تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820997609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازگشت درخشان عصر اژدها


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: عنوان بازی: Dragon Age Inquisition پلتفرم: X360، PS4، PS3، Xbox One و PC ناشر: Electronic Arts سازنده: BioWare سبک: نقش آفرینی امتیاز: 9.2 بعد از چند سال انتظار سرانجام سومین نسخه‌ از فرنچایز محبوب (Dragon Age (DA منتشر شد. شرکت سازنده‌ آن یعنی BioWare در نسخه‌های قبلی دو روند کاملا متفاوت را در پیش گرفت. در حالی که شماره‌ اول این مجموعه ادای دینی بود به عناوین نقش‌آفرینی کلاسیک و PCبازها را هدف قرار داد، در شماره‌ دوم با تغییر مخاطب به دارندگان کنسول‌ها، شاهد تجربه‌ای اکشن محور از این بازی بودیم. حالا حتما می‌خواهید بدانید سومین عنوان این مجموعه‌ محبوب چه روندی دارد؟ هیچ‌کدام! DA: Inquisition ارزشش خیلی بیشتر از این حرف‌هاست که بخواهیم آن را در نقطه‌ای متعادل بین سبک گیم‌پلی گذشتگانش در نظر بگیریم. در عوض بایووِر بار دیگر تجربه‌ای متفاوت را خلق کرده است که استادانه ما را در جهان پهناور بازی غوطه‌ور می‌کند و بدون این‌که فرصت رد کردن دعوتی را داشته باشیم، قدم به دل ماجراجویی و سفر می‌گذاریم. این گفته‌ها به این معنی نیست که DA: I ریشه‌های خود را از یاد برده؛ بلکه همچنان از ترکیب هنرمندانه‌ داستان، گشت و گذار و مبارزات برای جذابیت سفر قهرمانانش بهره می‌برد. اگرچه ما این ترکیب را قبلا نیز دیده‌ایم ولی نحوه‌ اجرا و ارتباط بی‌نقص آنها در این نسخه، DA: I را از پیشینیان خود متمایز کرده است. ماموریت‌های شما در سرزمین‌های Orlais و Ferelden دنبال می‌شود و باید با جمع‌آوری متحد و منابع، خود را برای نبرد با ارتشی کهن و قدرتمند از دشمنان آماده کنید. نکته‌ درخشان این نسخه آنجاست که تمام فعالیت‌های شما براساس هدف هستند و به دل داستان نفوذ می‌کنند. بندرت پیش می‌آید یک نقطه را روی نقشه مشخص کنید و بدون این‌که با دیگر ماموریت‌ها و فعالیت‌های جانبی از مسیر اصلی خود منحرف نشوید، خود را به آن برسانید. ترکیب ماموریت‌ها در یکدیگر نیز بسیار زیبا صورت گرفته تا جایی که یک مکالمه‌ ساده ممکن است ماموریت‌های دیگری روی میز جنگ شما قرار دهد. میز جنگ در این نسخه، مرکز فرماندهی شماست که می‌توانید مامورهایی برای انجام ماموریت‌های گوناگون به نقاط مختلف سرزمین بفرستید. خلاصه این‌که نتیجه‌ این حواس‌پرتی‌ها در خلال ماموریت‌های اصلی غالبا در دسترس قرار گرفتن محیط‌ها، توانایی‌ها و ارتقاهای جدیدی مثل افزایش ظرفیت اینونتوری است. این چرخه به قدری خوب در بازی پیاده شده که با گذشت ده ساعت از شروع بازی، می‌توانید همچنان محیط‌های بخش مقدمه‌ بازی را جستجو کنید و در صورتی که بعد از 70 ساعت موفق به اتمام بازی شوید، مطمئن باشید هنوز محیط‌های دست نخورده‌ای در بازی باقی مانده است تا شما را سرگرم کند. مبارزات بازی بیشتر شبیه به نسخه‌ دوم است تا اول، به این معنی که با هماهنگ کردن توانایی‌های نبرد کاراکترها روی دکمه‌های اصلی، اکشن نقش پر رنگ‌تری از استراتژی ایفا می‌کند. جذابیت نبردها بیشتر به دلیل تنوع دشمن‌ها و نقش‌های متفاوتی است که ایفا می‌کنند و از طرف دیگر خوشبختانه هوش مصنوعی همراهان نیز بخوبی عمل کرده و شاهد همکاری آنها با یکدیگر برای به پیروزی ختم کردن نبردها خواهید بود. با این حال اگر دوست داشته باشید، می‌توانید مبارزات را همانند نسخه‌ اول از زاویه‌ دوربین ایزومتریک نیز رهبری کنید، ولی این حالت هدف قرار دادن دشمن‌هایی را که در زوایای گوناگون قرار دارند، اندکی سخت کرده و بیشتر هنگام مبارزه در محیط‌های باز و همسطح به کار می‌آید. ساختار پیشرفت کاراکترها نیز از دیگر موارد خوب پیاده‌سازی شده در بازی به شمار می‌رود. از آنجا که توانایی‌های هر کلاس به دو دسته‌ فعال و غیرفعال تقسیم می‌شود، صرف کردن امتیازهای به دست آمده از ارتقای کاراکتر روی توانایی‌ها کاملا بر سبک بازی شما تاثیر گذاشته و تصمیمی حیاتی به شمار می‌رود. همچنین علاوه بر شخصیت اصلی می‌توانید اعضای گروه همراه خود را نیز هدایت کنید، این باعث می‌شود جدا از کلاس تخصصی خود با دیگر کلاس‌ها و توانایی‌های آنها نیز آشنا شوید. بازی از سیستم پیشه‌وری یا همان کرفتینگ نیز برخوردار است که به لطف آن می‌توانید تجهیزات خود را شخصی‌سازی کرده و ارتقا دهید یا این‌که دست به ساخت مورد جدیدی بزنید. با این حال ساختن تجهیزات واقعا قدرتمند نیازمند صبر و حوصله است، زیرا باید کارهایی تکراری برای به دست آوردن منابع مورد نیاز انجام دهید یا به‌اصطلاح فارم درست و درمانی گردن‌تان می‌افتد. از معدود ضعف‌های بازی می‌توان به ظرفیت اینونتوری اشاره کرد. با توجه به این‌که همراه داشتن همیشگی تعدادی آیتم معقول و حیاتی به نظر می‌رسد، ظرفیت اندکی برای ذخیره کردن سلاح‌ها، گنجینه‌ها یا دیگر اشیای ارزشمندی که پیدا می‌کنید، باقی می‌ماند. دیگر ضعف‌ بازی به انتخاب و تعویض سلاح‌ها مربوط می‌شود. شما باید سلاح خود را قبل از ورود به درگیری انتخاب کنید؛ زیرا در خلال آن فرصت این کار به شما داده نمی‌شود. اگر مثلا به عنوان کلاس مِیج با عصای صاعقه‌ای وارد درگیری شوید و ببینید دشمنان نسبت به این نوع حمله مقاوم هستند، دیگر نمی‌توانید نوع سلاح خود را تعویض کنید و باید تا انتهای آن نبرد با همان سر کنید. پس از دو عنوان با دو فلسفه‌ مجزا به نظر می‌رسد از این به بعد مجموعه‌ Dragon Age برای پیدا کردن فلسفه‌ خود با بحران مواجه نخواهد شد. Inquisition به دلیل بازگشت به سنت‌ها شناخته نخواهد شد، بلکه جهت‌دهی جدیدش برای خلق یک جهان فانتزی عالی نامش را زنده نگه خواهد داشت. گشت و گذار در دنیای وسیع بازی، مبارزات هیجان‌انگیز و شخصیت‌پردازی‌های قوی فرمول موفقی است که در این نسخه انتظار شما را می‌کشد. مجید رحمانی / کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)




پنج شنبه 13 آذر 1393 ساعت: 10:59





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن