تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798291605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برای بازار بورس فعالیت های بیمه ای تعریف شود/ بهترین مرکز جذب نقدینگی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: معاون اول رییس جمهوری: برای بازار بورس فعالیت های بیمه ای تعریف شود/ بهترین مرکز جذب نقدینگی تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهور، بهترین مکان برای نقدینگی را تولید و سرمایه گذاری دانست و گفت: بهترین مرکز جذب نقدینگی بورس است، البته هر چند که بورس سال گذشته رشد حدود 100 درصدی داشته است اما سال جاری می توانیم بگوییم وضع نگران کننده ای داشته است که صنعت بیمه می تواند به این موضوع ورود کند.


به گزارش روز پنج شنبه ایرنا، اسحاق جهانگیری در همایش بیمه و توسعه که با حضور علی طیب نیا وزیرامور اقتصادی و دارایی در مرکز همایش های صدا و سیما برگزارشد، افزود: اگر صاحبان سهام در ایران در برابر کاهش جدی ارزش سهام احساس امنیت و اطمینان داشته باشند مردم بورس را بر سپرده گذاری در بانک ترجیح می دهند.
وی ادامه داد: در کشورهای مختلف دنیا برای بازار بورس و سهام فعالیت های بیمه ای در کنار بورس ایجاد شده که به صاحبان سهام در باره نوسانات اطمینان نسبی می دهد که این کار می تواند در ایران نیز انجام شود.
جهانگیری با بیان اینکه 650 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است، اظهارداشت: این حجم بالا هم می تواند به رشد و توسعه کشور هدایت شود و هم می تواند مانند یک بهمن در هر مقطعی بخشی از اقتصاد را بر هم زند وایجاد نگرانی کند.
وی اظهار داشت: سالهای گذشته در برنامه سوم توسعه حساب ذخیره ارزی برای ارایه وام ارزی ایجاد شد و چندین میلیارد دلار از این محل وام داده شد اما وام گیرندگان امروز گرفتارند و می گویند زمانی که وام گرفته ایم دلار هزار تومان بوده و حالا سه هزار تومان است و در بازپرداخت آن مشکل داریم.
**خطر نوسانات تسهیلات ارزی بین دولت بیمه تقسیم شود
معاون اول رییس جمهور افزود: باتوجه به نوسانات نرخ ارز یا نباید به وام ارزی ورود کنیم یا باید خطر آن را قبول کنیم و به نوعی این خطر بین دولت و صنعت بیمه تقسیم شود.
**عدم توسعه بخش معدن به دلیل نبود پوشش بیمه ای
جهانگیری با بیان اینکه شرایط برای توسعه کشور مناسب است، گفت : چاره ای جز سرمایه گذاری چند صد میلیارد دلاری در کشور نداریم و یکی از دلایلی که بخش معدن توسعه لازم را پیدا نمی کند این است که هیچ پوشش بیمه ای در بخش معادن و اکتشافات نداریم.
جهانگیری گفت: باید سعی کنیم در برنامه ششم توسعه برای رقابتی تر شدن بیمه ها و تقویت بیمه های خصوصی پیش بینی های لازم انجام شود.
وی ، بزرگترین سرمایه بیمه ها را اعتماد مشتریان به عملکرد آنها دانست و ادامه داد: بیمه مرکزی در تنظیم مقررات و بعد نظارتی نقش کلیدی دارد که باید تقویت شود ضمن آنکه صنعت بیمه باید به فناوریهای جدید مجهز شود و از دانش روز استفاده کند.
وی با بیان اینکه سیستم بانکی متناسب با بنگاه های اقتصادی رشد نکرده است ، افزود: بنگاه های فعلی کشور حجم فروش بالایی دارند و وقتی بنگاهی در سال 10 تا 15 هزار میلیارد تومان فروش دارد شاید بانکهای کشور در تامین سرمایه در گردش آن بنگاه نیز مشکل داشته باشند.
وی ادامه داد: زمانی که به بخش خصوصی اجازه داده ایم که بدون محدودیت در سرمایه گذاریها وارد شود، سیستم بانکی و بیمه ها نیز باید به همین نسبت رشد کنند.
وی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی بحث توسعه پایدار مطرح شده است، افزود: برای رسیدن به این موضوع باید شرایط اطمینان بخش و با ثبات در بازارها حاکم باشد و صنعتی که می تواند به این موضوع کند بیمه ها هستند.
جهانگیری با بیان اینکه نقش بیمه های خصوصی باید تقویت شود، گفت : عمده بیمه های اختیاری به سمت صندوق هایی رفته است که از طرف دولت در بخش های کشاورزی و صنعت ایجاد شده و معلوم نیست چه میزان کارایی دارد.
اقتصام(3)9141**1599


13/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن