تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798315886




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر: فناوری موتور محرک تحولات اقتصادی، فرهنگی و امنیت در کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون وزیر: فناوری موتور محرک تحولات اقتصادی، فرهنگی و امنیت در کشور است قزوین- ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: فناوری اطلاعلات موتور محرک تحولات اقتصادی، فرهنگی و امنیت در کشور است.


به گزارش ایرنا،" نصراله جهانگرد" روزپنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قزوین افزود: فن آوری اطلاعات به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای توسعه و از برنامه های محوری برای ارتقای توانمندی ها است و امیدواریم بتوانیم با استفاده از آن، ارتقای بهره وری، بهبود وضعیت اشتغال و بهبود خدمت رسانی به مردم را عملیاتی کنیم.
وی حفاظت از محیط زیست، حوزه سرمایه نیروی انسانی و فن آوری سه محور اصلی در برنامه های توسعه ملی و مسیر نیل به پیشرفت کشور می باشند.
جهانگرد با اشاره به اینکه فناوری موتور این تحولات است خاطرنشان کرد که هر نوع نوآوری که در کمترین زمان ممکن منجر به تولید و ثروت می شود، بسیار ارزشمند است و باید از ان حمایت کرد.
وی با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده گفت: اقتصاد کشورمان مبتنی بر سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی است که سهم بخش کشاورزی در ایجاد ارزش افزوده حدود 12 درصد و در اشتغالزایی بین 18 تا 19 درصد است.
جهانگرد افزود: ارزش افزوده بخش صنعت نیز 40 درصد با 37 درصد اشتغالزایی است و بخش خدمات نیز حدود 57 درصد ارزش افزوده و 48 درصد اشتغال کشور را شامل می شود.
وی خاطرنشان کرد: دو بخش صنعت و کشاورزی در دوره تر سالی و با استفاده از فناوری قادر خواهند بود ضمن افزایش بهره وری، درآمدزایی خود را افزایش دهند، اما با ورود فناوری در این فرآیند، اشتغال بیشتری تولید نخواهند کرد.
جهانگرد گفت: تنها حوزه ای که تنوع خدمت و باعث تولید ثروت می شود، بخش خدمات است، چرا که علاوه بر افزایش بهره وری و درآمد، فرصت های شغلی جدیدی را نیز به دنبال دارد.
وی تصریح کرد: ناگزیریم برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال بیشتر به حوزه خدمات روی آوریم و باتوجه به روند پرشتاب فناوری اطلاعات بر تمام شوون زندگی بشر، تقویت خدمات در این بخش برای توسعه کشور اجتناب ناپذیر است.
معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در ادامه خاطرنشان کرد: هنوز 80 درصد اقتصاد ما مبتنی بر درآمدهای نفتی است چرا که در دهه آینده منابع طبیعی وجود نخواهد داشت و باید به سمت درآمدزایی شرکت های دانش بنیان حرکت کنیم.
جهانگرد، علم و فناوری، اقتصاد و فرهنگ را به عنوان سه شاه کلید اقتصاد دانش بنیان معرفی کرد و گفت: در این عرصه بدون ابزار فناورانه نمی توان کاری کرد و اقتصاد بدون فناوری، اقتصاد نمی شود، موسسات پژوهشی و دانشگاه ها، دولت و بنگاه ها نقش اساسی در نظام نوآوری کشور دارند.
وی، تبدیل علم به فناوری و نوآوری را لازم دانست و افزود: باید در دانشگاهها تولیدات علمی به فناوری تبدل شود تا ثمرات تولید دانش را ملاحظه کرد.
جهانگرد در ادامه با اشاره به اینکه گسترش شبکه ملی اطلاعات در کشور از اهداف برنامه پنجم توسعه است، گفت: ایجاد و گسترش شبکه ملی اطلاعات با دسترسی 60 درصد خانواده ها و 100 درصد کسب و کارها در کشور از اهداف مهم برنامه پنجم توسعه است.
وی افزود: در تلاش هستیم برای تمامی کسب و کارها، خانوارها، یک ارتباط پرظرفیت را تامین کنیم و امروز انتظار داریم 30 میلیارد دلار در این حوزه سرمایه گذاری شود که البته تاکنون 5/7 میلیون ارتباط پر ظرفیت تامین کرده ایم.
جهانگرد در پایان به توسعه خدمات الکترونیک دولت اشاره کرد و افزود: یکهزارو 400 خدمت الکترونیکی در ایران ارائه می شود که خدمات در بخش صنعت و تجارت، سلامت و بهداشت، بین المللی، امنیت و دفاعی، قضایی، اقتصادی، آموزش و پژوهش، حمل و نقل، ارتباطات و اطلاعات و مدیریت بحران از جمله خوشه های این خدمات هستند.
7390 /538/614


13/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن