تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه (س):آن گاه كه در روز قيامت برانگيخته شوم، گناهكاران امّت پيامبر اسلام را شفاعت خواهم كرد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805634411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه آهن شرق خزر، نشانده حسن روابط ایران - ترکمنستان و قراقستان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس جمهوری ترکمنستان: راه آهن شرق خزر، نشانده حسن روابط ایران - ترکمنستان و قراقستان است اینچه برون - گرگان - ایرنا - رییس جمهوری ترکمنستان، افتتاح راه آهن ایران - ترکمنستان و قراقستان در شرق دریای خزر را نشاندهنده حسن روابط این سه کشور دانست.


به گزارش خبرنگار ایرنا، «قربانقلی بردی محمداف » عصر چهارشنبه درنشست خبری مشترک روسای جمهوری سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان در ایستگاه راه آهن «اینچه برون» گلستان، اظهار داشت: این خط راه آهن، اقتصاد این سه کشور و کشورهای منطقه را متحول می کند.
وی افزود: امروز شاهد رخداد بسیار بزرگ تاریخی بودیم زیرا افتتاح این خط آهن، امکان بزرگی را برای گسترش روابط بین سه کشور و کشورهای منطقه ایجاد خواهد کرد.
بردی محمداف اضافه کرد: این طرح بزرگ را فقط کشورهای توانمندی چون ایران - ترکمنستان و قراقستان می توانند انجام و این خط راه آهن برای هر سه کشور و منطقه بسیار مفید و سودمند خواهد بود.
وی باقدردانی از تلاش های مشترک سه کشور برای بهره برداری از این پروژه بزرگ، تصریح کرد: حمل و نقل از گزینه های مهم برای توسعه روابط بین ملت ها است ضمن اینکه توسعه روابط با کشورهای همسایه و منطقه از اهداف اصلی ساخت این پروژه بوده است.
رییس جمهوری ترکمنستان گفت: اجرای این خط راه آهن ثمره سال ها زحمت سه کشور بوده و درنتیجه آن ما می توانیم، کالاها را از طریق این خط از کشورهای آسیایی به کشورهای اروپایی صادر کنیم.
بردی محمداف هم چنین احیا و بازسازی حمل و نقل درمنطقه خزر و آسیای مرکزی را نقطه عطف برای توسعه روابط بین کشورهای منطقه دانست که می تواند به گسترش هرچه بیشتر روابط کمک کند.
وی افزود: این خط راه آهن که از طرح های بزرگی است که کشورهای چین، پاکستان و هند و کشورهای حاشیه اقیانوس آرام را به هم متصل می کند، تنها طرح تجاری و بازرگانی نبوده بلکه از نظر ژئو پلیتیکی نیز از طرح های بی نظیر محسوب می شود.
رییس جمهوری ترکمنستان تصریح کرد: اجرای این طرح تاثیرات بین المللی مهمی دارد و نقش و جایگاه سه کشور را در منطقه و جهان به اثبات خواهد رساند.
وی تصریح کرد: درسایه این پروژه بزرگ که از طرح های کم نظیر است، می توانیم اقدامات مهمی را از طریق این خط آهن انجام دهیم و جایگاه خود را نیز درکشورهای منطقه مشخص کنیم.
بردی محمداف گفت : اجرای این طرح به تنوع سازی حمل و نقل و تفاهم با کشورهای همسایه و جهان کمک شایانی می کند و پیوند این خط آهن با خطوط ریلی کشورهای همسایه و دوردست از ویژگی های اصلی ژئو پلیتیک و ژئو اکونومیک این طرح است.
رییس جمهوری ترکمنستان تصریح کرد : اطمینان کامل دارم که با بهره برداری از این طرح، همکاری و روابط بین سازمان های بین المللی از جمله سازمان همکاری های اقتصادی ( اکو)، سازمان کنفرانس اسلامی، بانک توسعه اسلامی و بانک آسیایی هرچه بیشتر منسجم و تنگاتنگ خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: این طرح تاثیر ویژه ای در اقتصاد ما دارد و در بهبود وضعیت مردم هم دارای اهمیت ویژه ای است و حق داریم که به خاطر اجرای این طرح بزرگ خوشحال باشیم و به آن افتخار کنیم .
رییس جمهوری ترکمنستان هم چنین خاطرنشان کرد: این خط راه آهن علاوه بر کمک به حسن روابط کشورها منطقه، پیوند کشورهای همسایه و دوردست را ممکن می کند و آنان را از مزایای زیاد اقتصادی بهره مند خواهد کرد.
بردی محمداف، خاطرنشان کرد: امروز ما و ملت هایمان حق دارند از این رخداد بزرگ و تاریخی، خوشخال باشند زیرا این طرح یک طرح دوستی و نشان از حسن روابط سه کشور است.
7479/508 /1539


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن