تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802951014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نسل کشی میلیونی میهمانان زمستانی در فریدونکنار! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نسل کشی میلیونی میهمانان زمستانی در فریدونکنار!
فرقی نمی‌کند که حلال گوشت باشد یا حرام گوشت، کوچک باشد یا بزرگ، نسلش در معرض انقراض باشد یا خیر؛ اینجا همه پرندگان در معرض خطر هستند و به چشم شکارچیان به سان پول های بال داری که هر چه بیشتر برایشان دام پهن کنی، باز کم است!
کد خبر: ۴۵۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۳ - 04 December 2014




فرقی نمی‌کند که حلال گوشت باشد یا حرام گوشت، کوچک باشد یا بزرگ، نسلش در معرض انقراض باشد یا خیر؛ اینجا همه پرندگان در معرض خطر هستند و به چشم شکارچیان به سان پول های بال داری که هر چه بیشتر برایشان دام پهن کنی، باز کم است!

به گزارش «تابناک»، هر چه در هفته‌های گذشته انتشار خبر برگزاری نشستی در استانداری مازندران برای ساماندهی مقابله با نسل کشی پرندگان در منطقه فریدونکنار و وعده وعیدهای مسئولان عالی رتبه استانی برای خاتمه داده به این اتفاق شومِ هر ساله، موجی از امیدواری سبب شده بود، به فاصله چند هفته آنچنان اخبار ناخوشی از منطقه از مخابره می‌شود که گویی صیادان نفسی تازه برای ور انداختن نسل پرندگان مهاجر یافته اند.

اگر تا پیش از این شکارچیان و صیادان از غیر مجاز بودن کار خود آگاه بودند و می‌دانستند که به ازای سود ایشان از کشتار انبوه پرندگان مهاجری که بخشی از کره خاکی را برای رسیدن به فریدونکنار بال زده اند، یکی از بهترین تالاب های جهانی در زمره بدنام ترین تالاب ها قرار گرفته و به عنوان قتلگاه پرندگان شناخته می‌شود، اکنون که دریافته‌اند عزمی در مسئولان برای مقابله با این روند وجود ندارد، با خیالی آسوده تر به کار خود مشغولند.

































اوضاع تا آنجا بیخ پیدا کرده که می‌بینیم وقتی ماموران محیط زیتست برای بازرسی به این مناطق می‌روند، عده ای تفنگ به دست راه را بر ایشان بسته و مانع حضورشان در منطقه می‌شوند و چنین تعرضی به قانون هم موجب نمی‌شود که واکنشی علیه ایشان شکل گرفته و چه بسا تعداد کمی از پرندگان در سایه آن جان به در ببرند!

بدین ترتیب اصلا جای تعجب نخواهد داشت که بشنویم و ببینیم صیادان منطقه به هیچ قیدی پا بند نیستند و حتی از خیر اسارت و کشتار انواع پرندگان حرام گوشت نیز نمی‌گذرند؛ نکته‌ای به غایت عجیب و تلخ که البته آن هم نتوانسته واکنشی در مسئولان پدید آورده و دست‌مایه تقابل ضربتی با این وضع دور از انصاف را فراهم آورد.

هر ساله با اتمام فصل کشت، بسیاری از مزرعه داران زمین های کشاورزی خود را آب می‌بندند تا شبیه تالاب شود و بعد تا آن اندازه دام در منطقه می‌گسترانند که تقریبا هیچ پرنده‌ای نمی‌تواند از افتادن در آن پرهیز کند و بدین ترتیب بازارهای محلی پر می‌شود از شکارهای زنده یا کشته شده‌ای که بهترین شاهد و مثال برای نشان دادن غفلت آشکار مسئولان است.









































اینجاست که می‌توان دریافت هیچ کسی، چه از مقامات منطقه‌ای و چه از مسئولان ارشد استانی و کشوری، از بابت نسل کشی گسترده‌ای که در جریان است، نگرانی ندارد که اگر داشت، گامی ولو کوچک برای کاستن ابعاد این رویداد هر ساله بر می‌داشت و از نهادهای نظارتی برای سکوتشان مقابل این قانون شکنی وسیع گلایه می‌کرد و توضیح می‌خواست تا شاید در سایه این پیگیری ها، دست کم کمی از شمار یک میلیون پرنده صید شده کاسته می‌شد!

کافی است به این مولفه ها، غیر مجاز بودن اغلب شکارچیان منطقه را اضافه کرده و در نظر داشته باشیم که این شکل صید و شکار بی رویه، هم نسل پرندگان مهاجر را به شدت تهدید می‌کند و هم برخلاف توافقات بین المللی بوده و به اعتبار بین المللی کشورمان خدشه وارد می‌کند تا هیچ پاسخی برای چرایی سکوت مسئولان در این باره به ذهنمان نرسد.

بدین ترتیب عجیب نیست اگر روزی بشنویم نهادهای بین المللی به ماجرا ورود کرده و از بابت نسل کشی پرندگان که هر ساله در فریدونکنار رخ می‌دهد، کشورمان را مستحق تنبیهاتی تشخیص دهند که اگر چنین اتفاقی روی دهد، معلوم نیست باید شکارچیان و صیادان فریدونکناری را در رقم خوردن آن مقصر بدانیم یا مسئولانی که برای بسیاری مسائل کوچک تر قاطعانه وارد می‌شوند اما چنین لطمه جبران ناپذیری به حیات وحش را ندید می‌گیرند؟!


















































این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن