تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812887139




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دری نجف آبادی: موازین قرآن کریم راهگشای حل مشکلات فرهنگی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دری نجف آبادی: موازین قرآن کریم راهگشای حل مشکلات فرهنگی است اراک- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بهره گیری از موازین قرآن کریم ودیگر منابع اسلامی راهگشای حل مشکلات فرهنگی در جامعه است.


آیت الله«قربانعلی دری نجف آبادی» عصر چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی که با حضور اعضای دبیرخانه دومین جشنواره طرح ملی ملکوت در اراک برگزار شد، افزود: تحول فرهنگی در جامعه نیازمند بهره گیری از قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) و برنامه ریزی های کاربردی کارشناسان علوم اسلامی است.
وی ادامه داد: شناسایی و حل مشکلات فرهنگی کشور نیازمند مطالعات تخصصی از سوی کارشناسان علوم اسلامی است که بنیاد طرح ملی ملکوت، زمینه این مهم را فراهم کرده است.
امام جمعه اراک گفت: نشر معارف قرآنی دربین آحاد مردم ودر سطوح مختلف می تواند یک حرکت بی نظیر در راستای احیای فرهنگ اسلامی در جامعه باشد که مسوولان فرهنگی جامعه باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
وی اضافه کرد: جشنواره ملی طرح بنیاد ملکوت که با بهره گیری از آثار آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار می شود گامی اساسی در راستای تحقق خواسته مقام معظم رهبری در خصوص احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: اندیشه علمای اسلام از جمله استاد جوادی آملی به حق از جامعیت در علوم عقلی و نقلی برخوردار است.
وی افزود: آیت الله جوادی عاملی از یادگار بزرگانی همچون امام راحل، آیت الله بروجردی، علامه طباطبایی و آیت الله اراکی است و در بین اقشار مختلف مردم نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است، بنابراین انتشار آثار ایشان می تواند تحول فرهنگی را در جامعه به دنبال داشته باشد.

***شکل گیری یک نظام جامع معرفتی زمینه ساز تحول فرهنگی است
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء نیز در این نشست گفت: شکل گیری یک نظام جامع معرفتی، معنوی و اسلامی زمینه ساز تحولات فرهنگی در جامعه است.
حجت الاسلام «مرتضی واعظ جوادی» بیان کرد: موفقیت امام راحل در پیروزی انقلاب و شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی نتیجه برخورداری ایشان از پیشینه قدرتمند معرفتی و معنوی بود بنابراین ما نیز برای حفظ آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی باید پیشینه معرفتی خود را شناسایی کرده و به عنوان یک الگوی قدرتمند در اختیار آحاد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان قرار دهیم.
وی اضافه کرد: ما اعتقاد داریم که نظام جمهوری اسلامی ایران زمینه ساز یک حکومت اسلامی جهانی به امامت حضرت ولی عصر(عج) است بنابراین باید یک نظام معرفتی و معنوی جامع و کامل در کشور ایجاد شود تا از این طریق آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی را به آیندگان انتقال دهیم.
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء اظهار کرد: اگر ما می خواهیم موازین و قوانین دین مبین اسلام را در جامعه تشریح و تبیین کنیم نیازمند یک نظام دانش بنیان اسلامی در جامعه هستیم که طرح ملی ملکوت زمینه ساز این مهم است.
وی گفت: طرح ملی ملکوت نتیجه سالها تلاش شبانه روزی آیت الله جوادی آملی است که امید می رود با عملیاتی کردن این طرح و استقبال اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان، گامی اساسی در راستای تحول فرهنگی در جامعه برداشته شود.
واعظ جوادی گفت: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون 120 کتاب به قلم آیت الله جوادی عاملی به رشته تحریر درآمده که مهمترین این آثار تفسیر تسنیم است که تاکنون 33 جلد آن تکمیل شده و پیش بینی می شود این تفسیر به 78 جلد برسد.
وی خاطر نشان کرد: طرح ملی برکت زمینه ایجاد یک مدرسه جامع می باشد که در آن تمام رشته های علوم اسلامی به صورت منظومه به علاقه مندان ارائه می شود.

*** جشنواره ملی ملکوت
دبیر دومین جشنواره ملی ملکوت نیز در این نشست گفت: این طرح از سال گذشته مطرح شد که در حوزه دانشگاه 168 هزار نفر در آن شرکت کردند.
«ابوالفضل خراسانی» هدف اصلی این طرح را تعمیق باورهای دینی مردم در ابعاد مختلف دانست و گفت: در این طرح توجه به سیر مطالعاتی آثار آیت الله جوادی آملی در عرصه فرهنگی به خصوص در دانشگاه ها مدنظر بوده و متولیان فرهنگی سعی بر قرار دادن جشنواره ملی ملکوت در اولویت های فرهنگی خود دارند.
وی بیان کرد: این جشنواره از 25 شهریور ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان سال جاری نیز ادامه دارد و در هریک از شهرستان های کشور یک دبیرخانه شهرستانی و استانی تشکیل شده است.
دبیر دومین جشنواره ملی ملکوت بیان کرد: امسال در هشت بخش، نخستین جلد از تفسیر موضوعی مطرح شده و برای میزان شناخت قرآن، آسان سازی شده است.
وی خاطرنشان کرد: از امسال جامعه هدف جشنواره از نظر سطح مخاطبان به سطوح عالی، میانی و عمومی تقسیم شد که در سطح عمومی این جشنواره بخش پیامک عمومی است.
خراسانی خاطرنشان کرد: سطح عالی این طرح شامل استادان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه، طلاب سطح چهار حوزوی، دانشجویان مقطع دکتری و بالاتر، سطح میانی شامل طلاب سطوح دو و سه و دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد است.
وی افزود: در راستای فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی وافزایش آگاهی های دینی و پاسخگویی به نیازهای مردم این جشنواره با محوریت کتاب «قرآن در قرآن » و اندیشه و آثار آیت الله جوادی آملی به صورت شرکت در مسابقه پیامکی و شرکت در مسابقه صوتی می باشد.
دبیر دومین جشنواره طرح ملی ملکوت خاطرنشان کرد: این جشنواره در پنج محور قرآن در قرآن، جاودانگی قرآن، جامعیت قرآن، عقل و قرآن و فرهنگ و قرآن برگزار می شود.
وی یادآوری کرد: فراهم آوردن بستر های لازم برای تمدن سازی بر اساس معارف قرآن، تلاش جهت تعمیق باورهای دینی، ترویج آرای اندیشمندان مسلمان به مثابه بنیاد های تمدن اسلامی، اندیشه های استاد آیت الله جوادی آملی و ارتقای فرهنگ مطالعه با تاکید برمطالعات دینی مهمترین اهداف این جشنواره است.
در پایان این نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی به عنوان دبیرخانه این جشنواره در استان مرکزی انتخاب شد.
ا" محمد حسین مقیمی " استاندار، معاونان سیاسی و برنامه ریزی استانداری و اعضای شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی در این نشست حضور داشتند.ک/2
7115/559


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن