تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819080449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر نیرو: مدیریت مصرف راهکار چالش های بخش آب است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر نیرو: مدیریت مصرف راهکار چالش های بخش آب است گرگان - ایرنا- وزیر نیرو با بیان این که باید خود را با شرایط خشکسالی و تغیرات اقلیم تطبیق دهیم، گفت: تنها با مدیریت مصرف آب می توان چالش های پیش روی صنعت آب را مرتفع ساخت.


به گزارش ایرنا، مهندس "حمید چیت چیان" روز چهارشنبه در شورای هماهنگی صنعت آب و برق گلستان با ابزار نارضایتی از مصرف بی رویه آب از سوی بخش کشاورزی اظهار داشت: مدیران صنعت آب استان باید با درایت و مدیریت، مانع مصرف بی رویه آب از سوی بخش کشاورزی شوند.
وزیر نیرو افزود: تعادل بخشی آب های زیرزمینی و سوق دادن کشاورزان به روش های آبیاری تحت فشار می تواند تا حدودی این مشکل را مرتفع سازد.
وی تصریح کرد: مجهز ساختن چاه های کشاورزی به ابزارهای هوشمند و تعیین میزان مصرف نیز تا حدودی مانع مصرف بی رویه آب های زیرزمینی می شود.
وزیر نیرو اضافه کرد: در راستای تطبیق با شرایط خشکسالی و اقلیم تطبیق باید شیوه های مدیریت مصرف بررسی و برای دست یابی به آن تلاش کنیم.
مهندس چیت چیان ادامه داد: اگر در عرصه آب درست مدیریت کنیم، مصرف کنندگان مجبور می شوند خود را با این شرایط تطبیق دهند.
به گفته وزیر نیرو، می بایست میزان مصارف مختلف را بررسی و به هر مصرف کننده به میزان مورد نیاز آب تحویل و مدیریت شود.
وزیر نیرو یادآور شد: با توجه به کمبود اعتبارات، خوشبختانه وزارت نیرو توانست در سال آینده اعتبارات تعادل بخشی را 5 برابر افزایش دهد و همچنین مجوز نصب کنتورهای هوشمند بر چاه های کشاورزی را دریافت کند.
مهندس چیت چیان از تجدید ارزیابی در صنعت آب و برق نیز خبر داد و افزود: می بایست تمام ارزیابی ها و محاسبات قیمت تمام شده آب و برق براساس تجدید ارزیابی صورت گیرد.
وی تصریح کرد: با تجدید ارزیابی، تحول بزرگی در صنعت آب و برق کشور صورت خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان نیز با یادآوری مشکل کمبود مخازن در شهرهای استان گفت: با توجه به سند چشم انداز 20 ساله، با کمبود مخازن مواجه هستیم که تامین این حجم نیازمند اعتبار می باشد.
"محمدهادی رحمتی" همچنین سرعت در اجرای پروژه های عمرانی و بهره برداری، شفاف سازی اطلاعات، کاهش هزینه های اجرایی و مدیریت صحیح هزینه و افزایش درآمدهای بخش مشترکین و افزایش بهره وری در همه بخش ها را از جمله برنامه ریزی ها بیان کرد.
وی با اشاره به چالش های موجود در استان خاطر نشان کرد: محدودیت منابع آبی، خشکسالی پیاپی، بهره وری پایین آب در بخش کشاورزی، افت کمی و کیفی منابع بویژه در بخش آب زیرزمینی و عدم بهره مندی از آب سدها برای مصارف شرب برخی از چالش های پیش روی صنعت آب گلستان است.
رحمتی یادآور شد: عقب ماندگی در دسترسی به خدمات فاضلاب، فرسودگی تاسیسات، شبکه توزیع آب، کمبود اعتبار جهت بازسازی، فقدان منابع مالی کافی جهت اتمام طرحهای نیمه تمام و عدم قیمت گذاری مناسب آب براساس ارزس ذاتی آن از دیگر مشکلات در این بخش می باشد.
وی با اشاره به طرح های در دست اجرا خاطر نشان کرد: اجرای تفکیک زون های شبکه و حفر و تجهیز چاه ها از جمله طرح های در دست اجرای این شرکت است.
رحمتی همچنین افزود: آبرسانی به شهر گالیکش، مینودشت، علی آباد، ساخت مخازن ذخیره شهری، ساخت مخازن ذخیره فوری، تصفیه خانه چشمه آق سو کلاله، اصلاح و توسعه شبکه، تامین آب آشامیدنی مسکن مهر از دیگر طرح های شرکت است که به پایان رساندن آنها نیازمند اعتباری بالغ826 هزار میلیون ریال است.
2712/601


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن