تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798391890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنجار شکنی معضل جدید در پیامکهای تبلیغاتی


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: "هنجار شکنی" معضل جدید در پیامکهای تبلیغاتی
روزها پیامکهای تبلیغاتی به یکی از گلایه های مشترکین از پراتورهای تلفن همراه تبدیل شده است، پیامکهایی که در هر ساعت از روز برای تلفنهای همراه می آید و گاهی آمارهای آن به بیش از 20 تا 30 مورد در روزمی رسد.
به گزارش نامه نیوز، گلایه مشترکین ایرانسل و همراه اول و به تازگی رایتل هم نتوانسته از تعداد این پیامکهای تبلیغاتی بکاهد. با وجود اینکه بیش از 90درصد مشترکین اپراتورهای تلفن همراه گفته اند قبل از خواندن این پیامکها انها را حذف می کنند اما هنوز که هنوز است، شرکتها و موسسات برای تبلیغ  با این روش اصرار می ورزند.

اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود و گاهی این شرکتها برای فروش محصولات خود خط قرمزها را زیر پا می گذارند و با هر ترفندی می خواهند به  فروش محصول یا خدمات خود بپردازند، به عنوان نمونه روز گذشته مشترکان ایرانسل با پیامکی مواجه شدند که محتوای آن گویای همه چیز است: "عطر عشق" مخصوص آقایان " جهت جذب خانمها با تاثیر فوری ارسال عدد 4 برای سفارش"

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی این حواشی سامانه ای را به نام "شکایت مردمی پیامکهای تبلیغاتی" با شماره 10001314 راه اندازی کرد که به گفته مدیر این سامانه در یکسال گذشته بیش از 13 هزار شکایت از پیامکهای تبلیغاتی و پیامکهای مسابقه ای تقلبی ارسال شده است. وی بیشترین میزان شکایات دریافتی  را مربوط به پیامکهای جعلی مسابقه ای و تبلیغات محصولات بهداشتی عنوان کرد.

همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شده تا کارگروهی برای نظارت بر ارسال و تبادل پیامک های انبوه تبلیغاتی و پیامک های ارزش افزوده با حضور نمایندگانی از مرکز ملی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سازمان تبلیغات اسلامی، دادستان کل کشور، ستاد کل نیروهای مسلح، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تشکیل دهد.

همه این تدابیر تاکنون نتتوانسته از حجم وسیع پیامکهای تبلیغاتی و بعضا تقلبی بکاهد. اما موضوع به اینجا ختم نمی شود و گاه محتوای بعضی از این پیامکها با استفاده از اطلاعات شخصی افراد است و یا اینکه محتوای پیام تبلیغی  از شرکت‌های اطراف محل سکونت افراد است و سوال اینجاست که چه کسی اطلاعات شخصی مشترکین را در اختیار این شررکتها قرار داده است؟

مشرق نوشت: براساس اطلاعات منتشره در رسانه‌های دیداری و شنیداری کشور اپراتورهای تلفن همراه کشور اطلاعات مشترکان خود را برای استفاده پیمانکاران تبلیغاتی، در اختیار آنها قرار داده و می‌فروشند. ظاهرا این اطلاعات شامل اطلاعات خصوصی مشترکان است که در صورت صحت، نقض تام و کامل حریم خصوصی افراد محسوب می‌شود. این اطلاعات در قالب بانک‌های اطلاعاتی و با تدوین جدول قیمتی در اختیار پیمانکاران تبلیغات پیامکی اپراتورهای تلفن همراه قرار گرفته تا آنان بتوانند بهره‌برداری لازم را از آن بکنند.

علاوه بر این سامانه جدید همراه اول به نام "جیرینگ" یکی دیگر از مورادی است که حفره های زیادی را برای دسترسی شرکتهای تبلیغاتی از اطلاعات شخصی افراد از جمله صورت حسابهای آنها فراهم کرده است؛ متقاضيان پس از اينكه با تأييد هويت خود و اتصال به شماره #123* وارد جيرينگ شده و پسوردي را براي ورود دريافت كردند، مي‌توانند خدمات مورد نياز خود را نيز دريافت كنند.

يكي از اين خدمات مشاهده قبوض ميان دوره و پايان دوره تلفن همراه است كه پس از انتخاب قبض ميان دوره يا پايان دوره، دو گزينه در اختيار كاربر قرار دارد: 1- سيم‌كارت دائمي خودم 2- سيم‌كارت دائمي ديگران.
هر مشتركي با انتخاب گزينه دوم و وارد كردن شماره تلفن همراهي كه مي‌خواهد، به راحتي مي‌تواند از مبلغ ميان دوره و تمام دوره قبض مشترك ديگر، مطلع شود.

استفاده از چنين امكاني با استفاده از سامانه 09990 شركت مخابرات ايران هم امكانپذير است؛ اين كار شايد در وهله اول چندان تعجبي نداشته باشد چراكه هركس با اتصال‌ به جيرينگ و به نوعي حساب شخصي خودش اطلاعات مربوط به قبض خود از قبيل حساب ميان‌دوره و تمام‌دوره را دريافت كند اما وقتي بتوان به اطلاعات صورت‌حساب ساير كاربران شبكه نيز دسترسي پيدا كرد، به نوعي ورود به حريم خصوصي محسوب مي‌شود چراكه ممكن است اطلاعات مربوط به صورت‌حساب جزو اطلاعات محرمانه و شخصي افراد تلقي شده و دسترسي به آن‌ها نيازمند كسب اجازه از صاحب آن باشد. در هر حال معناي واقعي کيف پول الکترونيکي زماني محقق مي‌شود كه كنترل و مديريت استفاده از اين كيف به صورت كامل در اختيار دارنده آن باشد و خيال افراد زماني كه تلفن‌شان در جيب‌شان قرار گرفته، راحت باشد و با آسودگي خيال به خريد و تراكنش‌هاي الكترونيكي اقدام كنند.

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی این موضوع را یک امر شایع در سراسر دنیا قلمداد کرد و گفت: شرکتها مجاز هستند برای ارسال پیامهای تبلیغاتی خود از مشترکینی که در مجاورت انها هستند استفاده کنند اما  معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا اپراتورها مجاز هستند اطلاعاتی مانند محل سکونت افراد را در اختیار شرکت‌ها بگذارند، اظهار کرد: هیچ اپراتوری حق ندارد اطلاعات مردم را در اختیار فردی قرار دهد  و تنها از نظر جغرافیایی می توانند از شماره تلفنها استفاده کنند و اینکه فرد در چه گروه سنی باشد و یا اینکه چه جنسیتی داشته باشد کاری خلاف قانون است.

این تناقضات قانونی نتیجه ای جز ادامه روند سواستفاده شرکتها و موسسات از ابزار در دست مردم نداشته است و نتیجه مثبت آن تنها در جیب صاحبان اپراتورهای تلفن همراه رفته و می رود.



منبع: باشگاه خبرنگاران


۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن