديد آخرين نسخه اندرويد آشنا شويد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، چند ماهي از معرفي اندرويد 5 (اندرويد آب‌نبات‌چوبي يا L) توسط گوگل مي‌گذرد. اکنون وقت آن رسيده که بهترين نسخهٔ اندرويد را بر روي گوشي‌ها و تبلت‌هاي نکسوز و پس‌ازآن بر روي ديگر دستگاه‌ها ببينيم.
شايد بتوان مهم‌ترين ويژگي اين نسخه را تحول ظاهري اندرويد و استفاده از شيوهٔ طراحي Material Design دانست.
Tap & Go: وقتي براي اولين بار يک گوشي اندرويد را روشن مي‌کنيد با تنظيمات مختلفي مثل تنظيم حساب گوگل، فيس‌بوک، واردکردن مخاطبين و… مواجه هستيد. در اندرويد L قابليت جديدي به نام Tap & Go وجود دارد که تنها با نزديک کردن دو دستگاه به هم، حساب گوگل، تنظيمات، برنامه‌ها، اطلاعات و حتي ويجت‌ها و تصوير پس‌زمينه را از تبلت يا گوشي قبلي به دستگاه جديد منتقل مي‌کند.
Tap & Go از NFC براي شناسايي و از بلوتوث براي انتقال اطلاعات استفاده مي‌کند. لذا براي اين کار مي‌بايست هر دو گوشي داراي NFC باشند.
چراغ‌قوه: برنامه‌هاي چراغ‌قوه که تنها چراغ ال اي دي دوربين را روشن مي‌کنند بسيار پرطرفدار هستند. به همين خاطر گوگل تصميم گرفته آن را به‌صورت پيش‌فرض درون منوي تنظيمات سريع اندرويد قرار دهد.
براي استفاده از آن نوار تيره‌رنگ بالاي صفحه را به پايين بکشيد. سپس انگشتتان را روي قسمت بالاي نوتيفيکيشن‌ها بزنيد تا منوي تنظيمات سريع باز شود. گزينهٔ Flashlight به همراه گزينه‌هايي مثل روشن و خاموش کردن بلوتوث و تنظيم نور صفحه در اين قسمت قرار دارند.
ديدن Notification هاي ضرروري: يکي از ويژگي‌هاي اندرويد L انتخاب برنامه‌هايي است که مي‌خواهيد نوتيفيکيشن داشته باشند. خيلي اوقات ممکن است يک پيامک مهم در ميان انبوهي از نوتيفيکيشن‌هاي تبليغاتي و غيرضروري برنامه‌هاي ديگر ناديده گرفته شود. در اندرويد L مي‌توانيد برخي برنامه‌ها را به‌عنوان Priority (يا مهم) مشخص کنيد تا فقط از نوتيفيکيشن‌هاي آن‌ها آگاه شويد.
براي مشخص کردن برنامه‌هاي مهم در تنظيمات گوشي به قسمت Sound & Notification و سپس App notifications برويد.
Notification هايي که نبايد بر روي صفحهٔ قفل ظاهر شوند: در اندرويد L تمام نوتيفيکيشن‌ها بر روي صفحهٔ قفل نمايش داده مي‌شوند و حتي مي‌توانيد با آن‌ها کار بکنيد. مثلاً با يک‌بار زدن انگشت به پيام پاسخ بدهيد يا نوتيفيکيشن را با کنار کشيدن حذف کنيد. دو بار زدن انگشت نيز برنامهٔ مربوطه را باز مي‌کند.
البته اگر نمي‌خواهيد برخي از نوتيفيکيشن‌ها مثل پيام‌هاي خصوصي بر روي صفحهٔ قفل نمايش داده شوند،‌ بايد وارد تنظيمات گوشي شده و از بخش Sound & notification گزينه‌ When device is locked را بزنيد. سپس يکي از گزينه‌هاي Hide sensitive يا Don’t show notifications را انتخاب کنيد که به ترتيب به معناي مخفي کردن نوتيفيکيشن‌هاي حساس و اصلاً نشان ندادن نوتيفيکيشن‌ها هستند.
محدود کردن کاربر درون يک برنامه: شايد براي شما هم پيش‌آمده باشد که مي‌خواهيد گوشي‌تان را دست يک بچه بدهيد تا Angry Birds بازي کند، ولي؛ مي‌ترسيد که سراغ برنامه‌هاي ديگر برود و گوشي‌تان را به هم بريزد. در اندرويد L مي‌توانيد او را به بازي يا برنامهٔ موردنظر محدود کنيد. اين کار در اندرويد L اصطلاحاً «پين کردن» گفته مي‌شود.
اين گزينه در آدرس Settings -> Security -> Screen pinning فعال مي‌شود. سپس با فشار دادن دکمهٔ مربع، گزينهٔ پين براي محدود کردن کاربر نمايش داده مي‌شود. براي برداشتن پين يک برنامه کافي است دکمهٔ مثلث و مربع را باهم نگه‌داريد. اگر بر روي گوشي‌تان قفل گذاشته باشيد در هنگام فعال کردن پين مي‌توانيد آن قفل را براي درآوردن گوشي از حالت پين نيز بکار ببريد.
نظارت بر ميزان مصرف اينترنت: اينترنت موبايل بسيار گران است، لذا بهتر است بر مصرف خود نظارت داشته باشيد تا مجبور نشويد به خاطر کارهاي غير ضروري مثل به‌روزرساني نرم‌افزارها هزينه‌ گزافي بپردازيد. در تنظيمات اندرويد مي‌توانيد ميزان مصرف خود را در بازه‌هاي مختلف مشاهده کنيد و حتي براي آن محدوديت بگذاريد. در اندرويد L لازم نيست وارد تنظيمات گوشي شويد. ميزان مصرف اينترنت در صفحه‌ نوتيفيکيشن‌ها که با پايين کشيدن نوار بالاي صفحه باز مي‌شود، نمايش داده مي‌شود.
پيش‌بيني زمان تمام شدن باتري: در اندرويد L وقتي به صفحه بررسي شارژ باتري در تنظيمات مي‌رويد، زمان پيش‌بيني‌شده براي اتمام شارژ باتري نوشته‌شده است. اگر گوشي را به شارژر وصل کنيد زمان پيش‌بيني‌شده براي کامل شدن شارژ نمايش داده مي‌شود. در صفحهٔ قفل نيز چند دقيقه پس از اتصال گوشي به شارژر زمان پيش‌بيني‌شده براي کامل شدن شارژ نوشته خواهد شد.
براي باز کردن قسمت بررسي شارژ باتري در اندرويد L کافي است نوار بالاي صفحه را پايين بکشيد و انگشتتان را روي علامت باتري بزنيد.
جستجوي تنظيمات: در اندرويد L مي‌توانيد درون تنظيمات به دنبال يک گزينهٔ خاص بگرديد که نمي‌دانيد در کدام بخش از تنظيمات قرار دارد. حتي شبکه‌هاي واي فاي نيز درون نتايج جستجو نمايش داده مي‌شوند. براي فعال کردن جستجو در تنظيمات از آيکون ذره‌بين استفاده کنيد.
حالت ميهمان: يکي از مشکلاتي که با آن روبرو هستيم، اين است که شخصي گوشي‌مان را مي‌گيرد تا کمي با آن کار بکند، ولي؛ وارد اطلاعات و برنامه‌هاي شخصي ما مي‌شود يا تنظيمات را به هم مي‌ريزد. در اندرويد L علاوه بر قابليت محدود کردن کاربر درون يک برنامه، قابليت ايجاد حساب کاربري ميهمان وجود دارد. براي اين کار نوار بالاي صفحه را پايين بکشيد و انگشتتان را روي تصوير حساب کاربري‌تان بزنيد تا صفحهٔ User باز شود. سپس با زدن گزينهٔ Add guest يک کاربر ميهمان ايجاد مي‌شود.
کاربر ميهمان دسترسي به اطلاعات و برنامه‌هاي کاربر اصلي ندارد، گويا با يک گوشي صفر کار مي‌کند. او مي‌تواند برنامه نصب کند، وارد حساب گوگل خود شود، عکس بگيرد و... ولي اين کارها درون حساب خودش خواهد بود و با حذف حساب ميهمان تمام پيشينهٔ کار او از بين خواهد رفت. حتي مي‌توان تماس گرفتن را براي کاربر ميهمان غيرفعال کرد.
يکي از قابليت‌هاي جديد اندرويد L در منوي Accessibility خوانا کردن نوشته‌ها است. براي مثال وقتي نوشته‌اي به رنگ سفيد بر روي زمينهٔ روشن قرار دارد با انتخاب گزينهٔ High contrast text در منوي Accessibility يک خط سياه دور حروفش کشيده مي‌شود تا خواناتر گردد.
Chromecast درون اندرويد: کروم کست (Chromecast) دستگاهي است که به تلويزيون متصل مي‌شود و مي‌تواند فيلم، عکس و صفحهٔ گوشي يا تبلت اندرويد را بر روي تلويزيون نمايش دهد. براي اين کار نرم‌افزاري وجود دارد که دارندگان گوشي با اندرويد ۴.۴.۲ مي‌توانند آن را نصب کنند ولي در اندرويد L اين نرم‌افزار جزو قابليت‌هاي خود اندرويد شده و ديگر نيازي به نصب نرم‌افزار نخواهد بود.
دستگاه‌هاي مورد اطمينان: دستگاه مورداطمينان (Trusted Device) دستگاهي است که با بلوتوث يا NFC با گوشي ارتباط برقرار مي‌کند و اطمينان مي‌دهد که گوشي در دست شخص قابل‌اطميناني است. با اين کار قفل گوشي از کار مي‌افتد و ديگر احتياجي به وارد کردن رمز يا کشيدن الگو نخواهد بود. براي تنظيم دستگاه‌هاي مورد اطمينان به آدرس Settings -> Security -> Smart Lock برويد.
مزاحمت ممنوع: در اندرويد L مي‌توانيد زماني را تنظيم کنيد که نمي‌خواهيد در آن زمان نوتيفيکيشن‌ها مزاحم شما شوند. مثلاً هنگام شب که خوابيد يا صبح که در کلاس درس هستيد. براي اين کار وارد تنظيمات شويد و از بخش Sound & notification گزينهٔ Interruptions را انتخاب کنيد. در اينجا مي‌توانيد زنگ پيامک‌ها، آلارم‌ها يا برخي از مخاطبين را استثنا کنيد.
ادامه کار قبلي بعد از خاموش و روشن کردن گوشي: ليست برنامه‌هاي اخير يا با نگه‌داشتن دکمهٔ خانه يا در برخي دستگاه‌ها با دکمه‌ي مخصوص خود باز مي‌شود. در نسخه‌هاي قبلي اندرويد اگر گوشي را خاموش و روشن مي‌کرديد، اين ليست خالي مي‌شد. ولي در اندرويد L بعد از خاموش و روشن کردن گوشي مي‌توانيد با زدن دکمهٔ مربع، ليست برنامه‌ها و صفحات اينترنتي اخير که بازکرده بوديد را ببينيد و به کار قبلي‌تان ادامه دهيد.
تخم‌مرغ شانسي اندرويد L: اندرويد L همانند نسخه‌هاي پيشين اندرويد داراي يک قابليت تفريحي است که تخم‌مرغ شانسي يا Easter egg ناميده مي‌شود. براي باز کردن اين تخم‌مرغ، تنظيمات اندرويد را بازکنيد و وارد About phone بشويد. سپس چهار بار بر روي گزينه‌اي که نسخهٔ اندرويد را نوشته بزنيد تا صفحه‌اي شامل علامت آب‌نبات‌چوبي باز شود. در اين صفحه چند بار انگشتتان را بزنيد و سپس چند ثانيه انگشتتان را بر روي صفحه نگه‌داريد تا وارد بازي مخفي اندرويد L بشويد. اين بازي مشابه Flappy Bird است که به‌جاي پرنده، لوگوي اندرويد در صفحه حرکت مي‌کند.
در مصرف باتري صرفه‌جويي کنيد: در اندرويد L قابليتي به نام Battery Saver وجود دارد که با کاهش شارژ باتري به‌صورت خودکار فعال مي‌شود. خودتان نيز مي‌توانيد آن را به‌صورت دستي در تنظيمات باتري فعال يا غيرفعال کنيد. Battery Saver برخي قابليت‌ها مثل ويبره، به‌روزرساني خودکار فيس‌بوک، دريافت ايميل‌هاي جديد و... را غيرفعال مي‌کند و عملکرد گوشي را نيز با کاهش فرکانس تصوير صفحه و... ضعيف مي‌کند تا باتري کمتر مصرف شود. گفته‌ شده اين قابليت مي‌تواند وقتي باتري در حال تمام شدن است، بيشتر از يک ساعت به زمان کار گوشي بيفزايد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن