تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819521123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش قیمت نان ، مردم منتظر افزایش کیفیت هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: افزایش قیمت نان ، مردم منتظر افزایش کیفیت هستند اردبیل-ایرنا- یکی از محورهای اصلی اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، بهبود وضعیت نان و اسرافی بود که در این زمینه عنوان می شد،نرخ نان گران شد اما هیاهو و توجه به کنترل کمیت وکیفیت نان در ایام بعد از افزایش قیمت آن نباید به فراموشی سپرده شود.


با گران شدن نرخ نان هر چند مصرف کنندگان شاید به دلیل هزینه بالاخرید نان راکاهش دهند و تاحدودی از اسراف آن از این منظر جلوگیری شود اما در گذشته و حتی در چند روز گذشته به دلیل بی کیفیتی آن ،عدم نظارت جدی ،صف های طولانی و.... درنانوایی ها، همچنان بخشی از نان پخت شده درنانوایی ها روانه نان خشکیها می شود.
این واقعیت را باید پذیرفت که هنوزنان پخت شده در بسیاری ازنانوایی ها از کیفیت پایینی برخوردار است واین امرگلایه مندی مردم رابدنبال داشته وآنان از مسوولان خواستار برطرف شدن هرچه سریع تر این مشکل هستند.
بخش زیادی از نانهای تولیدی به ضایعات تبدیل می شودونان های پخت شده ماندگاری ندارد. ضمن اینکه در برخی مناطق هنوز هم صف های به نسبت طویلی در مقابل نانوایی ها شکل می گیرد.
ازسویی دیگربسیاری از نانوایی ها نه تجهیزات به روز و مناسبی دارند و نه آرد با کیفیتی که بتوانند نان خوش پخت به مردم ارائه دهند.درحقیقت باافزایش هرباره نان قرارمی شود این افزایش قیمت در بخش ارتقای کیفیت نان نیز هزینه شود اما این تجربه در گذشته ناموفق بوده و دست کم انتظار می رود که این بار توجه بیشتری به موضوع کیفیت شده و نظارت ها در این زمینه نیز سفت و محکم تر باشد.
هر چند با توجه به افزایش قیمت آب، برق و گاز در 30 ماه گذشته هیچ تغییری در قیمت نان اعمال نشده بود و لذا برای متضرر نشدن واحدهای نانوایی دولت ناچار شد قیمت نان را متناسب با قیمت حامل های انرژی و گندم افزایش دهد ولی مردم انتظار دارند که در قبال هینه بیشتر دست کم جنس بهتری نیز دریافت کنند .
در این میان باید به امر آموزش نانوایان ، رعایت بهداشت پخت وعرضه نان و رعایت آداب رفتار با مشتری نیز از مواردی است که تاکنون توجه چندانی به آنها نشده و باید مسوولین امربیش از گذشته به آن رسیدگی نمایند.
شک نکنیم که بهبودکیفیت نان موجب کاهش بسیاری ازهزینه هاومیزان مصرف وهدررفتن سرمایه ها خواهدشد.بحثی که باتوجه به اهمیت آن تاکنون از آن غافل مانده ایم.
بدیهی است ارتقای کیفیت نان وخرید آسان این برکت الهی خواسته به حق مردم است ولی آیا با اصلاح قیمت نان کیفیت آن نیزموردتوجه قرارخواهدگرفت؟
عارف اسماعیل زاده
7123/530


13/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن