تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804385315




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحانی: امروز، روزی تاریخی برای ایران، ترکمنستان و قزاقستان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روحانی: امروز، روزی تاریخی برای ایران، ترکمنستان و قزاقستان است گرگان - اینچه برون ـ ایرنا ـ رییس جمهوری با اشاره به آغاز بهره برداری پروژه عظیم خط آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان گفت: امروز، روز تاریخی برای این سه کشور است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه پس از انجام دیدار سه جانبه با روسای جمهوری ترکمنستان و قزاقستان در نشست خبری مشترک به همراه دو همتای خود افزود: این پروژه زیربنای یک تحول خوب برای روابط سه کشور و همچنین روابط اقتصادی منطقه خواهد بود.
رییس جمهوری اظهار داشت: با بهره برداری از این پروژه از چین تا دریای خزر، از دریای خزر تا خلیج فارس و همچنین مدیترانه در سمت غرب و پاکستان و هندوستان در شرق اتصال مستقیم و غیرمستقیم را امروز شاهدیم.
روحانی ادامه داد: ما با اعلام منطقه اینچه برون به عنوان یک منطقه تجاری و اقتصادی می توانیم زمینه حضور سرمایه گذاری و بخش خصوصی دو دولت ترکمنستان و قزاقستان را برای این منطقه فراهم کنیم.
رییس دولت تدبیر و امید با یادآوری اینکه این پروژه دومین اتصال راه آهن ایران به آسیای مرکزی است اظهار داشت: در منطقه سرخس و تجن نیز توانستیم راه آهن را به آسیای مرکزی متصل کنیم و امروز نیز در شرق دریای خزر به آسیای مرکزی متصل شده ایم.
وی با بیان اینکه در سال های آینده نیز اتصال سوم به منطقه قفقاز خواهیم داشت گفت: راه آهن رشت و آستارا و آذربایجان در سال های آینده راه اندازی خواهد شد؛ بنابر این ایران از سه طرف به آسیای مرکزی و قفقاز متصل خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه امروز در منطقه جنوب نیز راه آهن های مختلفی ما را به خلیج فارس متصل می کند و در آینده نزدیک به دریای عمان وصل خواهد کرد تصریح کرد: ما از لحاظ زیربنایی و سخت افزاری برای روابط بهتر اقتصادی سه کشور قدم بسیار مهمی برداشته ایم.
وی توضیح داد: در جلسه سه جانبه با روسای جمهوری ترکمنستان و قزاقستان تصمیم گرفتیم که با شروع به کار کمیسیون مشترک سه جانبه بین نمایندگان سه کشور روابط اقتصادیمان را توسعه دهیم و به بهترین وجه از این راه آهن استفاده کنیم.
رییس دولت تدبیر و امید گفت: در جلسه سه جانبه تصمیم گرفتیم برای سرمایه گذاری مشترک در بخش خصوصی و دولتی سه کشور گام های فعالی را برداریم.
وی ادامه داد: همچنین قرار شد در زمینه بسترهای نرم افزاری در روابط بهتر اقتصادی همچون روادید و بانک ها گام هایی را برداریم تا بتوانیم این اتصال را قوی تر کنیم.
روحانی با بیان اینکه در آینده شاهد شکوفایی بیشتر روابط سه کشور خواهیم بود گفت: سه کشوری که از یک ریشه هستیم؛ آباء و اجداد و نیکانمان هم با هم بودند و امروز هم دارای تاریخ و فرهنگ مشترک هستیم.
رییس جمهوری با تاکید بر ارتقای منافع مشترک سه کشور گفت: در سایه منافع مشترک و روابط نزدیک شده، امنیت و ثبات ما به هم گره خواهد خورد و شاهد آرامش و بهبود رفاه بیشتر مردم سه کشور خواهیم بود.
روحانی ضمن قدردانی از روسای جمهوری ترکمنستان و قزاقستان اظهار امیدواری کرد که در سال آینده گام های بیشتری برای خوشحالی سه ملت برداشته شود.
ادامه دارد....
9132/9012/1449


12/09/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن