تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799124067




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش قیمت نفت و تضعیف موضع ایران در مذاکرات


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


امیدواری تحلیگران غربی:
کاهش قیمت نفت و تضعیف موضع ایران در مذاکرات
NBC در گزارشی گفت: بسیاری از تحلیلگران اعتقاد دارند قیمت نفت باز هم کاهش می‌یابد و موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای تضعیف می‌شود و باعث می‌شود تا طرف‌های مقابل در مذاکره با ایران دست بالا داشته باشند.



    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، تلویزیون امریکایی "سی ان بی سی" (CNBC) در گزارشی با عنوان «چرا ایران نفت ارزان نمی‌خواهد؟» به بررسی کاهش قیمت جهانی نفت و اثرات آن بر سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال خواسته‌های غرب پرداخته است.  
این تلویزیون وابسته به کمپانی بزرگ رسانه‌ای (NBC) مدعی شد: «هفته گذشته در اجلاس اوپک در وین، ایران و تولیدکنندگان دیگر نفت با تولیدکننده بزرگ این سازمان یعنی عربستان سعودی لابی کردند تا سقف تولید پایین بیاید، اما هیچ نتیجه‌ای نداشت.»     این شبکه تلویزیونی افزود: «سال گذشته نفت "برنت" بشکه‌ای ۱۲۰ دلار بود. از آن زمان با از دست دادن یک سوم از بهای خود به پایین‌ترین قیمت در پنج سال گذشته رسیده و روز سه‌شنبه به قیمت بشکه‌ای ۷۲ دلار معامله شد.»  
سس ان بی سی خاطرنشان کرد: «دولت ایران بودجه کشور را بر اساس نفت ۱۰۰ دلاری بسته است. مواد نفتی ۸۰ درصد صادرات ایران را تشکیل می‌دهد.»  
این تلویزیون امریکایی گفت: «ممکن است ایران فعلا مشکل را احساس نکند». "رامین ربیعی" از تورکواز پارتنرز، از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ تهران به سی ان بی سی می‌گوید: «کاهش قیمت نفت روی بودجه حال حاضر تاثیری ندارد. اما اگر قیمت برای مدت طولانی پایین بماند می‌تواند تبدیل به مشکل شود.»

بر اساس این گزارش، از سال ۲۰۰۴، سی درصد درآمد نفتی ایران به صندوق توسعه ملی واریز شده تا در صورت کاهش شدید قیمت نفت بتواند اقتصاد کشور را نجات دهد. یک مورد دیگر این است که هزینه تولید نفت برای شرکت ملی نفت ایران فقط بشکه‌ای ۱۰ تا ۱۵ دلار است، بنابراین صنعت انرژی هنوز برای کشور سودآور است.  
CNBC  افزود: «با این حال کاهش قیمت نفت خام به امریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه این برتری را می‌دهد که در مذاکرات هسته‌ای با ایران دست بالا را داشته باشند.»  
در ادامه این گزارش "علیرضا نادر" تحلیلگر مسایل ایران در شرکت "رند" (Rend) به این شبکه می‌گوید: «دولت ایران یک استراتژی روشن ندارد و کمبود سرمایه‌گذاری خارجی و انزوای ایران از سیستم مالی جهانی به این معنی است که ممکن است برای ایران خیلی دیر باشد تا از وابستگی به صادرات نفت خلاص شود، مگر این که توافق هسته‌ای به نتیجه برسد و تحریم‌ها کاهش یابد.»
 
سی ان بی سی یادآور شد که «آیت‌الله خامنه‌ای گفته است: جمهوری اسلامی اجازه نمی‌دهد کاهش قیمت نفت باعث تضعیف موضعش در جبهه هسته‌‌ای شود و از کشور خواسته تا یک اقتصاد مقاومتی ایجاد کند.»
 

بر این اساس، بسیاری از تحلیلگران این را یک تفکر امیدوارانه می‌دانند و اعتقاد دارند «قیمت نفت باز هم کاهش می‌یابد و موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای نیز تضعیف می‌شود».

این تلویزیون امریکایی در ادامه گزارش خود می‌افزاید: «از هفته گذشته که اوپک به ریاست رقیب ایران، عربستان سعودی، این تصمیم را گرفت، بازار بورس ایران ۵ درصد کاهش داشته است. ربیعی این را کمتر به کاهش قیمت نفت و بیشتر به عدم توانایی ایران در دستیابی به توافق هسته‌ای با کشورهای قدرتمند جهان مربوط می‌داند.»

شبکه سی ان بی سی در تحلیل خود از شرایط سیاسی و اقتصادی حاکم بر کشور گفت: «با تمدید مذاکرات برای بار دوم، ایرانی‌ها نگران هستند تحریم‌های جدیدی در راه باشد و این نگرانی بیشتری از کاهش قیمت نفت است. ربیعی می‌گوید: "در حال حاضر این از لحاظ روانی تاثیر بیشتری دارد".»
   
سند ان بی سی
    104  



۱۳/۰۹/۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن